خودرو ایرانی وارد روسیه می شود

خودرو ایرانی وارد روسیه می شود

هفته گذشته، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌ سازی و سفیر ایران در روسیه، در یک جلسه ‌ آنلاین در ارتباط با مسائل اقتصادی به‌ خصوص در حوزه صنعت خودرو ایرانی و قطعات، مذاکراتی را انجام دادند که در ضمن آن تاکید بر آن شد که قراردادهای صنعت خودرو و قطعه ‌سازی ایران و روسیه روند رو به رشدی دارد و دو کشور در مسیر تعامل بیشتر با یکدیگر هستند.

 پس از طی مراحل مورد نیاز در این زمینه، شاهد حضور خودروهای ایرانی در مسکو و همکاری ‌های خودرویی بیشتر در میان دو کشور خواهیم بود. در ادامه این خبر با سامانه مناقصه و مزایده هزاره همراه شوید.

پوشش نیازهای خودرویی طرف روس

بر اساس اعلام انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه ‌سازی کشور در هفته گذشته، آرش محبی‌نژاد (دبیر انجمن همگن قطعه‌سازی) و کاظم جلالی (سفیر ایران در روسیه) در جلسه ‌ای آنلاین که با یکدیگر داشتند؛ به مسائل مرتبط با توسعه همکاری ‌های ایران و روسیه به خصوص در بخش خصوصی، به گفت ‌وگو پرداخته ‌اند.

آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان خودرو کشور، طی این جلسه آنلاین، یک گزارش از آخرین وضعیت همکاری ‌های خودرویی و قطعه ‌سازی ایران با طرف ‌های روس ارائه کرده است.

علاوه بر این، وی پیشنهادهای این انجمن (انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان خودرو کشور) با هدف تسریع در آغاز همکاری ‌های مشترک را تشریح کرده و خاطر نشان کرد: زیرساخت‌ های صنعت خودرو روسیه بیشتر معطوف محصولات فرانسوی است و قطعه‌ سازان ایرانی نیز به واسطه همکاری با یک شرکت خودروساز این کشور در سال‌ های گذشته، تجربه‌ ها و توانمندی لازم برای پوشش نیازهای طرف روس را دارند.

محبی‌نژاد اضافه کرد: برای آغاز همکاری‌ ها در کوتاه‌ مدت می ‌توان روی این موضوع کار کرد و در ادامه با مشارکت خودروسازان و قطعه‌سازان بزرگ دو کشور گزینه‌ هایی همچون طراحی و تولید خودرو مشترک دور از دسترس نخواهد بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، کاظم جلالی نیز در این دیدار مجازی، تصریح کرد: روابط تهران-مسکو  به ویژه در حوزه اقتصادی مسیر صعودی دارد و سرعت افزایش این تعاملات در بخش خصوصی بیشتر است. طی ماه‌ های اخیر، شرکت ‌های ایرانی و روس شناخت بهتری نسبت به توانمندی ‌های یکدیگر پیدا کرده که این امر باعث افزایش سطح همکاری‌ های اقتصادی خواهد شد.


مقاله پیشنهادی: با انواع مزایده خودرو سواری آشنا شوید

جلالی با اشاره به فضای جدیدی که صنعت خودرو روسیه تجربه کرده است، اضافه کرد: خودروسازان روس برای بی ‌اثر کردن تحریم شرکای غربی خود، توسعه روابط با خودروسازان و قطعه‌سازان ایران، ترکیه و چین را در دستور کار قرار داده‌ اند که در این بین، صنعتگران ایرانی به دلیل اشتراک ‌های فنی مهندسی محصولاتی که در گذشته در روسیه تولید می ‌شد، از جایگاه ویژه ‌ای برخوردار هستند.

کاظمی تاکید کرد: حضور خودروسازان و قطعه‌سازان ایران در نمایشگاه سال ۲۰۲۲ مسکو، آغاز خوبی برای همکاری فعالان صنعت خودرو کشور بوده و پس از آن نیز پیگیری ‌های لازم از سوی وزارت امور خارجه و سفارت ایران در روسیه، وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت، انجمن صنایع همگن قطعه ‌سازی کشور و دو خودروساز کشور انجام شده است که این فعالیت ‌ها ادامه دارد و به نتایج بیشتری نیز ختم خواهد شد.

مزایدات خودرو

سفیر کشورمان در روسیه در ارتباط با انتشار برخی اخبار راجع به حضور خودروهای ایرانی در روسیه نیز تصریح کرد: متاسفانه گاه اخباری از تعاملات دو کشور در حوزه‌ های مختلف منتشر می‌شود که صحیح نیست و حتی برخی اوقات اقدام به انتشار اخبار جعلی هم می ‌شود.

جلالی در پایان اظهارات خود خاطر نشان کرد: مذاکرات و قراردادهای صنعت خودرو و قطعه‌ سازی ایران و روسیه روند رو به رشدی دارد و پس از طی مراحل طبیعی حوزه‌ های استاندارد و بازاریابی و… و. شاهد حضور خودروهای ایرانی در مسکو به طور کلی همکاری های خودرویی دو کشور خواهیم بود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های قطعات خودرو » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

ورود بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز

ورود بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز

عضو شورای عالی کانون صرافان خبر داد: احتمال تعدیل نرخ ارز در روزهای آینده و به منظور ساماندهی بازار ارز توسط بانک مرکزی وجود دارد. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید. ساماندهی