معرفی شرکت مخابرات ایران و مزایدات آن

معرفی مخابرات ایران و معاملات این مجموعه

شرکت مخابرات ایران در تاریخ ۲۹ خرداد سال ۱۳۵۰ با سرمایه ۵ میلیارد ریالی تاسیس شده است. در سال ۱۳۷۲ نیز با تلاش های شرکت مخابرات، تلفن همراه در کشور راه اندازی شد که در سال ۱۳۸۳ در قالب یک شخصیت حقوقی مستقل با نام شرکت ارتباطات سیار ایران، از مجموعه مخابرات ایران خود را جدا کرد. این مجموعه در سال ۱۳۹۷ با مد نظر قرار دادن سیاست های ترکیبی از جمله همکاری با تولیدکنندگان و مشاوران داخلی، پایبندی به تعهدات خود در قبال کارکنان، مدیریت موثر هزینه ها و انجام پروژه های بهبود، جایگاه خود را در عرصه داخلی در مقام بزرگترین اپراتور ارتباطی کشور حفظ کرده است.

در سال ۱۳۸۸ با اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی شرکت مخابرات ایران به بخش خصوصی واگذار شد و شرکت ‌های زیر مجموعه  شرکت مخابرات ایران در حال حاضر عبارت است از: شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)، شرکت سرمایه کارکنان مخابرات (شسکام)، شرکت خدمات اول (tct1)، شرکت سامان سازه غدیر (مدیریت املاک)، شرکت کاراشاپ و ۳۱ شرکت استانی دیگر. در ادامه این مقاله از مجله هزاره به معرفی بیشتر مجموعه مخابرات ایران خواهیم پرداخت؛ پس با ما تا انتها همراه باشید.

دستاوردهای مخابرات ایران

طی چندین سال گذشته برخی از مهم ترین دستاوردهای این مجموعه که جامه عمل پوشیده است به این شرح است: بهبود رویکردهای عملیاتی و اجرایی، کاهش و مدیریت هزینه‏ ها، شناسایی و مدیریت یکپارچه دارایی ها، رسیدگی به مسائل و مشکلات نیروی انسانی، بهبود در شبکه و فناوری اطلاعات و تفکیک کامل ترافیک در سراسر کشور. علاوه بر این مخابرات ایران در راستای تحقق مسئولیت های اجتماعی خود اقدامات زیر را نیز انجام داده است:

  • اخذ استاندارد ایزو ۱۸۰۰۰ مدیریت بهداشت حرفه ای توسط شرکت مخابرات
  • اخذ استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان ایزو ۱۰۰۰۲
  • اخذ گواهینامه استاندارد آموزشی ایزو ۱۰۰۱۵
  • شرکت در جشنواره های مختلف
  • حمایت از پیام رسان های داخلی
  • اخذ تقدیرنامه مدیریت مسئولیت اجتماعی توسط شرکت مخابرات
  • کسب تندیس برند محبوب اینترنت و ارتباطات
شرکت مخابرات ایران

مزایده مخابرات ایران

طبق مصوبه اسفند ماه سال ۱۳۸۵ هیئت محترم وزیران، شرکت مخابرات ایران مشمول واگذاری به بخش خصوصی از طریق عرضه سهام آن در بورس اوراق بهادار گردید. با عنایت به ماده ۵۸۷ قانون تجارت از تاریخ ایجاد، واجد شخصیت حقوقی گردیده و در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و به موجب ماده ۷ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و تصویب نامه هیئت وزیران به شماره ۲۸۶۲۷/ت/۳۹۷۶۰ مورخ ۲۹/۲/۸۷ به شرکت سهامی عام تبدیل گردیده و طی شماره ۳۲۵۰۸۱ به عنوان شرکت سهامی عام در اداره ثبت شرکت ‏ها و موسسات غیرتجاری ثبت شده است.

این مجموعه همانند دیگر مجموعه ها با هدف شفافیت در فرایندهای مالی پروژه های خود و به منظور بهبود روابط با دیگر شرکت های دولتی و خصوصی در طول سال اقدام به برگزاری انواع مناقصات و مزایدات می کند. بنابراین این مناقصات، با اعلام یک فراخوان عمومی آغاز شده و این فراخوان در روزنامه های کثیر الانتشار و وب سایت های اطلاع رسانی مانند وب سایت هزاره منتشر می شود. سپس شرکت های واجد شرایط اقدام به ارسال مدارک خود کرده و در صورت دارا بودن شرایط وارد فرایند رقابتی مناقصات مخابرات می شوند.

پس از برگزاری مناقصه شرکتی که در کنار دارا بودن شرایط کیفی، قیمت پیشنهادی پایین تری را ارائه بدهد، برنده مناقصه خواهد بود. پس از این مرحله قراردادی ما بین دو طرف منعقد خواهد شد که تعهدات هر دو طرف و مدت زمان همکاری در آن قید خواهد شد. در ارتباط با مزایده مخابرات ایران نیز در صورتی که مزایده ای برای کالایی خاص برگزار شود، شرکت کنندگان در صورت دارا بودن شرایط در آن وارد شده و شرکت کننده ای برنده مزایده مخابرات خواهد شد که قیمت پیشنهادی آن بالاتر از دیگر رقبا باشد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده های مخابرات » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

حفاظت الکترونیک

بهبود حفاظت الکترونیک با ساخت سیستم حصار الکتریکی

حفاظت الکترونیک به معنای استفاده از تجهیزات و سیستم‌های الکترونیک برای ایجاد امنیت در بخش‌های مختلفی مانند ساختمان‌های مسکونی، ادارات دولتی و خصوصی، پتروشیمی‌ها و شرکت‌های نفتی و یا حتی ایجاد ایمنی در سطح شهرها