انواع سیستم‌های حفاظتی، کاربرد و معاملات آنها

سیستم‌های حفاظتی و امنیتی آن دسته از تجهیزاتی هستند که برای نظارت بر اماکن داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سیستم‌ها با توجه به شرایط محیطی مختلف دارای انواع مختلفی نیز هستند. به عنوان مثال یکی از حوادثی که برای یک مکان می‌تواند اتفاق بیافتد سرقت اموال است و استفاده از انواع دزدگیر برای مغازه یا واحد مسکونی می‌تواند جرم و سرقت را به شدت کاهش دهد. استفاده از سیستم‌های حفاظتی در مراکز کسب و کار و خانه‌ها این روزها یک کار ضروری است و با گذشت زمان هم حالات پیشرفته‌تر و حساس‌تری پیدا می‌کند.

البته تجهیزات حفاظتی تنها برای مقابله با سرقت نیست و محافظت از اشخاص، وسایل و اماکن و غیره را در برابر انواع آتش سوزی، حمله، تخریب، خرابکاری، دزدی یا سرقت تامین می‌کنند و در اصل برای برقراری امنیت طراحی شده‌اند. ما در ادامه این مقاله از مجله هزاره به بررسی انواع سیستم‌های حفاظتی، کاربرد و معاملات آنها می‌پردازیم. پس ما را همراهی کنید.

انواع سیستم‌های حفاظتی

سیستم‌های حفاظتی با توجه به تکنولوژی به کار رفته در آنها و نحوه استفاده به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

سیستم‌های هشداری نظارتی

این سیستم‌ها دارای یک تکنولوژی جامع امنیتی برای نظارت بر اماکن هستند. معمولا از این موارد توسط شرکت‌ها استفاده شده و در مواقع لزوم افراد آموزش دیده به سرعت به محل اعزام می‌شوند.

سیستم‌های هشداری بی‌سیم

فناوری موجود در این سیستم‌ها به صورتی است که قابلیت اتصال بدون سیم داشته و به شما این امکان را می‌دهد که به صورت لحظه‌ای محل مورد نظر خود را رصد کنید. استفاده از این سیستم‌ها برای جلوگیری از نفوذ سارقین بالقوه بسیار موثر است.

سیستم‌های نظارت ویدیویی

این سیستم نیز علاوه بر اینکه یک عامل بازدارنده برای سارقین است به شناسایی و دستگیری آنها نیز کمک قابل توجهی می‌کند.

سیستم‌های کنترل دسترسی

این دسته از سیستم‌های حفاظتی کمک می‌کند تا ورود به بخش‌های مشخصی از یک ملک برای افراد خاصی تعیین شود.

بر اساس دسته بندی‌های بالا انواع دوربين هاي مداربسته مادون قرمز، سيستم‌هاي امنيتي آلتراسونيك، پرتوهای فوتوالکتریک، سیستم‌هاي امنيتي كابلي فشار سنسور، سيستم‌هاي امنيتي تشخیص میدان مغناطیسی منفعل و غیره در این گروه‌ها قرار می‌گیرند.

مناقصات سیستم های حفاظتی

کاربرد سیستم‌های حفاظتی

  • افزایش امنیت یک مکان
  • کاهش جرم و جنایت
  • کاهش سرقت اموال موجود در اماکن
  • افزایش ایمنی پارکینگ‌ها و خودروها

معاملات سیستم‌های حفاظتی

شرکت‌ها با هدف تامین امنیت سازمان خود اقدام به برگزاری مناقصات مختلفی در حوزه سیستم‌های حفاظتی و امنیتی می‌کنند. این مناقصات برای استفاده از انواع دوربین مداربسته، دوربین آیفون تصویری، سیستم اطفای حریق، دزدگیر، آنتن مرکزی و غیره صورت می‌گیرد و با یک آگهی عمومی به اطلاع مناقصه گران خواهد رسید.

طی این مناقصات شرکت‌ها نیاز خود را به انواع مشخصی از سیستم‌های حفاظتی اعلام کرده و شرکت کنندگانی که حائز این شرایط باشند تا موعد مقرر اقدام به ارسال مدارک و پیشنهادات خود می‌کنند. با توجه به نیاز اغلب سازمان‌ها به سیستم‌های حفاظتی معمولا این دسته از مناقصات به سود هر دو طرف معامله است. پس از بررسی سازمان برگزار کننده مناقصه، برنده اعلام شده و هر دو طرف اقدام به بستن قرارداد خواهند کرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های دربهای ضد حریق، صندوق نسوز» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی