روغن سوخته یا ضایعاتی چیست و چه کاربردی دارد؟

مزایده روغن سوخته

روغن‌ های معدنی زمانی که برای مدت زمان طولانی استفاده می شوند خواص مفید و کارایی اصلی خود را از دست داده و دچار آلودگی می شوند و به همین دلیل هم درصد ناخالصی آنها بیشتر می شود. به همین دلیل هم به این نوع از روغن‌ ها روغن سوخته گفته می شود. در ادامه با مجله هزاره همراه شوید.

روغن سوخته و کاربردهای آن

روغن سوخته در عمل کارایی اصلی خود را از دست داده است و نمی‌ تواند وظایف اولیه خود را انجام بدهد. به همین دلیل نیز نیاز است که برای مصرف مجدد آلاینده ها از آن جدا شود. در مراکزی که خرید این روغن ها انجام می شود بازیافت روغن آلوده و استفاده شده نیز صورت می گیرد.

این روغن برای محیط زیست ضرر دارد و به همین دلیل هم نیاز به بازیافت پیدا می کند. بازیافت این مواد ها یک راه درآمد زایی مناسب برای مراکز خرید روغن سوخته نیز به شمار می رود و می توان از این روغن ها پس از تصفیه و بازیافت و نیز پالایش کردن برای مواردی مانند جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی، آب بندی، روان کاری، روغن کاری و … استفاده کرد.

بازیافت روغن سوخته شامل تمام  روغن های خوراکی، روغن های ماشین، روغن های همه ی انواع خودرو ها و غیره می شود. بازیافت آن ها در مراکز خرید این نوع از روغن ها طی مراحل زیر انجام می شود:

  • آبگیری
  • فیلتر کردن روغن های سوخته سرد
  • اضافه نمودن مواد شیمیایی به ان
  • عبور دادن روغن داغ از درون فیلتر تصفیه ی پرس
روغن سوخته ماشین

مزایده روغن سوخته

این روغن ها در بازار قیمت مشخص و ثابتی ندارد زیرا قیمت آن کاملا وابسته به نوع روغن، میزان نا خالصی ها و آلایندگی های موجود در آن، مدت زمان لازم برای تصفیه و موارد دیگر است. بنابراین نمی توان قیمت ثابتی را برای همه ی انواع روغن های کارکرده تعیین کرد. در این زمینه انواع مزایدات نیز انجام می شود که عمدتا در حوزه هایی مانند مزایده فروش روغن سوخته، مزایده فروش گریس مستعمل و غیره است.

برای این کار سازمان دولتی یا خصوصی برگزار کننده مزایده، مزایده در ارتباط با انواع روغن سوخته را برگزار می کند. سپس شرکت کنندگان اقدام به ارسال اسناد و مدارک خود کرده و در صورت تایید سازمان برگزار کننده وارد فرایند رقابتی می شوند. در مزایده کسی که بیشترین قیمت را پیشنهاد کند، برنده مزایده خواهد بود. سازمان هایی که در جریان فعالیت های خود، نیاز به این نوع روغن دارند اقدام به شرکت در مزایدات نهادهایی  می کنند که  این مواد را در اختیار دارند و آنها را به مزایده می گذارند.

پیشنهاد مطالعه : اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایده های صنایع شیمیایی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

وام ضروری بازنشستگان

تاثیر وام ضروری بازنشستگان در بهبود معیشت

وام ضروری بازنشستگان می‌تواند فرصتی برای بهبود معیشت و رفع نیازهای ضروری آن‌ها باشد. با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی در سال‌های اخیر، تأمین هزینه‌های ضروری برای بازنشستگان و خانواده‌هایشان با چالش‌های زیادی رو به