بالاترین و پایین ترین تورم در دنیا متعلق به کدام کشورها است؟

بالاترین و پایین ترین تورم در دنیا متعلق به کدام کشورها است؟

اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود به بررسی وضعیت اقتصاد جهانی با استفاده از چند شاخص مهم از جمله تورم پرداخته است. بر اساس این گزارش و برآوردهای تورمی صورت گرفته، ایران در رتبه سوم قرار گرفته است. پایین ترین تورم مربوط به کشور چین با ۲.۱ درصد است. در ادامه این مقاله با مجله هزاره همراه شوید.

شوک تورمی در جهان در نیمه ۲۰۲۲

بر اساس برآوردهای انجام شده پس از شوک تورمی که جهان را در نیمه سال ۲۰۲۲ فرا گرفت، پیش‌ بینی می ‌شود که نرخ تورم در سال آینده میلادی کاهش پیدا کرده و این موضوع در سال ۲۰۲۴ به ثبات برسد.

بر این اساس میانگین تورم در اقتصادهای نوظهور حدود ۴.۲ درصد و در اقتصادهای توسعه یافته ۴.۷ درصد خواهد بود. علاوه بر این پیش بینی می شود در طول این مدت میانگین رشد اقتصادی در کشورهای نوظهور ۳.۶ درصد باشد. از جمله عوامل تاثیرگذار در ثبت این رشد اقتصادی می توان به رشد اقتصادی چین، هنگ کنگ، تایلند، برزیل، مالزی، اندونزی و تداوم رشد اقتصادی در منطقه خاورمیانه در میان کشورهای صادرکننده نفت در حاشیه خلیج فارس اشاره کرد.

همچنین در این تحلیل سه عامل نیز به عنوان تهدید کننده آینده اقتصادی جهان عنوان شده است که در سال ۲۰۲۳ می‌ توانند تغییر وضعیت بدهند. این عوامل عبارت است از: حمله روسیه به اوکراین، تشدید نرخ بهره تهاجمی فدرال رزرو و سیاست کووید صفر و بحران مستغلات در چین. تصورها بر آن است که چین با عقب نشینی نسبی، تصمیم به بازگشایی دوباره اقتصاد خود گرفته، افزایش نرخ بهره متوقف شده و حتی کاهش خواهد یافت و البته هنوز بحران جنگ در اوکراین به جایی نرسیده است.

بالاترین و پایین ترین تورم در دنیا متعلق به کدام کشورها است؟

تورم ایران در رتبه چندم جهان است؟

بررسی های تورمی انجام شده در ماه اکتبر سال ۲۰۲۲ نشان می ‌دهد که آرژانتین با ثبت تورم ۸۸ درصدی بدترین عملکرد را در میان کشورهای منتخب داشته است و پس از آن ترکیه با ۸۵.۵ درصد در رتبه دوم قرار گرفته است. ایران در این مدت بر اساس آمارهای مهر ماه تورم نقطه به نقطه ۴۸ درصدی داشته و در رده سوم قرار گرفته است.

 پاکستان با ۲۶، لهستان با ۱۷ و روسیه، شیلی و ازبکستان نیز با تورم ۱۲ درصدی در رتبه های بعدی قرار دارند. همچنین میانگین تورم در منطقه یورو حدود ۱۰ درصد اعلام شده است.

پایین ترین تورم نیز مربوط به چین با ۲.۱ درصد بوده است و پس از آن عمان با ۲.۴، عربستان سعودی با سه، عراق با ۴.۲ و قطر با پنج درصد قرار گرفته‌ است. تورم آمریکا نیز در این مدت ۷.۷ درصد ارزیابی شده است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های امروز » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی