دلایل کمبود هواپیما و پروازها در کشور

دلایل کمبود هواپیما و پروازها در کشور

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: با توجه به زمین گیر شدن تعداد زیادی از هواپیماها به دنبال تحریم ها در خیلی از مقاصد اصلا بلیطی وجود ندارد و به دنبال این کمبود هواپیما، مردم برای تهیه بلیط هواپیما حتی به بازارهای سیاه هم مراجعه می کنند. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه باشید.

کمبود هواپیما، دلیل تاخیر پروازها و افزایش قیمت بلیط ها

علیرضا پاک فطرت در ارتباط با وضعیت قیمت بلیط هواپیما و تاخیرهای متعددی که در حال حاضر در ارتباط با پروازها وجود دارد گفت: در هر زمینه ای، وقتی که میان عرضه و تقاضا هماهنگی و تعادل وجود نداشته باشد، آن بخشی که کالای خود را عرضه می کند هر طور که می خواهد قیمت گذاری را انجام می دهد، در ارتباط با بلیط هواپیما نیز در حال حاضر این اتفاق در حال رخ دادن است.

وی همچنین اضافه کرد: متاسفانه به دلیل تحریم ها تعداد هواپیماهای زمین‌گیر شده روز به روز در حال بیشتر شدن است و برای این هواپیماها نیز جایگزینی وجود ندارد. به همین  دلیل است که اصلا برای خیلی از مقاصد بلیط برای مسافران پیدا نمی شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برخی از افراد حتی حاضر هستند که دو برابر قیمت فعلی را پرداخت کنند اما بلیطی وجود ندارد که آنها بتوانند آن را خریداری کنند. در اغلب مسیرهای داخلی بلیط های پروازی وجود ندارد و ما نیاز داریم تا هواپیما خریداری کنیم و یا آنکه حداقل از ظرفیت کشورهای دیگری که شرکت های هواپیمایی آنها می توانند در مسیر داخلی ما پرواز انجام دهند؛ استفاده کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه تصریح کرد: تا زمانی که هواپیما نداشته باشیم و پای فروش بلیط به بازار سیاه باز شود، بر روی قیمت ها نمی توان مدیریتی داشت. دولت هم در این زمینه نمی تواند نظارتی داشته باشد. بازرگان، تاجر، دانشجو، استاد و یا مریضی که برای سفر از یک شهر به شهر دیگر به بلیط هواپیما نیاز دارد مجبور است که با هر نرخی، بلیط هواپیما را تهیه کند.

پاک فطرت در انتها افزود: نمی توانیم  در ارتباط با کمبود هواپیما، کسی را متهم کنیم زیرا مقصر اصلی تحریم ها هستند. البته خودمان نیز مقصر هستیم زیرا نتوانسیتم در زمینه تکنولوژی صنعت هواپیمایی پیشرفت کنیم. ما باید بعد از گذشت ۴۲ سال از عمر انقلاب قادر به ساخت هواپیما بودیم، اما اینطور نشد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های حمل و نقل » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

قرارداد BOT چیست؟

قرارداد BOT چیست؟

BOT ترکیبی از کلمات (Build, Operate, Trransfer)  به معنای ساختن، بهره برداری و واگذاری می باشد. بنابراین قرار داد BOT در فارسی معادل قراردادهای ( ساخت، بهره برداری و واگذاری) است، به عبارت دیگر سه