شرایط واردات ماشین آلات معدنی چیست؟

شروط واردات ماشین آلات معدنی اعلام شد

آمارها نشان می دهند که در حال حاضر در کشور حدود ۱۵ هزار دستگاه ماشین آلات معدنی فرسوده وجود دارد که نوسازی آنها به افزایش بازدهی معادن کشور کمک زیادی خواهد کرد. بنابراین فرسودگی ماشین آلات معدنی از مواردی است که علاوه بر کاهش بهره ‌وری معادن به تعطیلی معادن فعال نیز می تواند منجر شود. با توجه به اهمیت بازسازی و واردات ماشین آلات ‌معدنی برای سال جاری واردات ۲ هزار دستگاه این نوع ماشین آلات در برنامه کشور قرار گرفته است. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه باشید.

جریان توقف و از سرگیری واردات ماشین آلات معدنی

در سال ۱۳۹۹ بر اساس یک دستورالعمل واردات ماشین آلات معدنی متوقف شد اما اجرای این دستورالعمل مشکلاتی به همراه داشت که از جمله آنها به بالا رفتن قیمت ماشین آلات چه به صورت خرید و چه اجاره می توان اشاره کرد. این مساله موحب شد تا واردات این دست از ماشین آلات از سال گذشته در دستور کار قرار بگیرد. بنابراین مجوز واردات برای واردات ۸۷۰ ماشین آلات معدنی صادر شد.

با توجه به نیاز بخش معدن و بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت صمت در سال جاری هم این مجوزهای صادر شده برای ماشین آلات معدنی مورد نیاز در بخش معدن حدود ۲ هزار فقره بوده که با ورود این دست از ماشین آلات بخشی از نیاز معدن برطرف خواهد شد.

گزارش های اعلام شده از سوی معاون معادن وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در حال حاضر نشان دهنده آن است که ۱۵ هزار دستگاه ماشین آلات معدنی فرسوده در کشور وجود دارد که در این زمینه برنامه ریزی ها به این صورت است که سالانه ۲ هزار تا ۲۵۰۰ دستگاه نوسازی شود.

 مزایده ماشین آلات معدنی

بنا بر گفته های رضا محتشمی پور، در سال ۱۳۹۹ دستورالعمل هایی صادر شده است و واردات این نوع از ماشین آلات متوقف شده است. پس از این نیز در مقطعی و با شرایط سخت مجوز واردات ماشین آلات معدنی داده شد که نتیجه آن نیز در عملکرد بازار به چشم می خورد و قیمت ها به شدت افزایش یافته بود. به صورتی که قیمت ۷۰ درصد بالاتر از قیمت تمام شده رسید و قیمت اجاره ماشین آلات در برخی از مناطق مانند شرق کشور بسیار افزایش پیدا کرد.

بر اساس دستورالعمل جدید در زمینه واردات ماشین الات نو معدنی، وارد کننده هیچ گونه محدودیتی ندارد. اما در ارتباط با ماشین الات مستعمل محدودیت هایی در نظر گرفته شده است. در این زمینه، واردات ماشین ‌آلات زیر ۵ سال ساخت که سابقه ساخت داخل ندارد برای همه معدن‌ کاران آزاد است و واردات ماشین ‌آلات بین ۵ تا ۱۰ سال از مقرراتی تبعیتی می‌کند که بر اساس ظرفیت واحدها بررسی می شود.

محتشمی پور همچنین اضافه کرد: در کنار روند در نظر گرفته شده برای واردات این خودروها، برای تولید مشترک ماشین الات سنگین معدنی نیز با یکی از تولید کنندگان دنیا در حال مذاکره هستیم.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های صنعت معدن » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

مزایده نوبت دوم

قوانین برگزاری مزایده نوبت دوم

امروز و در این مقاله از مجله هزاره به بررسی موضوع مزایده نوبت دوم می‌پردازیم. در جریان انجام فرایند مزایدات که با هدف برقراری عدالت و شانس بیشتر اشخاص حقیقی و حقوقی به اموال دولتی