محدودیتی در واردات ماشین آلات سنگین معدنی وجود ندارد

محدودیتی در واردات ماشین آلات سنگین معدنی وجود ندارد

معاون معادن و صنایع معدنی وزارت صمت اعلام کرد: برای بخش معدن هیچ محدودیتی در واردات ماشین آلات سنگین معدنی نداریم و گزارش های خانه معدن نیز گواه بر این موضوع است. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه باشید.

وضعیت واردات ماشین آلات سنگین معدنی

سید رضا محتشمی پور معاون معادن و صنایع معدنی وزارت صمت اعلام کرد: یکی از سوالات همیشگی فعالان بخش معدن، وجود مشکلات در واردات ماشین آلات سنگین معدنی است که در دو یا سه سال گذشته شرایط خوبی در این حوزه نداشتیم و مشکلاتی هم ایجاد شده بود که باعث کندی حرکت شده بود هر چند مسیر طولانی بود اما در چند ماه گذشته با کمک دوستان، شرایط کاملا تغییر یافته است و امروز هیچ محدودیتی برای واردات ماشین آلات سنگین معدنی که فاقد سابقه ساخت داخل و کارکرد کمتر از ۵ سال هستند، وجود ندارد.

محتشمی پور ضمن اشاره به این که در زمینه ماشین آلات سنگین معدنی با سابقه ساخت داخل هم اقداماتی صورت گرفته است گفت:  مشکل اینجا  است که هر بار صحبت از ساخت داخل می شود، بحث محدودیت های خرید از خارج مطرح می شود و امروزه توافقاتی در این زمینه صورت گرفته است که دوستان می توانند در زمینه توافقات صورت گرفته با صندوق ضمانت فعالیت های معدنی تماس گرفته و از ظرفیت آنها برای تامین ماشین آلات داخلی استفاده کنند. علاوه بر این به موازات آن می توانند واردات را از طریق صندوق نیز دنبال کرده و برخی از معادن کوچک ما به دنبال تامین ماشین آلات کوچکتر هستند که صندوق و ستاد ما در وزارت صمت آن را پیگیری کنند.

معاون معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در ارتباط با رشد بخش معدن در سال گذشته نیز خاطر نشان کرد: بر اساس آمار رسمی و گزارش معادن  و همچنین کنترل کارشناسان ادارات استانی، ما سال گذشته ۶۱۷ میلیون تن تولید محصولات معدنی داشته ‌ایم در حالیکه این عدد در سال ۹۹ یعنی سال پیشتر، ۵۹۵ میلیون تن بوده است.

محتشمی پور در ادامه اظهارات خود، تصریح کرد: ما در بخش معدن در سال ۱۴۰۰ از نظر حجمی افت تولید نداشته ایم و از نظر ارزشی نیز طبیعی است که با توجه به تحولات بین المللی افزایش شدید قیمت ها را نسب به سال ۹۹ داشته باشیم. به لحاظ کمی بیشترین بخش تولیدات کمی ما در مسائل ساختمانی و تامین نهاده ‌های ساختمانی بوده است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های تجهیزات » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

مناقصه دولتی

آموزش شرکت در مناقصه دولتی

انجام مناقصه برای سازمان‌های دولتی و خصوصی با هدف تامین منافع عمومی صورت می‌گیرد. با توجه به تعریف مناقصه که تامین کالا یا کیفیت مورد نظر با کمترین قیمت است؛ این فرایند باید بر اساس