معرفی مجتمع گاز پارس جنوبی و مناقصات این سازمان

مجتمع گاز پارس جنوبی، مناقصات این سازمان

مجتمع گاز پارس جنوبی یکی از شرکت های فرعی زیر مجموعه شرکت ملی گاز کشور است که در سال ۱۳۷۷ تاسیس شده است. این مجموعه مسئولیت بهره برداری از تاسیسات خشکی فاز‌های چندگانه میدان گازی پارس جنوبی را بر عهده دارد که طراحی و اجرای این تاسیسات را شرکت نفت و گاز پارس از شرکت های فرعی نفت ایران انجام داده است.  مجتمع گاز پارس جنوبی با بهره گیری از متخصصین جوان و مدیران شایسته تبدیل به یک مدل و برند معتبر جهانی و الگوی دانش فنی در کشور شده است.

موقعیت پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی در سایت هاى ۱ و ۲ که در شهرستان ‌های عسلویه و کنگان مشتمل بر ۲۴ فاز گازى است؛ قرار دارد.  فازهاى ۱ تا ۱۰ و ۱۵ تا ۲۱ در سایت ۱ (عسلویه) و فازهاى ۱۱ تا ۱۴ ، فاز ۱۹ و فاز‌هاى ۲۲ تا ۲۴ در سایت ۲ (کنگان) قرار گرفته اند. در ادامه این مقاله با مجله هزاره و معرفی بیشتر این مجموعه همراه شوید.

مشخصات میدان گازی مجتمع گاز پارس جنوبی

میدان گازی پارس جنوبی  در آبهاى سرزمینى ایران و قطر و مشترک بین دو کشور با وسعت ۹۷۰۰ کیلومترمربع و در عمق ۳۰۰۰ مترى زیر کف دریا قرار دارد که عظیم ترین میدان گازى جهان است. این میدان  با ساحل بندر عسلویه ۱۰۵ کیلومتر فاصله دارد . گستره بخش ایرانى این میدان به مساحت ۳۷۰۰ کیلومتر مربع و ذخیره آن ۱۴ تریلیون مترمکعب گاز و ۱۷ میلیارد بشکه میعانات گازى معادل ۸% ذخائر گاز جهان و ۵۰% ذخائر گاز کشور است.  این میدان از نظر منابع مادى، مهم ترین و با ارزش ترین منبع  اقتصادى و ثروت و گنجینه عظیم و بى نظیر  برای کشور به شمار می رود.

مسئولیت این شرکت بهره‌ برداری و پالایش میعانات گازی و گاز طبیعی تمامی فازهای میدان گازی پارس جنوبی است.  علاوه بر این مجموعه پارس جنوبی، عنوان بزرگترین تامین کننده گاز طبیعی مصرف داخل و صادرات خارجی نیز  شناخته می شود. همچنین مجتمع گاز پارس جنوبی مالکیت و مدیریت بر  10پالایشگاه گازی، در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع در بندر عسلویه، استان بوشهر را نیز  بر عهده دارد.

اهداف توسعه ای مخزن مجتمع گاز پارس جنوبی

  • پاسخگویی به نیاز روزافزون مصرف گاز کشور
  • جایگزین نمودن گاز طبیعی به جای نفت و فرآورده‌ های آن و افزایش سهم گاز در سبد انرژی مصرف داخلی به منظور صرفه‌جویی انرژی
  • صادرات گاز ، میعانات گازی و گاز مایع  ( LPG )
  • ارائه میعانات گازی بعنوان خوراک و منبعی پایدار و ارزان به صنایع پتروشیمی
  • تحویل اتان موجود در گاز منطقه که حدود ۵/۵ درصد برآورد شده است به پتروشیمی برای تولید اتیلن و مشتقات آن
مناقصه مجتمع گاز پارس جنوبی

مناقصات مجتمع گاز پارس جنوبی

مجتمع گاز پارس جنوبی هم مانند دیگر سازمان های دولتی و خصوصی برای همکاری بیشتر با دیگر سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی و ایجاد شفافیت بیشتر در جریان معاملات خود، اقدام به برگزاری مناقصات و مزایداتی می کند. به این ترتیب با اعلام یک فراخوان عمومی از اشخاص حقیقی یا حقوقی برای شرکت در این فرایندها دعوت به عمل آورده می شود. این فراخوان ها در روزنامه های کثیر الانتشار منتشر شده یا در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی به اطلاع عموم می رسد. یکی از این گزینه های اطلاع رسانی وب سایت هزاره است که با تجربه چندین ساله خود بیشترین آگهی های معاملاتی مناقصه و مزایده را در کشور پوشش می دهد.

پس از انتشار فراخوان عمومی، شرکت هایی که واجد شرایط مناقصات و مزایدات مجتمع گاز پارس جنوبی هستند اقدام به ارسال اسناد و مدارک خود کرده و در صورت دارا بودن شرایط وارد فرایند رقابت با یکدیگر می شوند. در مناقصه شرکتی برنده خواهد بود که در صورت دارا بودن شرایط مناسب ترین قیمت را ارئه بدهد و در مزایده شرکت کننده ای برنده خواهد بود که بالاترین قیمت پیشنهادی را ارائه بدهد. سپس قراردادی ما بین برنده و  مجتمع گاز پارس جنوبی به امضا خواهد رسید که از این پس فعالیت هر دو طرف بر اساس این قرارداد خواهد بود و مدت زمان پروژه نیز در این قرارداد ذکر خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های احداث پالايشگاه » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب در مجله هزاره

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

زمان تحویل خودرو اولویت تیر ایران خودرو اعلام شد

اولویت اول تحویل ایران خودرو اعلام شد

بر اساس اطلاعات منتشر شده، پس از ارسال پیامک توسط ایران خودرو و تکمیل وجه توسط متقاضیان، بیش از سه هزار دستگاه خودرو از اولویت اول ایران خودرو، پس از تعطیلات عید فطر به مشتریان