افزایش برداشت گاز روزانه از پارس جنوبی

افزایش برداشت گاز از پارس جنوبی

طی نشست مشترک هماهنگی و ارزیابی تضمین تولید گاز در پارس جنوبی در زمستان ۱۴۰۱ که  با حضور مدیران ارشد شرکت‌های ملی نفت و گاز برگزار شد؛ آمارهای رسمی در این زمینه اعلام شد. در این نشست اعلام شد که از آغاز سال جاری تا پایان مرداد ماه، میانگین برداشت گاز روزانه  از میدان پارس جنوبی ۶۱۴.۷ میلیون مترمکعب بوده است. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه باشید.

تکیه بر دانش بومی در برداشت گاز از پارس جنوبی

در این نشست مشترک که با هدف هماهنگی و ایجاد آمادگی بخش بالا دست و پایین دست پارس جنوبی برای تولید و تامین حداکثری گاز کشور در فصل زمستان و با حضور هرمز قلاوند، مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران، احمد باهوش، مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی و محمد حسین متجلی، سرپرست شرکت نفت و گاز پارس برگزار شد؛ وضعیت عملیات تولید گاز از بخش فراساحل و پالایشگاه های خشکی پارس جنوبی مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، احمد باهوش، مدیر عامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در ارتباط با مقدار تولید گاز در پنج ماه نخست سال جاری تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان مرداد ماه، میانگین تولید روزانه گاز از میدان پارس جنوبی ۶۱۴.۷ میلیون مترمکعب بوده است که با انجام اقدام ‌های نوآورانه و تکیه بر دانش بومی توانسته ایم در تولید پایدار گاز و محصولات جانبی گام ‌های مثبتی برداریم و امید بر این است که همین روند در ادامه نیز امتداد پیدا کند.

وی در ادامه اظهارات خود خاطر نشان کرد: هم اکنون هیچ مرز جدا کننده ای میان گاز و نفت وجود ندارد و همگی باید برای رو سپید کردن صنعت نفت و گاز کشور دست در دست هم داده و همکاری کنیم.

بر اساس اعلام وزارت نفت کشور، در جریان این نشست مشترک، مدیران عامل شرکت‌ های نفت و گاز پازس و مجتمع گاز پارس جنوبی به ‌عنوان بهره ‌بردار بخش ‌های  فراساحل و پالایشگاه ‌های گازی پارس جنوبی ضمن تاکید بر اهمیت هماهنگی هرچه بیشتر بخش ‌های بالا دست و پایین دست پارس جنوبی، راهکارهایی را نیز در ارتباط با همکاری بیشتر و ایجاد یکپارچگی هم سو با رسیدن به اهداف مشترک در تولید ایمن و پایدار گاز ارائه کرده اند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های نفت و گاز » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

فرم پیشنهاد قیمت مناقصه

فرم پیشنهاد قیمت مناقصه چیست؟

فرم پیشنهاد قیمت مناقصه، از مدارک لازم جهت شرکت در مناقصات است. سالانه هزاران مناقصه در کشور برگزار می گردد که پیمانکاران باید با ملزومات و فرم های مختلف آن آشنا باشند. شرکت های حاضر