معرفی بنیاد مسکن و مناقصات مزایدات آن

مناقصات و مزایدات بنیاد مسکن

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران در تاریخ ۲۱ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ به دستور امام خمینی و با هدف تامین مسکن محرومان و متولی توسعه و عمران روستاهای کشور و ساخت واحدهای مسکونی در شهرها تاسیس شد. این بنیاد در چهارچوب سیاست ها و برنامه های دولت جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است. در ادامه این مقاله با مجله هزاره همراه شوید.

تاریخچه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

به دنبال فرمان حضرت امام در ۲۱ فروردين ۱۳۵۸ و افتتاح حساب ۱۰۰ و توجه مردم به اين موضوع مهم، بنياد مسكن انقلاب اسلامي در تاریخ بيست وپنجم ارديبهشت ماه فعاليت خود را آغاز كرد. اساسنامه  این بنياد در تاريخ هفدهم آذرماه سال ۱۳۶۶ به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده است و بر طبق آن وظايفي بر عهده اين نهاد قرار داده شده است.

در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عالی ترین مرجع تصمیم گیری شورای مرکزی است که ترکیب آن در فرمان حضرت امام به این شرح است: نماينده مقام معظم رهبري، نماينده دولت (وزير مسكن و شهرسازي) وسه نفر از مهندسان و كارشناسان ساختمان و شهرسازي به انتخاب دو نفر اول. رئيس بنياد هم از ميان شوراي مركزي انتخاب مي‌ شود. در حال حاضر بنياد مسكن انقلاب اسلامي، به غير از مراكز استان داراي ۱۲۰ شعبه ديگر در سراسر كشور و پنج سازمان وابسته ،سازمان بنياد بتن ايران، شركت سازمان توسعه مسكن، سازمان بانك ماشين آلات، مركز پژوهش و مطالعات سوانح طبيعي و شركت ايجاد محيط است.

اهداف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

بر اساس اساسنامه و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی، اهداف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

۱.مطالعه‌ و بررسی‌ در زمینه‌ تشخیص‌ و تعیین‌ نیازمندی های‌ مسکن‌ محرومان‌ اعم‌ از روستایی‌ و شهری‌ و فراهم‌ آوردن‌ موجبات‌ اجرای‌ آن‌ با مشارکت‌، همکاری‌ و خودیاری مردم‌ و دستگاه های‌ مختلف‌.

۲.تهیه‌ طرح‌ مجتمع‌ های‌ زیستی‌ و واحدهای‌ مسکونی‌ ارزان قیمت‌ و اجرای‌ آنها به ط‌ور مستقیم‌ یا با مشارکت‌ مردم‌ با همکاری‌ و هماهنگی‌ دستگاه های‌ ذیربط‌ در روستا و شهر.

۳.کمک در جهت تامین مصالح ساختمانی کشور از طریق تهیه، تولید و توزیع.

۴.تهیه‌ طرح های‌ هادی‌ و اصلاح‌ معابر در روستاها، با هماهنگمی‌ دستگاه های ذیربط‌ و اجرای‌ آن‌ با مشارکت‌ مردم‌ از محل‌ اعتبارات‌ مصوب‌ واگذاری‌ دولت‌.

۵.تهیه‌ و ارایه‌ طرح های‌ لازم‌ برای‌ بازسازی‌ و نوسازی‌ مناط‌ق‌ مسکونی‌ روستایی‌ آسیب‌ دیده‌ در اثر جنگ‌، سیل‌، زلزله‌ و سایر سوانح‌ ط‌بیعی‌ و اجرای‌ آنها با مشارکت مردم‌ و هماهنگی‌ با سازمان ها و ارگان های‌ ذیربط‌.

۶.مطالعه و برنامه ریزی و اجرای مصوبه دولت مبنی بر ساخت دو میلیون واحد مسکونی روستایی طی دو برنامه پنج ساله توسعه کشور (ساخت سالانه ۳۰۰هزار واحد مسکونی روستایی)

معاملات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

بنیاد مسکن با هدف همکاری بیشتر با دیگر سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی، اقدام به برگزاری مناقصات و مزایداتی می کند. به این ترتیب با اعلام یک فراخوان عمومی از اشخاص حقیقی یا حقوقی برای شرکت در این فرایندها دعوت به عمل آورده می شود. این فراخوان ها در روزنامه های کثیر الانتشار منتشر شده یا در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی به اطلاع عموم می رسد. یکی از این گزینه های اطلاع رسانی سایت مناقصات هزاره است که با تجربه چندین ساله خود بیشترین آگهی های معاملاتی مناقصه و مزایده را در کشور پوشش می دهد.

پس از انتشار فراخوان عمومی، شرکت هایی که واجد شرایط مناقصات و مزایدات این مجموعه هستند اقدام به ارسال اسناد و مدارک خود کرده و در صورت دارا بودن شرایط وارد فرایند رقابت با یکدیگر می شوند. در مناقصه شرکتی برنده خواهد بود که در صورت دارا بودن شرایط مناسب ترین قیمت  را ارئه بدهد. موضوع این مناقصات نیز در حوزه واگذاری انواع خدمات، نظارت پروژه های طرح هادی، مناقصات آسفالت معابر روستایی و غیره خواهد بود.  در مزایدات نیز برنده شخصی است که بالاترین قیمت پیشنهادی را ارائه بدهد و موضوع این مزایدات، فروش انواع کالاها، مزایده ملک، انواع خودرو و غیره است. سپس قراردادی ما بین برنده و بنیاد مسکن به امضا خواهد رسید که از این پس فعالیت هر دو طرف بر اساس این قرارداد خواهد بود و مدت زمان پروژه نیز در این قرارداد ذکر خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایدات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

مناقصه سازمان برنامه و بودجه

آشنایی با وظایف سازمان برنامه و بودجه کشور

سازمان برنامه و بودجه کشوری یکی از سازمان های ستادی است که در سال ۱۳۲۷ به عنوان یکی از پایه های نظام اقتصادی ایران به وجود آمده است. وظیفه این سازمان، برنامه‌ریزی و نظارت توسعه‌ای