با انواع ضایعات مس آشنا شوید

با انواع ضایعات مس آشنا شوید

صنعت بازیافت و به خصوص بازیافت ضایعات فلزی یک صنعت مهم در تمام کشورها و به خصوص کشورهای پیشرفته است. به دنبال جمع آوری، پاک سازی و ذوب کردن ضایعات بازیافتی فلزات، شمش های با ارزشی دوباره تولید می شود که دوباره به چرخه مصرف باز می گردد. ضایعات مس از جمله این فلزات بازیافت شده است.

به دنبال جمع آوری ضایعات فلزی از جمله مس، چرخه تولید این فلزات ارزشمند هیچ گاه متوقف نخواهد شد. به دنبال  جمع آوری فلز مس، پاکسازی و ذوب کردن آن‌ ها در نهایت به شمش ‌هایی از جنس مس تبدیل می ‌شوند و برای استفاده مجدد، کاربرد دارند. در ادامه این مقاله از سایت مناقصه و مزایده هزاره همراه ما باشید.

شناخت مس

مس یک عنصر معدنی است که هزاران سال است که از آن و آلیاژهای مختلف آن استفاده می شود. استفاده از مس برای ساخت انواع ظروف مثل دیگ مسی، سینی مسی، قاشق مسی، بشقاب مسی، سماور مسی، قوری مسی، قابلمه مسی و… سال ها است که رواج دارد و حتی امروزه یکی از اصلی ‌ترین منابع تامین ضایعات مسی برای کارخانه ‌ها یا کارگاه‌ های بازیافت مس به شمار می رود.

بازیافت این فلز اثرات زیست محیطی بسیاری به همراه خود دارد و برای محیط زیست بسیار حیاتی و ارزشمند است. به همین دلیل هم به عنوان یک صنعت بسیار مهم و درآمدزا در کشور های جهان اول به شمار می رود. از سوی دیگر، به دلیل پرکاربرد بودن فلز مس، بازیافت ضایعات این فلز و استفاده مجدد از آن موجب می‌ شود تا سرمایه های ملی نیز حفظ شود. درواقع سرمایه های ملی نه تنها با بازیافت ضایعات و قراضه های مس بلکه با بازیافت فلزات دیگری مانند برنج، آهن، نقره و غیره حفظ می شوند.

اهمیت این بازیافت از طرفی دیگر به دلیل استخراج دشوار این سنگ معدنی است که نه تنها به محیط زیست آسیب می رساند بلکه فرایندی بسیار دشوار است. این فرایند شامل مراحل پیدا کردن معدن، انفجار، استخراج و حمل و نقل سنگ معدن است که صدمات جبران ناپذیری به پوسته‌ی زمین وارد می ‌کند.

انواع ضایعات مس

ضایعات مس همانطور که اشاره کردیم به آن دسته از وسایل مسی گفته می شود که برای صاحبان آنها دیگر قابلیت استفاده را ندارد. برخی از آنها با این کار دوباره به چرخه تولید بازگشته و با این کار به محیط زیست و اشتغال زایی و اقتصاد کشور هم کمک خواهد شد.


مقاله پیشنهادی: بازار پرسود مزایده ضایعات آهن و نحوه شرکت در آن

ضایعات ظروف مسی

یکی از کاربردهای اصلی مس در ظروف مسی است. این ظروف اغلب قدیمی بوده و وزن بالایی دارند به همین دلیل هم مقدار زیادی مس را دارند. این ظروف وارد فرایند بازیافت ضایعات مس شده و مجددا استفاده می شوند.

ضایعات سیم و کابل مسی

مس پس از نقره بهترین رسانای الکتریکی است و به دلیل آن که از نقره ارزان تر است از آن در ساخت سیم و کابل استفاده می شود. برخی از سیم و کابل هایی که نیاز به روکش ندارند و عمر آنها تمام شده است را می توان وارد فرایند بازیافت ضایعات مس کرد.

ضایعات مس آرمیچری

این ضایعات مربوط به موتورهای دستگاه‌ های الکتریکی است که در آنها از سیم ‌پیچی‌ های مسی استفاده شده است. این ضایعات مسی از نظر آلیاژ و ارزشمندی رتبه‌ سوم ضایعات مسی را دارند.

ضایعات سیم‌ های روکش‌ دار مسی

اغلب سیم های برقی که در ساختمان ها کاربرد دارند سیم های مسی روکش دار هستند که برای حفظ امنیت و جلوگیری از برق گرفتگی و آتش سوزی از روکش های پلاستیکی بر روی آنها استفاده می شود. برای این کار نیاز است تا روکش آنها انجام شود.

ضایعات الکترونیکی

با توجه به رسانا بودن مس از آن در لوازم الکترونیکی بسیاری مانند بردهای کامپیوتر،  برد موبایل، کنترل تلویزیون و لوازمی از این دست استفاده می شود. البته میزان مس موجود در این ضایعات کمتر از ضایعاتی است که در بالا اشاره کردیم.

با انواع ضایعات مس آشنا شوید

مزایده ضایعات مس

بسیاری از شرکت هایی که  در فعالیت های خود؛ از مس استفاده می کنند آنها را در صورت فرسوده شدن، می فروشند. آنها اغلب برای این کار لوازم مسی را به مزایده گذاشته و با استفاده ازیک فراخوان عمومی آن را در روزنامه های کثیرالانتشار و یا وب سایت های اطلاع رسانی آگهی می کنند. سپس افراد حقیقی یا حقوقی که نیاز به این ضایعات دارند اقدام به ارسال اسناد و مدارک خود به این سازمان ها کرده و وارد فرایند رقابت می شوند. شرکت کننده ای در این مزایدات برنده خواهد بود که بالاترین قیمت پیشنهادی را ارائه کند.

این مزایدات اغلب در حوزه هایی مانند فروش لوازم مستعملی که در آنها مس وجود دارد مانند لوازم الکترونیکی، ضایعات سیم و کابل و ظروف مسی و غیره انجام می گیرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «  مزایدات انواع ضایعات فلزی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۴.۷/۵ - (۴ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

آیا قیمت مصالح ساختمانی بالا می رود؟

آیا قیمت مصالح ساختمانی بالا می رود؟

انواع مصالح ساختمانی از مهمترین کالاهای موجود در بازار هستند که به طور رومزه در حجم بالایی معامله می‌شوند. در این زمینه رییس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی تهران ضمن اشاره به این که برودت هوا