با سازمان میادین میوه و تره بار تهران بیشتر آشنا شوید

با سازمان میادین میوه و تره بار تهران بیشتر آشنا شوید

سازمان میادین میوه و تره بار تهران به دنبال مصوبه شورای انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال ۱۳۵۸، زیر نظر شهرداری تهران تشکیل شده است.

هدف از تشکیل این سازمان تهیه و توزیع میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی مورد مصرف مردم و همچنین کوتاه کردن دست واسطه ها با استفاده از ایجاد ارتباط مستقیم میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بوده است. در ادامه این مقاله با معرفی سازمان میادین و میوه و تره بار تهران با سامانه مناقصه و مزایده هزاره همراه شوید.

تاریخچه سازمان میادین و میوه و تره بار تهران

نخستین میدان پس از تشکیل این سازمان، میدان تره بار جلال آل احمد بود که در همان سال ۱۳۵۸ احداث شد و به بهره برداری رسید. پس از آن در سال ۱۳۵۹ میدان های صادقیه و آزادی و در سال ۱۳۶۹ میدان های لواسانی و پیروزی راه اندازی شد. در مهرماه سال ۱۳۶۸ نیز بازار قلعه مرغی و در شهریورماه سال ۱۳۶۹ بازار روز ابوذر افتتاح شد.

به دنبال استقبال مردم از این میادین و بازارها، ضرورت احداث میادین بیشتر در سطح شهر احساس شد. به همین دلیل هم قرار بر آن شد که سازمان میادین میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی به دنبال یک لایحه قانونی دایر شود. در این لایحه نحوه واگذاری اماکن و میادین و غرفه ها تعیین شود.

به دنبال تصویب این لایحه و تعیین ضوابط آن تعداد میادین و بازارها که در سال ۱۳۷۰ تنها ۷ واحد بود، در مدت زمان سه سال و تا پایان سال ۱۳۷۳ به ۴۷ واحد افزایش پیدا کرد. بنابراین توسعه کمی و کیفی بازارهای محلی به دنبال سیاست های مبارزه با گران فروشی در برنامه های شهرداری تهران قرار گرفت. به صورتی که هم اکنون ۱۲ میدان و ۸۶ بازار تحت پوشش آن ها (در مجموع ۹۸ واحد به جز میدان مرکزی) فعال است.

وظایف سازمان میادین میوه و تره بار تهران

بر طبق ماده ۲ اساسنامه سازمان میادین میوه و تره بار و فراورده های کشاورزی، هدف از تشکیل این سازمان، ایجا تسهیلات مورد نیاز در امر تهیه و توزیع میوه و تره بار و فراورده های کشاورزی است. این تسهیلات با هدف حمایت از تولید کنندگان صورت گرفته تا بتواند مسیر حرکت محصولات را از تولید به مصرف و به صورت اصولی هدایت کند. برای رسیدن به این اهداف وظایف این سازمان به شرح زیر است:

الف) احداث میدان مرکزی میوه و تره بار به منظور تامین تسهیلات لازم جهت معاملات میوه و تره بار و تغذیه بازارهای میوه و تره بار.

ب) ایجاد سردخانه ها و انبارهای مورد نیاز در مجاورت میدان.

پ) ایجاد و توسعه بازارهای روز میوه و تره بار، ایجاد بازارهای فروش موقتی و جایگاه های موقت و نیز گسترش میدان مرکزی و بازارهای میوه و تره بار.

ت) مطالعه و بررسی در مورد ایجاد صنایع و تاسیسات جنبی میدان مرکزی مانند کارخانجات تولید جعبه و بسته بندی و …

ث) جلب نظر واحدهای دولتی، بخش خصوصی و بانک ها و همچنین همکاری با تعاونی های مربوطه در امر تهیه و توزیع محصولات

ج) حفظ، نگهداری و تعمیر ساختمان ها، تاسیسات و تجهیزات میدان براساس آیین نامه مالی سازمان

چ) تعیین سیاست های کلی و تنظیم برنامه ها از طریق اخذ آمار و اطلاعات مربوط به ورود و خروج محصولات

ح) توجه به میزان عرضه محصولات و نرخ گذاری آن ها از طریق کمیته نرخ گذاری

سازمان میادین میوه و تره بار تهران به دنبال مصوبه شورای انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال 1358، زیر نظر شهرداری تهران تشکیل شده است.

مناقصات و مزایدات سازمان میادین میوه و تره بار تهران

سازمان میادین میوه و تره بار تهران همانند دیگر سازمان ها اقدام به برگزاری انواع مناقصات و مزایداتی می کند تا بر این اساس همکاری بهتری با دیگر سازمان ها داشته و شفافیت مالی بیشتری در جریان فعالیت های خود ایجاد کند. هر دو فرایند با اعلام و فراخوان عمومی این سازمان در روزنامه های کثیرالانتشار و وب سایت ها و شبکه های اجتماعی آغاز می شود. سپس رقابتی در میان شرکت کنندگان ایجاد می شود. در فرایند مناقصه برنده این فرایند شرکتی خواهد بود که در صورت دارا بودن شرایط کیفی، پایین ترین قیمت پیشنهادی را ارائه کند. در زمینه مزایده نیز برنده فرد یا شرکتی خواهد بود که بالاترین قیمت پیشنهادی را ارائه کند.

مناقصات و مزایدات سازمان میوه و تره بار تهران عمدتا در زمینه هایی مانند مزایده واگذاری حق بهره برداری موقت و کوتاه مدت از محل های عرضه مستقیم تک محصولی محصولات کشاورزی، مزایده واگذاری حق بهره برداری موقت از مکان جهت کاربری کارگاه قطعه بندی و بسته بندی، مناقصه تأمین امور خدمات و نظافت میادین و بازارها و مراکز تابعه سازمان به صورت حجمی، مناقصه عملیات خرید و تحویل کانکس و غیره صورت می گیرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « سازمان میوه و تره بار تهران » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

تجهیزات نظافت صنعتی و مزایای آنها

تجهیزات نظافت صنعتی و مزایای آنها

موضوع نظافت یکی از سخت ترین و طاقت فرساترین بخش ها در مدیریت مکان های مختلف است. دلیل این موضوع آن است که در مکان های مختلف پاک کردن انواع آلودگی ها با فرایندهای سنتی