معرفی شرکت نفت ملی ایران و مزایدات آن

مزایده شرکت نفت

شرکت نفت ایران (به انگلیسی: National Iranian Oil Company) با مخفف انگلیسی: NIOC یک شرکت دولتی نفت ‌وگاز ایرانی است، که در زمینه اکتشاف، تولید، انتقال، بازاریابی و فروش نفت خام، گاز طبیعی و میعانات گازی فعالیت می‌ کند. این شرکت  در سال ۱۳۲۷ پس از ملی شدن نفت ایران، تأسیس شده است.

شرکت ملی نفت ایران از سال ۱۳۳۰ به‌  صورت رسمی جایگزین شرکت نفت ایران و انگلیس شد. بعد از انقلاب ۱۳۵۷ و تشکیل وزارت نفت، بخش ‌های پائین‌دستی اعم از پالایش و پخش، توزیع گاز و صنایع پتروشیمی، از این شرکت جدا شده و به‌عنوان شرکت‌ هایی مستقل و زیرمجموعه وزارت نفت، فعالیت خود را ادامه دادند. در ادامه این مقاله از مجله هزاره به معرفی بیشتر شرکت نفت ایران می پردازیم. پس با ما همراه شوید.

تاریخچه شرکت نفت

همانطور که گفتیم  این شرکت در سال ۱۳۲۷ خورشیدی و پس از ملی شدن نفت ایران تاسیس و جایگزین شرکت نفت ایران و انگلیس شد. این شرکت در حال حاضر کاملا دولتی بوده و مدیر عامل آن به پیشنهاد وزیر نفت، انتخاب اعضای هیئت مدیره و در نهایت حکم وزیر منصوب می ‌شود و در سلسله مراتب اداری، معاون وزارت نفت ایران است.

شرکت نفت ملی ایران در میان شرکت ‌های دولتی، سومین تولیدکننده بزرگ نفت پس از سعودی آرامکو (عربستان سعودی) و گازپروم (روسیه) در سال ۲۰۰۷ معرفی شده ‌است. محصولات این شرکت نفت خام، گاز طبیعی و میعانات گازی است. شرکت ملی مناطق نفت ‌خیز جنوب با تولید ۸۵٪ از نفت خام این شرکت، بزرگترین تولیدکننده نفت شرکت ملی نفت ایران به ‌شمار می‌ رود و پس از آن، به ترتیب شرکت نفت فلات قاره ایران و شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، بزرگترین زیرمجموعه‌ های شرکت ملی نفت ایران به شمار می روند.

مزایدات شرکت نفت

شرکت ملی نفت ایران، با هدف همکاری بیشتر با دیگر سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی، اقدام به برگزاری مناقصات و مزایداتی می کند. به این ترتیب با اعلام یک فراخوان عمومی از اشخاص حقیقی یا حقوقی برای شرکت در این فرایندها دعوت به عمل آورده می شود. این فراخوان ها در روزنامه های کثیر الانتشار منتشر شده یا در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی به اطلاع عموم می رسد. یکی از این گزینه های اطلاع رسانی سایت مزایدات هزاره است که با تجربه چندین ساله خود بیشترین آگهی های معاملاتی مناقصه و مزایده را در کشور پوشش می دهد.

پس از انتشار فراخوان عمومی، شرکت هایی که واجد شرایط مناقصات و مزایدات شرکت نفت باشند؛ اقدام به ارسال اسناد و مدارک خود کرده و در صورت دارا بودن شرایط وارد فرایند رقابت با یکدیگر می شوند. در مناقصه شرکتی برنده خواهد بود که در صورت دارا بودن شرایط مناسب ترین قیمت را ارائه بدهد. در مزایده شرکت نفت نیز شرکت کننده ای برنده خواهد بود که بالاترین قیمت پیشنهادی را ارائه بدهد و موضوع این مزایدات در ارتباط با این شرکت، عمدتا مزایده های دستگاه جوش و برش، قطعات یدکی، خرید زمین، فروش مغازه، فروش روغن سوخته، فروش خودرو سواری و غیره است. سپس قراردادی ما بین برنده و شرکت نفت به امضا خواهد رسید که از این پس فعالیت هر دو طرف بر اساس این قرارداد خواهد بود و مدت زمان پروژه نیز در این قرارداد ذکر خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده های قطعات مس، برنج، استیل » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی