روند مناقصات تاسیسات صنعتی  به چه صورتی است؟

مناقصه تاسیسات صنعتی

این روزها و با هدف بهینه سازی انرژی خدماتی در ارتباط با طراحی تاسیسات صنعتی انجام می‌گیرد که شرکت‌های مختلفی اقدام به این طراحی می‌کنند. با توجه به اینکه هر سازمانی دارای نیروی لازم برای اجرای این نوع از طراحی‌ها نیست؛ بنابراین با برگزاری مناقصاتی اقدام به عقد قرارداد با شرکت‌های طراحی در زمینه این تاسیسات می‌کند. بستن این قراردادها به سازمان‌های دولتی و خصوصی کمک می‌کند تا فعالیت‌های مختلف خود را بر عهده شرکت‌هایی قرار دهند که تخصص بیشتری در این زمینه داشته و در هزینه و انرژی آنها نیز صرفه جویی خواهد شد. درواقع استفاده از نیروی انسانی ماهر و نصب و راه اندازی انواع سیستم‌های تاسیسات صنعتی نیازمند اصولی است که باید تنها توسط متخصصین این رشته انجام شود. ما در ادامه این مقاله از مجله هزاره به موضوع تاسیسات صنعتی بیشتر خواهیم پرداخت. پس با ما در ادامه مقاله همراه شوید.

انواع تاسیسات صنعتی و روند مناقصات آن

در حالت کلی طراحی تاسیسات صنعتی به  دو بخش تاسیسات مکانیکی و تاسیسات الکتریکی تقسیم می‌شود که هر کدام از این دو بخش  ویژگی‌های خاص خود را دارند:

مناقصه تاسیسات مکانیکی

تاسیسات مکانیکی

در این نوع از طراحی تاسیسات صنعتی، طراحی تاسیسات سرمایش و گرمایش ساختمان‌ها و کارخانجات صنعتی صورت می‌گیرد. علاوه بر این با توجه به آنکه هزینه زیادی به خصوص در بخش نفت و گاز صرف خرید تاسیسات می‌شود؛ مهندسین در این رشته‌ها سعی می‌کنند تا با استفاده از تکنولوژی روز دنیا مصرف انرژی را بهینه سازی کنند. تاسیسات مکانیکی شامل بخش‌های زیر می‌شود:

– تهیه نقشه‌های تاسیسات مکانیکی

– ارائه دفترچه محاسبات مربوط به نحوه انتخاب سیستم‌های آب ‌رسانی، فاضلاب، برودتی، گرمایشی و تهویه مطبوع

– بررسی محل داکت‌ها و رایزرها و مجاری خروج تاسیسات مکانیکی

– انتخاب و خرید وسایل و تجهیزات مکانیکی و تاسیساتی بر اساس بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت و معرفی آن به کارفرما

مناقصه تاسیسات الکتریکی

تاسیسات الکتریکی

تاسیسات الکتریکی نیز بخش دیگری از تاسیسات صنعتی است که در آن نحوه تامین برق، انتقال و توزیع آن در سازه‌های مختلف اهمیت پیدا می‌کند. این بخش از تاسیسات صنعتی نیز شامل موارد زیر می‌شود:

 –  ایجاد، مدیریت و نگهداری اطلاعات طراحی و مهندسی در مراحل مختلف اجرای پروژه

– نیاز سنجی و برآورد مصارف الکتریکی طرح

– امکان سنجی روش‌های تامین نیاز الکتریکی با توجه به زیر ساخت‌های موجود

– طراحی تاسیسات الکتریکی

– تدوین مشخصات تاسیسات الکتریکی مورد نیاز طرح

– تهیه و تدوین اسناد مناقصه و مدارک فنی و نقشه های مربوط به طراحی و ساخت

– حضور و نظارت در محل ساخت و نصب تاسیسات و همچنین حضور درسایت پروژه

مناقصات تاسیسات صنعتی

همانطور که اشاره کردیم در هر کدام از بخش‌های تاسیسات صنعتی و با توجه به نیاز سازمان‌ها، این نیاز بر اساس یک آگهی اعلام عمومی شده و شرکت‌های مناقصه‌گر برای آن اعلام آمادگی می‌کنند. بسیاری از شرکت‌ها در زمینه تاسیسات صنعتی تنها کار طراحی را انجام می‌دهند و بسیاری نیز کار ساخت و اجرا را انجام می‌دهند که بستگی به نوع مناقصه این کار بر عهده آنها قرار می‌گیرد. برنده مناقصه شرکتی خواهد بود که قیمتی مناسب‌تر و پایین‌تر از دیگر رقبا ارائه دهد و کیفیت کار آن هم به تایید هیات داوران مناقصه برسد. پس از این مرحله نیز میان برنده و سازمان مناقصه گزار قرارداد همکاری منعقد می‌شود و تمامی شرایط کار از ابتدا تا انتهای مدت زمان همکاری در آن قید خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال استعلام های جدید هستید «استعلام های تاسیسات پیمانکاری» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

کنترل بیولوژیک آفات: روشی سازگار با محیط زیست برای مدیریت پایدار آفات

کنترل بیولوژیک آفات: روشی سازگار با محیط زیست برای مدیریت پایدار آفات

کنترل بیولوژیک آفات استفاده از موجودات زنده مانند انگل‌ها و پاتوژن‌ها برای کنترل جمعیت آفاتی است که احتمال دارد به محصولات زراعی یا سایر گیاهان آسیب برسانند. این یک روش سازگار با محیط زیست برای