وضعیت صادرات LPG ایران

مناقصه پتروشیمی

صادرات LPG  کشور برای بارگیری در ماه ژوئن در مقایسه با میزان ماه مه کاهش پیدا کرد. این در حالی است که میانگین ماهانه در نیمه اول سال ۲۰۲۲ به ۵۲۰ هزار و ۵۳۳ تن رسیده است. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

کاهش صادرات  LPG  ماهانه کشور

صادرات LPG ایران برای بارگیری در ماه ژوئن در مقایسه با میزان صادرات در ماه مه ۵۵ کاهش پیدا کرده است. منابع بازرگانی اما اعتقاد دارند جدیدترین تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا علیه شرکت های چینی، هنگ کنگی و اماراتی مرتبط با صادرات پتروشیمی، تاثیر زیادی بر روی تجارت میان ایران و چین در ماه ‌های آینده نخواهد گذاشت.

صادرات LPG ایران به منظور بارگیری در ماه ژوئن به ۳۸۶ هزار تن در مقایسه با ۸۵۹ هزار تن در ماه مه کاهش پیدا کرده است. صادرات ماه مه بیشترین رکود ماهانه از زمان شروع اعمال تحریم ها در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ بوده است. وزارت خزانه داری آمریکا در تاریخ ۱۶ ژوئن شرکت های چینی، هنگ کنگی و اماراتی مرتبط با صادرات پتروشیمی ایران به آسیا را تحریم کرده است.

این شرکت ها برای تسهیل فروش نفتا، بوتان، پروپان، متانول و دیگر محصولات پتروشیمی هم زمان با مذاکرات میان ایران و قدرت های غربی برای احیای برجام تحریم شده اند. بر اساس آمار وزارت نفت فروش پتروشیمی در دو ماه نخست سال جاری به ۲.۴۵ میلیارد دلار در مقایسه با ۱.۵ میلیارد دلار در مدت زمان مشابه در سال گذشته رسیده است.

محموله هایی که در ژوئن بارگیری می شوند کمتر از میانگین ماهانه چهار ماه اول سال ۲۰۲۲ یعنی کمتر از ۴۴۲ هزار و ۵۵۰ تن هستند. اما با در نظر گرفتن افزایش بارگیری در ماه مه میزان صادرات LPG کشور در پنج ماه نخست سال میلادی جاری به ۵۲۵ هزار و ۸۴۰ تن می رسد.

بر اساس اظهارات منابع کشتیرانی میانگین ماهانه صادرات LPG ایران در نیمه اول سال میلادی جاری، ۵۲۰ هزار و ۵۳۳ تن است که این میزان، بیشتر از میانگین ماهانه ۵۰۰ هزار تن است تا صادرات کل سال به شش میلیون تن پیش بینی شده برسد.

آمار اداره گمرک چین نیز نشان می دهد که واردات LPG چین از تولیدکنندگان خاورمیانه شامل امارات متحده عربی، عمان، قطر و عربستان سعودی در ماه مه بر مبنای ماهانه ۲۰.۴ درصد و بر مبنای سالانه ۱۷.۴ درصد رشد کرده و به ۱.۲۳ میلیون تن رسیده است.

در این زمینه شرکت های کشتیرانی چینی از زمان شروع اعمال تحریم ها در سال ۲۰۱۴ و سپس در سال ۲۰۱۸ ناوگانی از کشتی های بزرگ حمل گاز را توسعه داده و یا آنکه کشتی های قدیمی و ارزان را خریداری کرده اند. به همین دلیل هم به تسهیل صادرات ایران به چین کمک کرده اند. تقریبا ۹۹ درصد از صادرات LPG کشور به چین صورت می گیرد.

منابع چینی در ارتباط با تحریم ها اعلام کرده اند که امریکا در ارتباط با تحریم های ایران مدام رفتارهای خود را تغییر می دهد و این برای نخستین بار نیست که آنها شرکت های چینی را از ارتباط با ایران تحریم می کنند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های ترخیص کالا » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

آنتونوف 225 بزرگترین هواپیمای جهان

آنتونوف 225 بزرگترین هواپیمای جهان

همیشه صفاتی مانند بزرگترین، جذاب ترین و کوچکترین و غیره برای ما جذابیت خاصی دارند. بنابراین شناخت بزرگترین هواپیمای جهان نیز خالی از لطف نخواهد بود. در حالت کلی، هواپیماها در سراسر جهان، شامل ۴