نکات مهم در خرید موتور مزایده ای

نکات مهم خرید موتور مزایده ای

یکی از کالاهایی که در مزایدات مختلف به چشم می خورد، موتور سیکلت است. خرید موتور مزایده ای، می تواند به صورت نو و با وجود شرایطی و یا به صورت دست دوم باشد که در این زمینه باید به چند نکته توجه داشته باشید. در ادامه این مقاله با مجله هزاره همراه شوید.

نکات مهم خرید موتور مزایده ای

با توجه به این که قیمت انواع موتور سیکلت در بازار بسیار بالا رفته است؛ به همین دلیل هم خریداران چند سالی است که به سراغ خرید موتورهای مزایده ای و دست دوم رفته اند. رعایت نکات زیر می تواند در این زمینه موثر باشد.

– بهتر است برای انتخاب موتور سیکلت کارکرده مدلی را انتخاب کنید که محبوب باشد. این موضوع به دلیل آن است که موتورهای دست دوم با توجه به کارکردی که دارند به مرور به خرج می افتند و بهتر است موتوری خریداری شود که لوازم آن در بازار موجود باشد. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که در مورد شرایط گارانتی شرکت موتور سازی و نحوه خدمات دهی آن تحقیق کنید تا در آینده به مشکلی بر نخورید.

– بهتر است در مزایدات معتبر برای خرید موتور سیکلت شرکت کنید تا دچار ضررهای مالی نشوید و بتوانید موتوری با کیفیت خریداری کنید.

– شما می توانید از یک کارشناس برای تست سلامت موتور سیکلت دست دوم هم استفاده کنید. این کارشناسان معمولا با استفاده از سایت ها و شرکت های معتبر به راحتی پیدا می شوند و با پرداخت هزینه ‌ای کم خیال شما از بابت سلامت فنی موتور سیکلت خود راحت خواهد شد.

– بهتر است اطلاعاتی نیز در ارتباط با مصرفی های موتور از فروشنده سوال کنید.

– در چک کارشناسی بهتر است این موارد را در روز چک کنید:

  • وزنه فرمان
  • اگزوز
  • پدال دنده و ترمز
  • گلگیر جلو و عقب
  • فلاپ‌های بقل
  • باک

این قسمت ها در هنگام زمین خوردگی و تصادف موتور اولین نقاطی هستند که آسیب می ‌بینند پس وجود خط و خش و شکستگی به صورت مستقیم به دلیل زمین خوردگی موتور سیکلت است.

– بهتر است از طریق اپلیکیشن ‌ها یا مراکز پلیس+۱۰ اقدام به دریافت خلافی کنید، اگر فروشنده جریمه زیادی بابت سرعت غیر مجاز شده است کمی باید نسبت به انجین موتور حساس باشید. همچنین در مورد بیمه و مدت باقی‌مانده آن نیاز است از فروشنده بپرسید زیرا تاثیر بسیاری در قیمت نهایی خواهد داشت.

قیمت دادن برای موتور سیکلت دست دوم و مزایده ای

برای قیمت گذاری بر روی موتور سیکلت کار کرده و مزایده ای مهم ترین نکته ساخت سال یا سن موتور سیکلت است. برای مثال موتور سیکلتی که پنج سال سن دارد قیمت متفاوتی با موتور ده سال کارکرد دارد. باید دقت داشته باشید که موتور سیکلت ها بعد از خروج از نمایندگی ۱۵% افت قیمت دارند و برای هر سال کارکرد نیز شما تقریباً ۱۰% از قیمت آن را کم کنید.

مسافت طی شده با موتور سیکلت نیز نکته دیگری است که در پیشنهاد قیمت شما موثر است. متوسط کارکرد موتور سیکلت در سال حدودا ۱۰.۰۰۰ کیلومتر است و به هر میزان که بیشتر باشد موتور ارزان تر می شود.


بیشتر بخوانید: با انواع موتور سیکلت بیشتر آشنا شوید

مکانی که موتور سیکلت در آن بوده نیز مهم است. برای مثال موتوری که در بیابان و مناطق روستایی بوده قیمت متفاوتی نسبت به موتور سیکلت شهری دارد. موتوری که در روستا کارکرده احتمالا وضعیت لاستیک و کمک فنرهایش بدتر از موتور سیکلتی است که در خیابان های آسفالت شده شهر بوده است. بنابراین قیمت کمتری نیز باید به نسبت موتور شهری داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایدات قوه قضاییه » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۴/۵ - (۶۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سرمدی گفت:

    سلام. میخواستم بدونم اگه موتور مزایده ای بخرم. میشه پلاک ملیش کرد و مدارک معتبر بگیریم؟

    1. آل‌احمد گفت:

      بسته به شرایط آگهی مزایده اگر در اگهی قابل شماره گذاری قید شده باشد میتوان آن را پلاک کرد
      همچنین موتور های مزایده ای با عمر بیش از ۱۰ سال اصولاً با تعهد اسقاط می فروشند و خریدار نمی‌تواند آن را شماره کند ولی چنانچه فروشنده مزایده تعهد به تنظیم سند و پلاک نمایند می توانید با حکم قانونی دادگاه و با مراجعه به مرکز تعویض پلاک شماره را با نام خودتون و کد ملی خود ثبت کنید.

      1. اسابلااخggggvvvvماعیلا گفت:

        قابل شماره گذاری ینی چه

        1. آل‌احمد گفت:

          یعنی قابلیت پلاک کردن موتورسیکلت

  2. امیررجبی گفت:

    سلام موتور مزایده افسر میخابونه یانه

    1. سلام
      خیر مطابق مدارک مالک آن محسوب می شوید‌.

      1. شایان گفت:

        پس چرا قیمت پایین تری نسبت به موتور های دیگه دارن؟

  3. محمد حسین گفت:

    سلام و خسته نباشید من میخوام موتور مزایده بخرم از کجا باید بفهمم ک دزدی نیست؟ چطور استعلام بگیرم و اگر پلاک نداشت و دزدی نبود آیا افسر موتور رو میخوابونه یا نه؟
    باتشکر

    1. آل‌احمد گفت:

      با سلام
      پیشنهاد می کنیم مزایدات موتور سیکلت را از مراجع قانونی معتبر که مزایدات را به صورت رسمی اعلام میکنند پیگیری نمایید.همچنین میتوانید از یک کارشناس برای تست سلامت موتور سیکلت استفاده کنید.

      1. حسین گفت:

        من در اصفهانم میشه راهنمایی کنید ممنون میشم که بگید از کجا بخرم

        1. آل‌احمد گفت:

          لطفا جهت دریافت اطلاعات مزایدات با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.
          ۰۲۱۴۲۷۱۴۰۰۰ داخلی ۱

  4. Mahdi گفت:

    سلام میخام موتور بخرم برگه مزایده داره اگه پلیس بگیره میشه از پارکینگ در اورد یا نه نمیشه؟

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

آموزش فک پلاک خودرو: مراحل، مدارک مورد نیاز و قانون جدید

فک پلاک خودرو و نکاتی که باید در مورد آن بدانید

یکی از اصطلاحات رایجی که امروزه توسط دارندگان خودرو بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، فک پلاک است. اگر شما هم به تازگی به جمع خریداران خودرو ملحق شده‌اید لازم است بدانیدفک پلاک چیست؟ و چگونه