ویژگی های مهم بزرگترین مزایده تاریخ ایران

ویژگی های مهم بزرگترین مزایده تاریخ ایران

معاون واگذاری سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: تامین مالی غیرتورمی، ملاحظات بازار سرمایه ، اهلیت و صلاحیت خریدار، شکل گیری رقابت واقعی و رعایت صرفه و صلاح دولت ۵ ویژگی بزرگترین مزایده تاریخ ایران بود. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

۵ ویژگی بزرگترین مزایده تاریخ ایران

در تاریخ ۹ ام آبان ‌ماه گذشته بلوک ۱۲ درصدی شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس پس از سه روز رقابت نفس‌گیر در نهایت در قیمت یک‌هزار و ۸۵۱ تومان در این مزایده به فروش رسید. محمود قامت معاون واگذاری سازمان خصوصی سازی در آیین رسمی مبادله قرارداد بزرگترین مزایده تاریخ ایران اظهار کرد: قیمت پایه مصوب برای مزایده واگذاری بلوک ۱۲درصدی هلدینگ خلیج فارس، ۱۳۹۷تومان بود که ۳برابر ارزش بلوکی سال قبل بود.

قامت ضمن اشاره به اینکه بعد از مزایده قیمت هر سهم ۱۸۵۱تومان به ثبت رسید افزود: ارزش کل بلوک با قیمت ۱۸۵۱تومان برابر با ۱۰۸هزار میلیارد تومان شد.

معاون واگذاری سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: در این مزایده  ۲۷۰مرتبه قیمت پیشنهادی طی سه روز جابجا شد و با رشد ۳۲ درصدی قیمت پایه معامله شد.

محمود قامت ضمن اشاره به ۵ ویژگی این واگذاری خاطر نشان کرد: تامین مالی غیرتورمی، ملاحظات بازار سرمایه، اهلیت و صلاحیت خریدار، شکل گیری رقابت واقعی و رعایت صرفه و صلاح دولت ۵ ویژگی مهم این معامله هستند.

بزرگترین مزایده تاریخ ایران

وی ادامه داد: از این معامله ۳۲.۶ هزار میلیارد تومان در سال‌ جاری به خزانه واریز شده است و سالانه طی ۴سال مبلغ ۲۷.۵هزار میلیارد تومان به خزانه واریز می شود.

معاون واگذاری سازمان خصوصی سازی با اشاره به ملاحظات بازار سرمایه در این معامله خاطر نشان کرد: به جای عرضه تدریجی عرضه بلوکی صورت گرفته است و تاثیر مثبت عرضه در سهام شرکت و عدم تاثیر منفی در شاخص در این معامله رعایت شده است.

آیین رسمی مبادله قرارداد واگذاری ۱۲درصد از بلوک پتروشیمی خلیج فارس با حضور قربانزاده رییس سازمان خصوصی سازی، بیات رییس هیئت رییسه صندوق بازنشستگی نفت و حاجی زاده مدیرعامل هلدینگ اهداف برگزار شد و در تاریخ دوشنبه (۹ آبان ‌ماه) بلوک ۱۲ درصدی شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با قیمت پایه یک ‌هزار و ۳۹۷ تومان به ازای هر سهم، پس از سه روز رقابت نفس‌گیر و ۲۷۰ مرتبه تغییر قیمت، در نهایت در قیمت یک ‌هزار و ۸۵۱ تومان به فروش رسید و ارزش کل شرکت از حدود ۸۲ هزار میلیارد تومان به حدود ۱۰۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان معادل ۲۰۰ درصد اضافه ارزش بلوکی رسید و به این صورت، بزرگترین معامله تاریخ خصوصی ‌سازی کشور به ثبت رسید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده های روز کشور » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی