وضعیت کم آبی در تابستان پیش رو

کم آبی در تابستان

کم آبی مشکلی است که کشور این روزها با آن دست و پنجه نرم می کند و در این زمینه مدیر مطالعات پایه آب شرکت آب منطقه‌ای البرز اعلام کرده است در فصل تابستان با سدهایی کم آب روبرو هستیم. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه باشید.

 کم آبی در سد کرج

سعید نقوی، مدیر مطالعات پایه آب شرکت آب منطقه‌ای البرز در خصوص ذخایر آبی گفت: هم اکنون ۷۳ درصد از حجم سد کرج پر است و این در حالی است که در سال گذشته و در همین زمان، ۹۸ درصد از ظرفیت سد کرج پر بود. بنابراین با کاهش ۲۵ درصدی حجم آب سد کرج روبرو هستیم.

وی در ادامه اضافه کرد: همچنین در حال حاضر ۶۲ درصد از سد طالقان پر بوده و این در حالی است که در سال گذشته و در همین زمان سد طالقان حدود ۶۹ درصد آب داشت.

نقوی همچنین تاکید کرد: در سال جاری امید بر این بود که با بارش های بهاری، کمبود بارش در زمستان گذشته جبران شود اما بارش زیادی نیز نداشتیم. طی دو سال گذشته یعنی در سال های ۹۸ و ۹۹ دو سال آبی خوبی را داشتیم که میراث خوبی را برای سال ۱۴۰۰ باقی گذاشت. به همین دلیل هم سدها پر بود. اما وضعیت بد بارش در سال گذشته و ادامه پیدا کردن آن در بهار سال جاری موجب شد تا سدها به میزان دلخواه آبگیری نشوند.

مدیر مطالعات پایه آب شرکت آب منطقه‌ای البرز همچنین با اشاره به کاهش نزولات جوی تصریح کرد: در سال جاری با رشد فزایند مصرف نیز از سوی مصرف کنندگان روبرو هستیم. منطقه البرز رشد جمعیتی بالایی داشته و تراکم جمعیت در این منطقه حدود ۳ میلیون نفر است. از سوی دیگر افزایش تولید و نیازهای دامی و کشاورزی نیز در این استان موجب نیاز روز افزون به آب در این استان شده است.

وی افزود: با توجه به همجواری البرز با پایتخت کشور و وجود جاذبه های خوب استان، جمعیت شناوری نیز به این استان اضافه می شود. در حال حاضر بخش عمده ای از آب سد های البرز برای مصرف تهران و قزوین نیز منتقل می شود و از سوی دیگر منابع آب زیر زمینی بسیار محدود است. این منابع در خطر بوده و نیاز است تا به موضع مصرف آب و مدیریت آن بیش از قبل توجه شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های حفاری چاه آب » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

مناقصه ساندویچ پنل سقفی و دیواری

ساندویچ پانل چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

ساندویچ پانل جایگزین مناسبی برای مصالح سنتی مانند آجر و سیمان است که با اطمینان کامل می توان از آن استفاده کرد. این سازه دارای مزایای بسیاری از جمله سبک بودن، تحویل و نصب بسیار