راکتور تصفیه فاضلاب و انواع آن

راکتور تصفیه فاضلاب و انواع آن

دستگاه های تصفیه فاضلاب مجهز به راکتورهایی هستند که می توانند فضولات و ناخالصی های آب فاضلاب را در خود جمع کنند. راکتور تصفیه فاضلاب دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آنها به روش خاصی کار می کند و کاربرد دارد. ما در ادامه این مقاله از سایت مناقصه و مزایده هزاره به معرفی انواع این راکتورها می پردازیم. پس با ما همراه شوید.

انواع راکتور در دستگاه های تصفیه فاضلاب

  1. راکتور بسته: راکتور بسته پس از یک بار پر شدن و تصفیه فاضلاب دیگر جریانی به راکتور وارد نشده و از آن خارج نمی شود. سپس بعد از انجام کامل عملیات، فضولات تخلیه شده و خارج می گردد. این کار به صورت مداوم تکرار شده و استفاده از این نوع راکتور اغلب برای اختلاط مواد شیمیایی و همچنین رقیق سازی مواد به شدت غلیظ کاربرد دارد.
  2. راکتور اختلاط کامل: فرض بر آن است که اختلاط کامل به صورت یکنواخت و فوری با ورود ذرات مایع سر تا سر این راکتور انجام می شود. ذرات مایع با توجه به حجمشان از راکتور خارج می گردند.
  3. راکتور پیستونی (راکتور لوله ایی): در مسیر این راکتور ذرات مایع یا اختلاط طولی بسیار کم و ناچیز از داخل راکتور عبور کرده و به همان ترتیبی که وارد راکتور پیستونی می شوند از آن هم خارج می شوند. این ذرات ماهیت اصلی خود را حفظ کرده و پس از مدتی در راکتور تصفیه خانه فاضلاب باقی می مانند.
  4. راکتور اختلاط سری: این راکتور مدلی از رژیم جریان های موجود است که در شرایط جریان هیدرولیکی ایده آل حد وسط راکتور اختلاط کامل و پیستونی است.
  5. راکتور با بستر پر شده: راکتور های بستر پر شده، در واقع با نوعی از مواد پر کننده ماننده سنگ، خاکستر، سرامیک و همچنین پلاستیک، پر می شوند. نوع جریان راکتور بستر پر شده را می توان در دو حالت (جریان رو به پایین) و (جریان رو به بالا) بهره برداری کرد.
  6. راکتور با بستر شناور: این راکتور از جهات زیادی مانند راکتورهایی با بستر پر شده است اما با این تفاوت که ماده پر کننده با حرکت رو به بالای سیال ( آب یا هوا) در بستر منبسط و باز می شود.

مقاله پیشنهادی: مناقصات آب و فاضلاب و اهمیت آن در ادامه حیات ایران و جهان

کاربردهای راکتور تصفیه فاضلاب

کاربردهای اصلی انواع راکتورهایی که در بالا به آنها اشاره کردیم چه در تصفیه خانه های فاضلاب بهداشتی و چه در تصفیه خانه فاضلاب صنعتی به شرح زیر است:

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های تجهیزات آب و فاضلاب » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی