خودروهای خارجی چه زمانی وارد کشور می شوند؟

خودروهای خارجی چه زمانی وارد کشور می شوند؟

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس ضمن بیان آن که تا مدت یک آینده احتمالا بتوان به یک آیین نامه اجرایی برای واردات خودر دست یافت؛ اعلام کرد که بهره برداری از اولین محموله خودروهای خارجی مربوط به آذر ماه سال جاری خواهد بود. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه باشید.

تدوین ساز و کارهای واردات خودروهای خارجی

حجت الله فیروزی، ضمن اشاره به تدوین ساز و کارهای واردات خودرو اعلام کرد: آیین ‌نامه اجرایی توسط وزارت صمت در مرحله نهایی قرار دارد  و در طی آخرین جلسه مشترک کمیسیون و وزارت صمت، نقطه‌ نظرات مجلس نیز در آیین ‌نامه لحاظ شده است.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس خاطر نشان کرد: امکان واردات خودروهای خارجی توسط همه اشخاص حقیقی و حقوقی وجود دارد. در این زمینه هم خودروهای تمام برقی و هیبریدی ابتدا در مناطق آزاد وارد شده و مورد استفاده قرار خواهند گرفت. خودروهای دیگر نیز مربوط به حمل ‌و نقل عمومی است که باید جایگزین خودروهای فرسوده و تاکسی‌ های داخلی شود. بخشی دیگر نیز خودروهایی با میانگین قیمتی متوسط و پایین است.

فیروزی همچنین در ارتباط با ورود خودروی اقتصادی به کشور افزود: این خودروها حجم موتور کمی داشته و با رعایت مسائل زیست محیطی هستند و قیمت آنها باید به میزانی  باشد که قشر متوسط درآمدی جامعه توانی خریداری آنها را داشته باشند.

از سوی دیگر فیروزی تصریح کرد که خدمات پس از فروش هم باید توانایی پشتیبانی از این خودروها را داشته باشند. وی گفت: قبل از مصوبه سران قوا عمدتا خودروهای لوکس وارد کشور می ‌شد ولی امروز بر اساس تصمیم‌گیری‌ ها، بخش عمده خودروهای وارداتی توسط قشر متوسط جامعه خریداری می ‌شود. علاوه بر این بر واردات خودروهای برقی نیز تاکید شده است. آئین نامه هنوز نهایی نشده است و نظرات فعالان در این حوزه نیز باید لحاظ شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در ارتباط با تقویت خودروسازی های داخلی نیز گفت: این روزها سرعت علم و تکنولوژی در دنیا بسیار زیاد است و در سال های اخیر به دلیل برخی از تحریم ها امکان نوسازی تجهیزات وجود ندارد. به همین دلیل هم ورود خودروهای جدید به کشور با تکنولوژی روز امکان استفاده خودروسازان داخلی از علم جدید را فراهم خواهد کرد.

فیروزی ابراز امیدواری کرد که پلتفرم‌ های جدیدی در این زمینه ایجاد شود و بر خلاف دیدگاه افرادی که احتمال می ‌دهند واردات خوردوهای خارجی موجب تضعیف تولید داخلی می ‌شود، گفت: ما اعتقاد داریم که با این روش رقابتی سالم ایجاد شده و پاسخی به افرادی است که مایل به خرید خودروی خارجی هستند.

وی اضافه کرد: احتمالا ظرف مدت زمان یک ماه آینده شاید به یک آئین نامه اجرایی بتوان دست یافت و بلافاصله پس از تصویب آن می توانیم این رویه را عملیاتی و اجرا کنیم. تلاش دولت و مجلس بر آن است که از ظرفیت پول های خارج از کشور و سرمایه داران ایرانی که دارای کسب و کار و درآمد هستند برای واردات خودروهای خارجی بهره گرفته شود. در این صورت امکان خروج ارز از کشور نیز به حداقل می رسد.

فیروزی بهره برداری از اولین محموله وارداتی خودرو خارجی را مربوط به آذر ماه دانست. پیش از این نیز منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به تدوین آئین نامه واردات خوردو، خبر از ورود اولین خودروهای وارداتی به کشور تا شهریور ماه سال جاری داده بود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های ترخیص کالا » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

مناقصه دولتی

آموزش شرکت در مناقصه دولتی

انجام مناقصه برای سازمان‌های دولتی و خصوصی با هدف تامین منافع عمومی صورت می‌گیرد. با توجه به تعریف مناقصه که تامین کالا یا کیفیت مورد نظر با کمترین قیمت است؛ این فرایند باید بر اساس