مشخص شدن متقاضیان قطعی نهضت ملی مسکن تا پایان خرداد

نهضت ملی مسکن

معاونت مسکن و ساختمان اعلام کرده است که پالایش نهایی متقاضیان نهضت ملی مسکن تا پایان خرداد ماه‌ ادامه خواهد داشت. با ادامه این روند متقاضیان قطعی به بانک‌ها معرفی شده تا اقدام به افتتاح حساب کرده و پس از آن مراحل اتصال به پروژه‌های تامین زمین و اجرایی شدن عملیات صورت بگیرد. در ادامه این خبر همراه با مجله هزاره شوید.

نهضت ملی مسکن از برنامه‌های کلان دولت سیزدهم

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است که طرح نهضت ملی مسکن از جمله برنامه‌های کلان دولت سیزدهم است که در بخش مسکن احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در طول ۴ سال را در برنامه قرار خواهد داد. این طرح به ساخت مسکن در شهرها و روستاها می‌پردازد و بر این اساس ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد در مناطق شهری و ۸۰۰ هزار  واحد در مناطق روستایی ساخته خواهد شد.

بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان، بیش از ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار متقاضی مسکن در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس tem.mrud.ir  ثبت نام کرده‌اند که سه شرط اولیه تاهل، عدم استفاده از تسهیلات دولتی و عدم مالکیت در میان آنها بررسی شده است. اسامی این متقاضیان برای پالایش نهایی یعنی شرط چهارم ” سابقه سکونت ” به اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرهای جدید ارجاع شده است.

پالایش نهایی متقاضیان نهضت ملی مسکن تا پایان خرداد ماه

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که پالایش نهایی متقاضیان نهضت ملی مسکن تا پایان خرداد ماه انجام خواهد گرفت و پس از آن وارد مرحله عملیاتی و اجرایی خواهد شد. در این زمینه تعداد پروژه‌های شروع شده در مناطق شهری ۵۳۰ هزار واحد و تعداد پروژه‌های آغاز شده در مناطق روستایی ۱۶۰ هزار واحد است. همچنین تعداد پروژه‌های کلنگ زنی شده نیز در مناطق شهری حدود ۳۲۱ هزار واحد اعلام شده است.

همچنین سقف تسهیلات در نهضت ملی مسکن از ۱۰۰ میلیون تومان به ۴۵۰ میلیون تومان برای شهر تهران،  ۴۰۰ میلیون تومان برای دیگر کلان ‌شهرها، ۳۵۰ میلیون تومان برای مراکز استان، ۳۰۰ میلیون تومان برای سایر مناطق شهری و ۲۵۰ میلیون تومان برای مناطق روستایی به‌ازای هر واحد و همچنین افزایش دوره بازپرداخت از ۱۲ سال به ۲۰ سال تغییر کرده است.

علاوه بر این ثبت ‌نام از تعداد بیش از ۲۳ هزار سازنده برای  دریافت تسهیلات ساخت مسکن به استعداد ۱۳۶,۳۱۶ واحد مسکونی صورت گرفته است. اقداماتی همچون: آغاز عملیات اجرایی ۱۶۰ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی، کلنگ‌زنی ۳۲۱ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، انعقاد تفاهم ‌نامه با نهادهای حمایتی (کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی) و همچنین سازمان اوقاف برای تامین مسکن ۵۲۰ هزار تحت پوشش فاقد مسکن این نهادها در شهرها و روستاهای کشور، برآورد زمانی و مکانی میزان مصالح ساختمانی موردنیاز برای احداث ۴ میلیون واحد مسکونی و انجام هماهنگی با وزارت صمت برای تأمین مصالح موردنیاز نیز از جمله فعالیت‌هایی است که در راستای انجام پروژه نهضت ملی مسکن تا به امروز در سراسر کشور صورت گرفته است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های ساخنمان و ابنیه» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی