معرفی پالایش نفت بندرعباس و مناقصات این سازمان

مناقصات پالایش نفت بندرعباس

پالایش نفت بندرعباس یکی از ۹ شرکت پالایشی بزرگ کشور است که در کرانه شمالی آب های خلیج فارس و به وسعت تقریبی ۷۰۰ هکتار در مجاورت شهر بندرعباس احداث شده است. این پالایشگاه در سال ۱۳۷۶ مورد بهره برداری قرار گرفته است و این مجموعه با هدف تامین بخشی از فراورده های نفتی مورد نیاز کشور و صادرات فراورده های مازاد آن تاسیس شده است. ظرفیت این پالایشگاه تا پایان تیر ماه ۱۳۸۷ به میزان ۲۳۲ هزار بشكه در روز بوده است كه با تلاش نیروهای متعهد و متخصص داخلی در مرداد ۱۳۸۷ به ظرفیت ۳۲۰ هزار بشكه در روز رسیده است.

این پالایشگاه در سال ۱۳۹۱ با اجرای یک طرح مبتکرانه توانست بدون سرمایه گذاری به صورت روزانه ۳۰ هزار بشکه خوراک پالایشگاه را افزایش دهد و در حال حاضر با ظرفیت ۳۵۰ هزار بشکه در روز مشغول فعالیت است. خوارک پالایش نفت بندرعباس شامل ۳۰۰ هزار بشكه نفت خام سنگین و ۳۰ هزار بشكه میعانات گازی استحصالی از منابع گازی سرخون و ۲۰ هزار بشكه نفت خام سبك جزیره هنگام است و بیشترین فرآورده های میان تقطیر را تولید می كند. در ادامه این مقاله از مجله هزاره به بررسی بیشتر این شرکت و مناقصات آن می پردازیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

طراحی پالایش نفت بندرعباس

در طراحی پالایش نفت بندرعباس از پیشرفته ترین فناوری های روز جهان استفاده شده است و اصول ایمنی در آن در بالاترین حد رعایت می شود. پیشگیری از آلودگی محیط زیست، تقلیل اتلاف انرژی و انعطاف پذیری عملیاتی و تولید از مهم ترین مواردی است که در این سازمان در نظر گرفته می شود. در حال حاضر حدود ۱۸ درصد پالایش نفت خام در کشور و به دنبال آن فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور در پالایشگاه بندرعباس تولید می شود.

ماموریت این شرکت تامین نفت خام و میعانات گازی با هدف تولید کارآمد و پایدار فرآورده های نفتی با کیفیت است تا بتواند آنها را به بازارهای داخلی و خارجی برساند.

راهبردهای پالایش نفت بندرعباس

۱-  حفظ و استمرار تولید فرآورده های نفتی

۲- اجرای طرح های بهبود فرآیند و بهینه سازی ظرفیت و در نتیجه

– ارتقاء كیفیت محصولات تولیدی

– افزایش تولید فرآورده های نفتی با ارزش افزوده بیشتر

– كاهش تولید فرآورده های نفتی با ارزش افزوده كمتر

– صیانت از محیط زیست

۳- دستیابی به بازار های جهانی با توجه به موقعیت ویژه پالایشگاه و امكان دسترسی به آب های آزاد جهت صادرات فرآورده های نفتی

 4-  بهینه سازی مصرف انرژی و كاهش مصرف سوخت و ضایعات

 5- مراعات قوانین، مقررات و الزامات بهداشت ، ایمنی و محیط زیست و رعایت استاندارد های فنی محصولات و تجهیزات

مناقصه پالایش نفت بندرعباس

مناقصات پالایش نفت بندرعباس

این سازمان با هدف شفافیت در فرایندهای مالی پروژه های خود و به منظور بهبود روابط با دیگر شرکت های دولتی و خصوصی در طول سال اقدام به برگزاری انواع مناقصات می کند. مناقصاتی مانند مناقصه ساخت قطعات مکانیکی، ساخت قطعات پمپ، خرید قطعات تهویه و غیره با اعلام یک فراخوان عمومی آغاز شده و این فراخوان در روزنامه های کثیر الانتشار و وب سایت های اطلاع رسانی مانند وب سایت هزاره منتشر می شود. سپس شرکت های واجد شرایط اقدام به ارسال مدارک خود کرده و در صورت دارا بودن شرایط وارد فرایند رقابتی مناقصات شرکت پالایش نفت بندرعباس می شوند.

پس از برگزاری مناقصه شرکتی که در کنار دارا بودن شرایط کیفی، قیمت پیشنهادی پایین تری را ارائه بدهد، برنده مناقصه خواهد بود. پس از این مرحله قراردادی ما بین دو طرف منعقد خواهد شد که تعهدات هر دو طرف و مدت زمان همکاری در آن قید خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های تجهیزات نفت و گاز» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

مزایا و معایب رنگ آمیزی ساختمان

مزایا و معایب رنگ آمیزی ساختمان

رنگ آمیزی ساختمان و نقاشی بیرون یا فضای داخلی آن از مهم ترین بخش های ساخت سازه و ساختمان است که به تنوع دادن به خانه، از بین رفتن بخش های کهنه و فرسوده و