رشد ظرفیت تولید بنزین، با احداث پالایشگاه قشم

رشد ظرفیت تولید بنزین با احداث پالایشگاه

مدیر عامل شرکت پالایش نفت قشم خبر از احداث پالایشگاه ۶۰ هزار بشکه ‌ای میعانات گازی در جزیره قشم تا سه سال آینده داد و گفت: با اجرای این پالایشگاه به صورت سالانه دو میلیارد لیتر به ظرفیت تولید بنزین کشور اضافه خواهد شد. برای تامین خوراک هم از خط لوله ‌ای‌ که از بندرعباس تا جنوب جزیره قشم احداث شده است، استفاده خواهیم کرد. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه باشید.

افزایش ظرفیت تولید بنزین به ۳۰ هزار بشکه در روز

حامد دشمن فنا یزدی به دنبال بازدید خبرنگاران از اولین پالایشگاه نفت فوق سنگین ایران با بیان این که عمده محصولات این پالایشگاه حدود یک میلیون تن قیر و ۸۰۰ هزار بشکه محصول ال. اف. اس است و برای نخستین بار در کشور تولید می ‌شود، خاطرنشان کرد: اغلب محصولات تولیدی در پالایشگاه نفت سنگین قشم، به هند و چین صادر می شود.

یزدی با اشاره به این که پالایشگاه قشم، قیر را به صورت مستقیم از نفت خام تولید می کند گفت: این مساله موجب شده است تا قیر تولیدی کیفیت بهتری داشته باشد و به همین دلیل هم این پالایشگاه توانسته است استانداردهای هند و چین را برای صادرات به دست بیاورد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت قشم ضمن اشاره به این که سرمایه‌ گذاری بر روی پالایشگاه ۶۰ هزار بشکه ‌ای میعانات گازی پاسارگاد قشم  در دست اقدام است گفت: این برنامه با هدف جلوگیری از خام‌ فروشی میعانات گازی، ایجاد ارزش ‌افزوده، اشتغال زایی و تضمین تولید حداکثری از میادین گاز پارس جنوبی با محصولات نفتا سبک و سنگین و گاز مایع توسط شرکت جاوید انرژی پرتو در دست اقدام است و با توجه به سرمایه ‌گذاری‌ هایی که در منطقه قشم صورت گرفته بود و یوتولیتی موجود و اسکله در این منطقه، این پالایشگاه ۶۰ هزار بشکه‌ای میعانات گازی از سیراف به قشم منتقل شد.

مناقصه احداث پالایشگاه

دشمن فنا همچنین خاطر نشان کرد: برای احداث این پالایشگاه ۶۰ هزار بشکه ‌ای، سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری نیاز است که با اضافه کردن یک واحد جدید، بنزین هم در سبد محصولات آن قرار خواهد گرفت.  این مساله در شرایطی است که در پروژه سیراف بنزینی تولید نمی‌ گردید و محصولات شامل گاز مایع، نفتای سبک و سنگین و نفتگاز بود؛ اما در اینجا نفتای سنگین به بنزین تبدیل می ‌شود و از نیمه ‌خام ‌فروشی محصولات نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد.

وی اضافه کرد: محصولاتی که در پالایشگاه تولید می شود می تواند در زنجیره ارزش ادامه پیدا کرده و سرمایه گذاران وارد عمل شوند. میزان ظرفیت تولید بنزین از این پالایشگاه به صورت روزانه ۳۰ هزار بشکه و معادل شش میلیون لیتر پیش بینی شده است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های جایگاه های سوخت و CNG» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

آخرین وضعیت سرمایه گذاری در تولیدات کشور

آخرین وضعیت سرمایه گذاری در تولیدات کشور

بررسی جوازهای تاسیس صادر شده برای بنگاه های صنعتی در ۵ ماه نخست سال جاری نشان می دهد که در این بخش افت ۳۸.۶ درصدی داشته ایم که بیانگر کاهش تمایل سرمایه گذاران برای سرمایه