صادرات خودرو سایپا به ونزوئلا

صادرات خودرو سایپا

اولین صادرات خودرو سایپا که شامل خودروهای کوییک و ساینا است؛ به ونزوئلا انجام شد. در طی این فرایند وزیر حمل و نقل و سفیر ونزوئلا نیز حضور داشتند. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه باشید.

همکاری های خودرویی ایران و ونزوئلا

در طی مراسم ارسال خودروهای کوییک و ساینا به ونزوئلا، وزیر حمل و نقل ونزوئلا با ابراز خوشنودی از همکاری مشترک بر اساس توافقات ایجاد شده میان دو کشور گفت: بر اساس نگاه همکاری دو کشور در کمیسیون اقتصادی مشترک در فاز اول صادرات خودروهای باکیفیت و قیمت مناسب سایپا در حال انجام است.

رامون بلاسکز ضمن اشاره به این که در نمایشگاهی که شرکت های ایرانی در این کشور برگزار کردند از محصولات سایپا استقبال خوبی شده است؛ خاطر نشان کرد: در نظرسنجی انجام شده در این نمایشگاه، درخواست بالایی از سوی شهروندان ونزوئلایی برای خرید محصولات ایرانی ایجاد شده است و بر این اساس حدود ۸۰ هزار درخواست خرید ثبت شده است که امیدواریم بتوانیم با همکاری خوبی که ایجاد شده روند ارسال خودروهای ایرانی به سرعت انجام بگیرد.

محمد علی تیموری، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به این که صادرات خودرو سایپا موجب ارزآوری مناسبی برای سایپا خواهد بود گفت: تا پایان سال جاری صادرات خودروهای گروه سایپا به عراق و ونزوئلا ۴۰ میلیون دلار خواهد بود و در حوزه لوازم یدکی نیز ۱۰ میلیون دلار ارز آوری ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: تا به امروز صادرات محصولات سایپا در حجم کمتری به سایر کشورها ارسال شده است و این برای نخستین بار است که محموله هزار دستگاهی از محصولات این گروه به کشور دیگری ارسال می شود. این موضوع نشان دهنده استقبال خوب مردم کشور ونزوئلا از محصولات گروه سایپا است.

تیموری در ادامه اضافه کرد: ما هم اکنون در حال برنامه ‌ریزی برای تولید و ارسال محموله ۲ هزار دستگاهی بعدی محصولات هستیم.

وی در ارتباط با توانمندی های موجود در گروه سایپا گفت: در گروه خودرو سازی سایپا تمام زیر ساخت فرایندهای تولید از بدنه، رنگ،  مونتاژ و پرس و همچنین زنجیره قطعه سازی شامل هزار قطعه ساز وجود دارد و این خودروساز در طول ۴۰ سال به دانش مناسبی در این زمینه دست پیدا کرده است.


پیشنهاد مطالعه: مزایده سایپا و شرایط برگزاری آن
.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا  همچنین تصریح کرد:  خوشبختانه در صنعت خودرو توسعه جامع در کشور صورت گرفته و بزرگترین فولاد سازی در خاورمیانه در کشور برای تولید ورق های خودرو وجود دارد. همچنین بیش از ۲۰ شرکت پتروشیمی با هدف تولید مواد اولیه خودروها در بخش پلیمر، رنگ و مواد شیمیایی فعال است. در بخش لوازم برقی و الکتریکال خودروها نیز شرکت های دانش بنیان خوبی در ایران شکل گرفته و درحال فعالیت است.

وی اضافه کرد: در بدترین شرایط تحریم در شرکت سایپا ۲ هزار خودرو به صورت روزانه تولید می شود که نشان دهنده توانمندی بالای این گروه خودرو سازی است.

تیموری همچنین ابراز امیدواری کرد که علاوه بر ارسال کامل خودروها به کشور ونزوئلا، خط تولیدی نیز در این کشور ایجاد شود که تمام فرایند تولید بدنه و رنگ آمیزی در آن صورت بگیرد. در این صورت می توان در سال حداقل ۱۰۰ هزار تولید انجام داد.

به دنبال حجم بالای درخواست ۲۰۰ هزار دستگاهی محصولات سایپا از سوی ونزوئلا، دو طرف خواهان راه اندازی مجدد خط تولید خودروهای سایپا در این کشور هستند و به زودی خط توليد خودرو ونيراتو، در آن کشور مجددا راه اندازی خواهد شد. این شروع  روند صادرات به کشور ونزوئلا، می تواند زمینه پرداخت بدهی های قبلی کشور ونزوئلا به ایران را فراهم کند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده خودرو » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

مزایده ارتش

واگذاری اراضی پادگان لرستان در مزایده ارتش

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۸۴ پیاده لرستان اعلام کرد: قسمتی از مجموعه پادگان ۰۷ ارتش به صورت تهاتر به پیمانکاری که بخشی از واحدهای سازمانی ارتش را احداث کرده است، در جریان مزایده ارتش و