ایران، پیشتاز راه اندازی پروژه های نفت و گاز

ایران، پیشتاز راه اندازی پروژه های نفت و گاز

بررسی ها نشان می دهد که خاورمیانه در فاصله سال های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷، شاهد آغاز فعالیت ۶۲۱  مورد از پروژه های نفت و گاز باشد که در این زمینه، ایران در مقایسه با کشورهای دیگر منطقه، پیشتاز  این پروژه ها است. در ادامه این خبر با سایت مناقصه و مزایده همراه شوید.

بالاترین تعداد پروژه ها، برای ایران

پایگاه خبری آفشور تکنولوژی (offshore-technology)  ضمن اشاره به آمار شرکت گلوبال انرژی دیتا طی گزارشی نوشت: از میان ۶۲۱ پروژه ‌ای که قرار است در فاصله سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ فعالیت خود را در خاورمیانه آغاز کنند، پروژه‌ های بالادستی ۸۱ مورد، پروژه‌ های میان دستی ۱۴۱ مورد، پالایشگاه ۸۴ مورد و پتروشیمی با ۳۱۵ مورد، بالاترین تعداد پروژه ‌ها را خواهد داشت.

پروژه‌ های پایین دستی (پالایشگاه ‌ها) و پتروشیمی به اتفاق، حدود ۶۴ درصد از کل پروژه‌ های نفت و گاز آینده در خاورمیانه در فاصله سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ را تشکیل خواهند داد. بعد از آن بخش میان دستی قرار دارد و بخش خط لوله به تنهایی، ۴۰ درصد از کل پروژه ‌ها را تشکیل می‌دهد. سپس ذخیره ‌سازی نفت با ۲۳ درصد و پالایش گاز با ۲۱ درصد قرار گرفته اند.


بیشتر بخوانید:جایگاه نفت فلات قاره ایران در منطقه و جهان

سهم پروژه های جدید، ۷۸ درصدی از کل پروژه ‌ها در سراسر زنجیره ارزش و بالاترین تعداد پروژه‌ های آتی در خاورمیانه را تشکیل می ‌دهند. سهم پروژه‌ های جدید به ویژه در بخش پتروشیمی بالا بوده و ۶۰ درصد از کل پروژه ‌های جدید در سراسر زنجیره ارزش را تشکیل می ‌دهد. از طرف دیگر، بخش اعظم پروژه‌ ها در بخش پایین دستی (پالایشگاه‌ ها)، پروژه‌ های توسعه‌ ای با سهم ۴۳ درصدی است.

بیش از نیمی از این پروژه ها در خاورمیانه در مرحله ساخت و راه اندازی هستند و به احتمال زیاد فعالیت آنها در فاصله سال های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ آغاز می شود. در حدود ۳۴ درصد از این پروژه ها نیز در مرحله برنامه ریزی قرار دارد که باقی آنها تصویب شده یا در انتظار تایید است.

از میان کشورهای خاورمیانه، ایران در زمینه پروژه‌ های آتی، پیشتاز بوده و ۴۵ درصد از کل پروژه‌ هایی که انتظار می ‌رود فعالیت خود را تا سال ۲۰۲۷ آغاز کنند، مربوط به ایران است.

پیشنهاد مطالعه : اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های احداث پالايشگاه » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

بیمه ایران

همه چیز در مورد بیمه ایران

بیمه ایران، به عنوان تنها شرکت بیمه دولتی در ایران، از همان ابتدای تاسیس، در رشته ‌های مختلف بیمه ‌ای فعالیت خود را شروع کرد. این شرکت که سهام آن کاملاً متعلق به دولت جمهوری