شرایط اصلی شرکت در مناقصه

شرایط اصلی شرکت در مناقصه

مناقصه یک فرایند سالم رقابتی است که بین شرکت ها برگزار می شود. مراکز و ارگان های دولتی و خصوصی نیازهای خود را به صورت فراخوان به اطلاع عموم می رسانند. این نیازها می تواند شامل کالا، ماشین و ابزارآلات، مواد اولیه و دیگر اقلام باشد. در حالت کلی مناقصه یک فراخوانی بزرگ است که برای خرید و یا رفع نیاز یک شرکت و یا حتی شخص برگزار می شود. برای اشخاصی که تمایل به شرکت در مناقصه ها و مزایدات کشوری و بین المللی را دارند بهتر است اطلاعات خود را از طریق پایگاه اطلاع رسانی هزاره به روز کنند. شرکت ارتباط گستران هزاره پا فراتر از مرزها گذاشته و با ارائه سرویس اطلاع رسانی مناقصه‌های بین المللی، فرصت های بیشماری را برای کاربران خود به ارمغان آورده است. هزاره با پوشش مناقصات ۲۳ کشور دارای مراودات تجاری و اقتصادی با ایران این امکان را برای مشتریان فراهم می‌کند تا با ورود به عرصه‌های بین‌المللی دامنه فعالیت خود را گسترده تر نمایند.

شرکت در مناقصه

شرایط اصلی برای شرکت در مناقصه

اگر میخواهید برنده مناقصه باشید باید ابتدا بدانید که شما سه شرط اصلی برای شرکت در مناقصه را دارید. این شروط شامل موارد زیر است:

  • ارائه سپرده تضمین در مناقصه

یکی از شروط اصلی برای شرکت در مناقصه ارائه سپرده تضمین در مناقصه است. این تضمین می تواند به صورت نقدی، ضمانت نامه بانکی و یا بخشی از نقدینگی شرکت باشد. برای شرکت هایی که تازه تاسیس هستند بهتر است نقدینگی شرکت استفاده نکنند زیرا باعث خارج شدن آن ها از جریان فعالیت ها خواهد شد. بهترین گزینه برای این شرکت ها ارائه ضمانت نامه بانکی در مناقصه است.

  • ارزیابی فنی و بازرگانی

برای شرکت های تازه تاسیس مانع بزرگی به نام بخش ارزیابی فنی و بازرگانی وجود دارد. زمانی این شرکت ها حق شرکت در مناقصه را دارند که تمام امکانات مقدور را در قالب رتبه بندی، گواهینامه ها، مجوزها به فراخور موضوع فعالیت شرکت در اختیار داشته باشند.

به این شرکت ها توصیه می شود که در ابتدای امر نسبت به بررسی کامل در راستای مجموعه ی اسناد اعتباردهنده متناسب با فعالیت و امکانات خود اقدام کنند. گواهی های رتبه بندی بر پایه منابع انسانی، تجهیزات و سوابق را صادر می کنند که حداقل بتوانند در بخش منابع انسانی و تجهیزات، سرمایه گذاری لازم را داشته باشند. از سوی دیگر اخذ نمایندگی از شرکت های معتبر خارجی و داخلی نیز از طریق برگزاری جلسات و یا حضور در نمایشگاه های تخصصی برای شرکت های تازه تاسیس امکان پذیر است. این نکته را فراموش نکنید که سایر گواهینامه ها همچون سری ISO برای شرکت در مناقصه الزامی نیست اما به نوعی در گروه مدارک اعتباربخش قابل تعریف است.

  • ارائه قیمت پیشنهادی مناسب

با عبور از مراحل قبلی و طی کردن آن نوبت به ارائه قیمت پیشنهادی مناسب با اهداف مناقصه است. پیشنهادهای ارائه شده توسط کارفرمایان مورد بررسی قرار می گیرد. پیشنهاد قیمت را می توان یک روند تخصصی در نظر گرفت و می بایست توسط شخصی انجام گیرد که به تمام موارد مهم آن اشراف کامل داشته باشد. هزینه های عملیاتی، محاسبات سود و زیان، پیش بینی قیمت بازار، محاسبات جرائم احتمالی، بیمه و مالیات و دیگر موارد تنها بخشی از این نکته ها است که باید به آن دقت نمود.

در اکثر مواقع مناقصه گزار بازه قیمت مشخصی را اعلام می کند و پیشنهادات ارائه شده در این بازه را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد. از این رو سعی کنید برای ارائه قیمت حتما از تجربیات گذشته استفاده کرده تا بهترین و متناسب ترین قیمت را در مناقصه اعلام کنید. فراموش نکنید که قیمت خوب و مناسب شما کلید برنده شدن شما در مناقصه است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال استعلام های جدید هستید «آگهی مناقصه صنایع شیمیایی» در پایگاه اطلاع رسانی هزاره درج شده است.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب در مجله هزاره

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

سهام عدالت چیست؟

هر آنچه باید در مورد سهام عدالت بدانید!

سهام عدالت یک نوع یارانه است که برای کمک به افراد کم درآمد و توزیع ثروت بین اقشار کم درآمد جامعه و تقویت اقتصاد کشور توسط دولت ایران ایجاد شده است. این سهام متشکل از