صادرات معدن از 35 میلیون تن گذشت

صادرات معدن از 35 میلیون تن گذشت

بر اساس آمار ارائه شده از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه بالغ بر ۳۵ میلیون تن از انواع محصولات معدنی و صنایع معدنی  از کشور، صادر شده است که ارزش این صادرات معدن، بیش از ۹ میلیارد دلار، برآورد شده است. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

حجم صادرات محصولات معدنی

بر اساس آمارهای ایمیدرو، شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی در طول ۹ ماهه سال جاری، ۳۵ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۹۰۰ تن انواع محصولات معدنی و صنایع معدنی به ارزش ۹ میلیارد و ۹۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صادر کرده اند.

بر خلاف کاهش قیمت های جهانی محصولات در حوزه معدن و صنایع معدنی، صادرات این محصولات در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته از نظر وزنی، پنج درصد افزایش پیدا کرده است اما از نظر ارزشی دو درصد کاهش داشته است.

باید این نکته را نیز خاطر نشان کرد که ارزش صدور تولید این بخش از مهر ماه سال جاری با رشد همراه بوده است. بر اساس آمارهای منتشر شده، بیشترین میزان صادرات به زنجیره فولاد و محصولات فولادی صنایع بالا دستی و پایین دستی مربوط می شود که ارزش آنها چهار میلیارد و ۸۸۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار ثبت شده است.


بیشتر بخوانید:شرایط واردات ماشین آلات معدنی چیست؟

پس از آن، زنجیره مس و محصولات پایین دستی، رتبه دوم صادرات را معادل یک میلیارد و ۱۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار و رتبه سوم صادرات را زنجیره آلومینیوم و محصولات پایین دستی به ارزش ۸۵۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار به خود اختصاص داده‌ است.

در آذر ماه سال جاری، میزان صادرات انواع محصولات حوزه معدن و صنایع معدنی با یک روند صعودی (از مهر ماه)، یک میلیارد و ۲۳۷ میلیون دلار ثبت شده است. در حالی ارزش صادرات مهر ماه امسال به یک میلیارد و ۳۸  میلیون و ماه آبان به یک میلیارد و ۱۹۳ میلیون دلار رسیده بود که بیشترین میزان صادرات محصولات این بخش در سال جاری مربوط به خرداد ماه معادل یک میلیارد و ۳۱۴ میلیون دلار است.

در مقابل هم در طول ۹ ماهه سال جاری، سه میلیون و ۱۹۸ هزار و ۳۰۰ تن انواع محصولات بخش معدن و صنایع معدنی به ارزش سه میلیارد ۵۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از نظر وزنی سه درصد و از نظر ارزشی ۳۲ درصد رشد داشته است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های مواد معدنی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

خودکفایی پتروشیمی طی سه سال آینده

خودکفایی پتروشیمی طی سه سال آینده

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی در ارتباط با خودکفایی پتروشیمی کشور اعلام کرد: ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور به ۹۳ میلیون تن رسیده است و با بیش از ۱۰۸ طرح بزرگ و کوچک زنجیره ارزش و