با ساخت سوله و کاربرد آن بیشتر آشنا شوید

ساخت سوله

یکی از انواع سازه های فلزی، سوله ها هستند که استفاده های متعددی از آنها می شود. ساخت سوله دلایل اقتصادی نیز دارد و قیمت ارزان آن به همراه کاربردهایی که دارد موجب شده است که اخیرا در صنایع مختلف از آن استفاده زیادی شود.

درواقع ساخت سوله مقرون به صرفه ترین روش ساخت و ساز برای ایجاد فضاهای مختلف است. معمولا از سوله برای ساخت مراکزی مانند مراکز خرید, مدارس, نمایشگاه ها و غیره استفاده می شود. این سازه ها عمدتا با در نظر گرفتن فونداسیون یک ستون شروع می شود و با استفاده از اتصالات مختلف به هم وصل می شوند. در ادامه این مقاله با معرفی بیشتر سوله با مجله هزاره همراه شوید.

تعریف سوله

سوله، به سازه های فلزی گفته می شود که با تمرکز بر ایجاد محیطی بدون ستون میانی ساخته شده و پوشش سقف آن معمولا به صورت شیب دار اجرا  می شود. درواقع پرکاربرد ترین ساختمان فولادی پیش ساخته در سراسر جهان سوله است. کاربرد سوله در بیش از ۹۰ درصد صنایع ، انبارها، ورزشگاه ها، سالن‌های تولید دام و طیور و … است و بر اساس ابعاد دهانه، ارتفاع و طول و تحمل بار برف و باد منطقه اشکال گوناگونی در موقع طراحی پیدا می کند.

انواع سوله

سوله ها فضاهایی انعطاف پذیر و قابل اعتماد برای اضافه کردن به بخش تولیدی یا هر مکان دیگری هستند. این فضاها را بر اساس کارایی آنها می توان به موارد زیر دسته بندی کرد:

سوله‌های کارخانه

 یکی از کارآمدترین سازه ها برای گسترش فعالیت های کارخانه ای سوله های کارخانه ای است. این سوله ها ساختارهای مستحکم و کاملی دارند که می توانند در اندازه ها و اشکال مختلفی ساخته شوند. مونتاژ و جداسازی آن ها هم به راحتی انجام می شود.

سوله‌های سفارشی

آن دسته از شرکت هایی که به تولید محصولات منحصر به فرد اقدام می کنند، نیاز است که برای حفظ آن ها شرایط خاصی را فراهم کنند و به همین دلیل هم می توانند از سوله های سفارشی که متناسب با نیازهای آنها است؛ استفاده کنند.

سوله‌های پیش ساخته

این دسته از سوله ها را می توان به صورت کامل خارج از محلی که قرار است در آن قرار بگیرند؛ ساخت و سپس در محل مورد نظر تحویل مشتری داد. این موضوع موجب شده تا طراحی سازه ای که نیازهای خاص مشتری را برطرف می کند, برای تولیدکنندگان سوله آسان باشد. سوله های پیش ساخته این امکان را دارند که با ابعاد بسیار دقیق و با استفاده از مواد با کیفیتی طراحی شوند.

سوله‌های جعبه ای

سوله های جعبه ای، در واقع سازه های فولادی هستند که دارای استحکام دوام و مقاومت بالایی در برابر تغییرات آب و هوایی هستند. کاربرد این سوله ها در مکان های صنعتی مانند نیروگاه های برق است. این سوله ها محیطی کاملا کنترل شده ایجاد می کنند و می توان بدون هیچ گونه مانعی که از سمت فضای خارجی ایجاد می شود فرآیندهای تولید را ادامه داد.

تقسیم بندی سوله بر اساس شکل ظاهری

  • سوله قوسی
  • سوله با ستون مشترک
  • سوله با ستون های وسط مشترک
  • سوله چند دهانه با ستون
  • سوله تک شیب
  • سوله تک شیب با ستون وسط
  • سوله تک شیب با ستون های وسط
  • سوله تک شیب متصل به ساختمان ( لینتو )

کاربرد سوله

  • استفاده در کارخانه های فرآوری
  • کارخانه های مربوط به معدن و انبار ماشین آلات
  • کارگاه های صنعتی
  • انبارهای صنعتی
  • آشیانه هواپیما
  • پالایشگاه ها
با ساخت سوله و کاربرد آن بیشتر آشنا شوید

مناقصات ساخت سوله

بسیاری از سازمان ها و شرکت ها برای تولیدات خود نیازمند ساخت سوله هستند. عوامل متعددی بر ساخت سوله موثر است که یکی از آنها اندازه سوله است و دیگر عوامل را می توان طراحی سوله، جنس موادی که برای ساخت سوله مورد استفاده قرار می گیرد، محل ساخت سوله، زمین قرارگیری سوله و غیره دانست. به همین دلیل هم بسیاری از افراد ساخت سوله را طی برگزاری مناقصاتی به دیگر شرکت های پیمانکاری واگذار می کنند. برای این کار سازمان مناقصه گزار با یک فراخوان عمومی اطلاع رسانی کرده و آگهی را در روزنامه های کثیرالانتشار و یا وب سایت های اطلاع رسانی منتشر می کند.

سپس داوطلبان با ارسال مدارک و اسناد خود برای شرکت در مناقصه ساخت سوله اعلام آمادگی می کنند. در صورتی که مدارک مورد نظر داوطلبان مورد تایید سازمان مناقصه گزار باشد؛ آنها وارد رقابت با یکدیگر می شوند. برنده مناقصه ساخت سوله شرکتی خواهد بود که دارای شرایط کیفی لازم بوده و قیمت پیشنهادی او کمتر از دیگر رقبا باشد. مناقصه ساخت سوله عمدتا در حوزه هایی مانند مناقصه احداث سوله تعمیرگاهی،مناقصه عمومی یک مرحله ای ساخت سوله، مناقصه ساخت و نصب سوله تصفیه خانه موقت آب شهر و غیره انجام می شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایدات کارخانجات ایران» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

رتبه بندی پیمانکاران

رتبه بندی پیمانکاران

شرکتهای پیمانکاری که در حوزه های مختلفی فعالیت میکنند، برای دریافت پروژه های عمرانی در حوزه نصب و احداث و راه اندازی باید در مناقصات دولتی و خصوصی در سراسر کشور شرکت کنند بزرگترین شرط