از آگهی مزایده تا برنده شدن در آن، 5 گام فاصله دارید

شرکت در مزایدات

 احتمالا شما هم در بسیاری از برنامه‌های مستند یا فیلم‌ها دیده‌اید که فردی در یک مزایده، قیمت پایه‌ای را برای یک کالا اعلام کرده و از آن به بعد دیگر خریداران پیشنهادات خود را ارائه می‌دهند. نتیجه این اعلام قیمت‌ها، فروخته شدن یک کالا به بهترین و بالاترین قیمت پیشنهادی است. اما چگونه این روند صورت می‌گیرد؟ همه مزایدات پس از اعلام آگهی مزایده، دارای مراحلی هستند که برای بهتر انجام شدن آنها باید همه این مراحل طی شوند.

در حال حاضر اغلب مزایداتی که در کشورمان در حال انجام است، عمدتا دولتی بوده اما مزایدات ارگان‌های خصوصی هم در این میان کم نیستند. ما در ادامه این مقاله از مجله هزاره، می‌خواهیم بدانیم که چگونه می‌توان طی چند مرحله ساده، در یک مزایده پرسود برنده شد؟ پس ما را تا انتها همراهی کنید.

۱- آگاهی از مزایدات

همه ما می‌دانیم که برای موفقیت در یک کسب و کار، باید اولین گام را محکم برداریم. بنابراین، آگاهی شرط اول برنده شدن در مزایدات است. در گام نخست برای شرکت در یک مزایده و برنده شدن در آن، باید در جریان اخبار مزایدات باشید. برای اطلاع یافتن از اخبار مزایدات شما می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند پیگیری آگهی‌های مزایدات در روزنامه‌های کثیرالانتشار و دیگر جراید استفاده کنید. گاهی اوقات مزایدات مهم در معابر پرتردد و شلوغی مانند ایستگاه‌های مترو، اتوبوس و غیره هم دیده می‌شوند.

بررسی سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی هم روش دیگری از مطلع شدن از چندین آگهی مزایده است که عمدتا کاربردی‌تر هستند. در این روش به دلیل استقبال بیشتر خریداران، بازار رقابتی‌تر خواهد شد. شما همچنین برای اطلاع از آخرین آگهی مزایده‌ها می‌توانید از سایت هزاره هم کمک بگیرید.

۲ – کسب اطلاعات تکمیلی از آگهی مزایده

در گام دوم شما باید در ارتباط با آن آگهی مزایده خاص اطلاعات خود را کامل کنید. اطلاعاتی مانند محل برگزاری مزایده، مدت زمان اعلام شده برای آمادگی یا میزان مبلغ مورد نیاز و غیره از نکاتی هستند که به شما کمک می‌کند تا شرایط یک مزایده را بهتر ارزیابی کنید. سپس می‌توانید برای حضور یا عدم حضور خود در آن مزایده تصمیم گیری کنید.

۳ – بررسی شرایط شرکت در مزایده

هر مزایده‌ای شرایط منحصر به خود را دارد. این شرایط از پیش توسط مزایده گزار تعیین شده است و شما باید آنها را به خوبی بررسی کنید. برای این کار می‌توانید یک چک لیست از چندین آگهی مزایده که مد نظر شما است، تهیه کنید و به خوبی شرایط آنها را ارزیابی کنید.

برنده مزایده

۴- آماده کردن مدارک مورد نیاز

پس از آنکه شرایط یک مزایده را بررسی کردید و این شرایط مطابق با شرایط فعلی شما بود، اکنون نوبت آن است که به سرعت مدارک مورد نیاز آن مزایده خاص را آماده کنید و به موقع به مزایده گزار تحویل بدهید.

درواقع این مرحله یک گام کوچک در مسیر درست است که می‌تواند بزرگترین گام در این زمینه برای شما باشد. بنابراین شما باید دقت داشته باشید که اغلب مزایدات تمدید نخواهند شد و یا فرصت اصلاح مدارک را ندارند و به این ترتیب با ارائه نکردن مدارک ، از دور رقابت حذف خواهید شد. پس به زمان ارائه مدارک دقت بیشتری داشته باشید و آنها را به صورت کامل به دست مزایده گزاران برسانید. از این مرحله به بعد، شما باید تا زمان باز کردن پاکت پیشنهادات و اعلام نتایج منتظر بمانید.

۵ – اعلام نتیجه

معمولا در هنگام اعلام نتیجه در هر مزایده‌ای، سه برنده اعلام می‌شود. از برنده اول خواسته می‌شود تا برای ادامه روند معامله اقداماتی را انجام دهد و در صورت بروز مشکل، به سراغ نفرات دوم و سوم خواهند رفت. بنابراین اگر شما نفر اول شدید حتما باید اخبار و اطلاعیه‌های مربوط به آن مزایده را تا اجرا کامل قرارداد پیگیری کنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایدات امروز» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی