افزایش قیمت بنزین نخواهیم داشت

بنزین افزایش قیمت نخواد داشت

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فراورده های نفتی ضمن اشاره به کافی بودن ذخیره سازی های سوخت کشور گفت: هیچ بحثی در ارتباط با افزایش قیمت بنزین در کشور وجود ندارد. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

قیمت بنزین افزایش نخواهد یافت

جلیل سالاری در  جریان آئین رونمایی از اجرای آزمایشگاهی طرح بهنگام ‌سازی فروش (بهنوش) در هوشمند سازی عرضه سی‌ ان ‌جی که به میزبانی آموزش اندیشه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد، گفت: جمع آوری کارت های سوخت آزاد جایگاه های عرضه بنزین صحت نداشته و دولت هم هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین و سوخت ندارد.

سالاری با تاکید بر اهمیت ورود دانش بنیان ها در پروژه های صنعت پالایش گفت: نیاز است که ظرفیت های بخش سرمایه گذاری

با شرکت های دانش بنیان با هم تجمیع شوند و اقدام به اجرای کار و طراحی پروژه کنند.

این معاون وزیر نفت همچنین اظهار داشت: در این زمینه به شرکت های زیر مجموعه ابلاغ شده تا در زمینه همکاری با شرکت های دانش بنیان برنامه ریزی کنند و در هر سال نیز حداقل پنج قرارداد در این زمینه امضا گردد.

وی وضعیت ذخیره سازی سوخت را در شرایط مطلوبی ارزیابی کرد و ادامه داد: در زمینه تامین سوخت در کشور چالش و مساله ای وجود ندارد و بر اساس ذخیره سازی مناسبی که انجام شده است، در حال حاضر سوخت مایع مورد نیاز حوزه نیروگاهی به خوبی تامین می شود و افزایش قیمت بنزین نخواهیم داشت.

اجرای طرح پایلوت هوشمند سازی جایگاه های عرضه سوخت

«علی‌اکبر نژادعلی»، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این آئین نامه به دنبال سخنرانی که داشت گفت: با هدف اجرایی سازی بحث هوشمند سازی جایگاه های عرضه سوخت گاز طبیعی، چندین اتاق فکر شکل گرفته است و نظرات و چالش های متعددی مورد بحث و مطالعه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: اجرای این پروژه طی دو تا سه سال گذشته به تعویق انداخته شده بود که علی رغم در نظر گرفتن تمهیدات موجود و استفاده از نیرو و مشاوره های و داشتن تکنولوژی لازم، در ابتدای کار این فرایند میسر نبود، در این صورت نه تنها پروژه به انجام می رسید بلکه هزینه هایی را نیز وارد می کرد.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ضمن تاکید بر  بهره بردن اجرای طرح بهنگام‌ سازی فروش در هوشمند سازی عرضه سی ‌ان‌ جی در جایگاه ‌های عرضه سوخت گاز طبیعی از ایده‌ ها و افکار نو، تصریح کرد: ما پیش از این با یک پروژه میلیاردی روبرو بودیم که اجرای آن در قالب طرح جدید به نفع اقتصاد و صنعت کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: در این طرح به مجوزهایی مانند تاکید بر داشتن معاینه فنی خودروها و تامین امنیت و مدیریت فروش با استفاده از ارتباطات الکترونیکی تاکید و تمرکز شده است.  این پروژه پس از تست‌های امنیتی و پدافندی در دو جایگاه در پایتخت به‌ صورت پایلوت اجرایی خواهد شد و پس از آن در صورت حصول نتیجه مثبت اجرای آن به سراسر کشور تسری خواهد یافت.

از جمله اهداف و مزایایی که اجرای طرح ملی بهنگام سازی فروش در هوشمند سازی جایگاه های عرضه سی ان جی دنبال می کند عبارت است از: عدالت در توزیع یارانه‌ های بخش حمل ‌و نقل، زیرساخت کارآمد، انعطاف‌ پذیری، سیاست ‌پذیری، کاهش چشمگیر هزینه‌ ها، افزایش شفافیت و فساد ستیزی، افزایش درآمد دولت از محل تحدید قاچاق و انحراف فرآورده‌ ها، چابک‌ سازی و کوچک ‌سازی دولت هم سو با سیاست‌ های اصل ۴۴ قانون اساسی، مدیریت توزیع و اعمال سیاست‌ های تشویقی و امکان توسعه طرح ‌های ملی پالایشی.

از جمله دستاوردهای این طرح در هوشمند سازی جایگاه های عرضه سی ان جی نیز به مواردی مانند حذف دوربین پلاک ‌خوان و زیرساخت ارتباطی، تجمیع داده‌ های فروش به‌صورت برخط، تسهیم خودکار وجوه دریافتی از مشتریان، رصد آنلاین شرایط فنی و داده‌ های فنی جایگاه‌ ها و امکان اعمال سیاست ‌های تنبیهی برای خودروهای پرخطر  می توان اشاره کرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های تجهیزات نفت و گاز» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی