فعالیت‌های دادگستری اصفهان و مزایدات این سازمان

مزایده دادگستری اصفهان

ما در این مقاله از هزاره به بررسی وظایف دادگستری اصفهان و معاملات این سازمان می‌پردازیم. اما وزارت دادگستری یکی از وزارتخانه‌های کشور است که به موجب اصل یکصد و شصت قانون اساسی این وزارتخانه مسئولیت کلیه مسائل مربوطه به روابط قوه قضائیه با قوه مجریه و قوه مقننه را بر عهده دارد. از میان کسانی که رئیس قوه قضائیه به رئیس‌جمهور پیشنهاد می‌کند وزیر دادگستری انتخاب شود.

همچنین بر اساس اصل یکصد و پنجاه و ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قوه قضائیه یک قوه مستقل است که پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق عدالت و وظایف مربوط به آن است.  بر اساس اهداف قوه قضائیه و وظایفی که این سازمان دارد، دادگستری اصفهان در این استان شکل گرفته و در طول سالها است که در اکثر شهرستانها و بخش‌های این استان به فعالیت‌های خود در حوزه‌های مختلف قانونی می‌پردازد. اما وظایف‌ این سازمان به چه صورتی است و معاملاتی که در آن شکل می‌گیرد از چه طریقی وارد فرایند مزایدات می‌شود؟ در ادامه همراه مجله هزاره باشید.

وظایف دادگستری اصفهان

دادگستری استان اصفهان دارای ۲۱ دادگستری شهرستان و دارای ۹ دادگاه در بخش‌های مختلف است. در هر شهرستان هم با توجه به نیاز، شعب دادگاه‌های عمومی مانند دادگاه حقوقی و جزائی وجود دارد.  علاوه بر این، دادیاری و بازپرسی به دنبال پرونده‌ها هم تشکیل  شده و با توجه به نوع پرونده ارجاع شده به آنها رسیدگی می‌شود و در نهایت حکم یا قرار مقتضی صادر خواهد شد.

در هر دادگستری دادسرا هم زیرنظر دادستان فعالیت می‌کند و پس از تشکیل پرونده و ارجاع از سوی معاون ارجاع، تحقیقات مقدماتی در ارتباط با آن صورت گرفته  و با توجه به موضوع قرار مشخصی صادر می‌شود. در ادامه قاضی پرونده برای متهم دستور مجرمیت یا رسیدگی بیشتر به موضوع را صادر می‌کند. برخی از احکام نیز در ادامه نیاز به تجدید نظر پیدا می‌کنند که به دادگاه تجدید نظر برای ادامه کارهای حقوقی وارد می‌شوند.

دادسرا اصفهان

وظایف دادگستری اصفهان به شرح زیر است:

  • رسیدگی، صدور حکم در مورد انواع شکایات، پرونده‌ها و حل و فصل دعاوی و اخذ تصمیم و اقدام لازم با توجه به آنچه که در قانون معین شده است.
  • احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع.
  • نظارت بر حسن اجرای قوانین.
  • کشف جرم و تعقیب و مجازات و تعزیر مجرمین و اجرای حدود و مقررات مدون جزای اسلام.
  • اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین.

معاملات و مزایدات دادگستری اصفهان

بر اساس قوانین اجرای احکام در دادگستری اصفهان آن دسته از اموال منقول و غیر منقول مجرمان که کشف و ضبط می‌شوند؛ یا اموالی از این سازمان که دیگر مورد نیاز نیستند؛ به فرایند مزایده وارد می‌شوند. این اموال می‌تواند شامل انواع کالاها و لوازم دولتی و تجهیزات اداری باشد یا انواع خودرو، ملک، زمین و غیره باشد.

به منظور انجام فرایند مزایدات، دادگستری اصفهان یک آگهی مزایده را در جراید کثیرالانتشار و وب سایت‌های معرفی آگهی‌های مزایده و مناقصات مانند وب سایت هزاره منتشر کرده و از این طریق شرکت کنندگان می‌توانند در این رقابت شرکت کرده و کالا و یا ملک و از این دست اموال را با قیمتی بالاتر از مبلغ کارشناسی شده خریداری کنند.

پس از انتشار آگهی افراد و شرکت‌ها باید تا زمان مشخص شده اقدام به ارسال اسناد و مدارک مزایده کنند. در این مدارک باید مبلغ پیشنهادی آنان نیز ذکر گردد. مبلغ مورد نظر شرکت کنندگان باید بیشتر از مبلغ کارشناسی اعلام شده و بالاتر از رقم احتمالی دیگر رقبا باشد؛ در این صورت برنده مزایده با توجه به تکمیل بودن مدارک و قیمت اعلامی تایید شده؛ انتخاب می‌شود و می‌تواند کالا را با قیمت اعلام شده خریداری کند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مزایده های مهلت‌دار» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب در مجله هزاره

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی