کاهش 6 درصدی حجم آب سدها

کاهش 6 درصدی حجم آب سدها

بررسی ها نشان می دهد که حجم آب سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه) تا هشتم بهمن ‌ماه به ۱۹ میلیارد و ۹۶۰ میلیون مترمکعب رسیده است که در مقایسه با سال گذشته کاهش شش درصدی را تجربه کرده است. در ادامه این خبر با سایت مناقصه و مزایده هزاره همراه شوید.

کاهش آب سدها و ورودی آنها

جدیدترین آمارها از گزارش دفتر اطلاعات و داده‌ های آب شرکت مدیریت منابع آب ایران،  نشان می دهد که درصد پرشدگی سدها تا ۸ بهمن‌ماه به ۴۰ درصد رسیده و حجم آب موجود در سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری به رقم ۱۹ میلیارد و ۹۶۰ میلیون مترمکعب  رسیده است و این در حالی است که این رقم در سال آبی گذشته ۲۱ میلیارد و ۱۹۰ میلیون مترمکعب بوده است.

علاوه بر این، میزان آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری  تا هشتم بهمن ‌ماه هفت میلیارد و ۳۶۰ میلیون مترمکعب بوده  است که نسبت به مدت زمان مشابه در سال آبی گذشته ۲۱ درصد با کاهش روبرو بوده است. میزان آب ورودی به سدهای کشور در سال آبی گذشته طی اول مهر تا هشتم بهمن ‌ماه سال گذشته ۹ میلیارد و ۲۷۰ میلیون مترمکعب بوده است که مقایسه آن با مدت مشابه سال آبی جاری کاهش ۲۱ درصدی ورودی به سدها را نشان می ‌دهد.

همچنین حجم خروجی آب از سدها نیز از ابتدای سال آبی جاری تا هشتم بهمن ‌ماه رقم شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب بوده، درحالی‌ که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته ۷ میلیارد و ۳۸۰ میلیون مترمکعب بوده و به میزان ۱۲ درصد کاهش یافته است.

کاهش 6 درصدی حجم آب سدها

آمارها همچنین نشان دهنده آن است که وضعیت برخی از سدهای مهم (شرب و کشاورزی) تا هشتم بهمن ‌ماه در هفت سد، میزان پرشدگی سدها در مقایسه با سال قبل بیش از ۵۰ درصد منفی شده است. در واقع در سد شمیل و میان استان هرمزگان با ۵۵ درصد، در سد تهم استان زنجان ۵۵ درصد، در سد شهر بیجار استان گیلان ۵۳ درصد، در سد ساوه استان مرکزی ۵۶ درصد، در سد شهید رجایی استان مازندران ۵۶ درصد و در چاه نیمه‌های استان سیستان و بلوچستان با ۵۶ درصد اختلاف پرشدگی مخازن سدها نسبت به سال قبل مواجه هستیم. در این میان سد رودبال داراب استان فارس بیشترین اختلاف را در حجم پرشدگی نسبت به سال گذشته دارد به صورتی که در حال حاضر حجم مخزن این سد نسبت به سال قبل ۷۷ درصد کاهش داشته است.

آمار میزان بارش ها از اول مهر ماه تا هشتم بهمن ماه نیز حکایت از آن دارد که ارتفاع کل ریزش‌ های جوی کشور معادل ۹۱.۸ میلی ‌متر بوده که این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره ‌های مشابه دراز مدت که عددی معادل ۱۰۸.۹ میلی ‌متر ثبت شده است؛ ۱۶ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته که عددی معادل ۱۱۹.۲ میلی‌متر ثبت شده است، ۲۳ درصد کاهش را تجربه کرده است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصات پیمانکاری آب و فاضلاب » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب در مجله هزاره

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

"بررسی جامع خودرویماشین kmc سواری KMC T8 (جک T8): مشخصات فنی، امکانات، مزایا و معایب"

بررسی ماشین kmc سواری و مزایا و معایب آن

ماشین kmc سواری گزینه‌ای بسیار مناسب است. باتوجه به اینکه قیمت ماشین kmc k7 نیز مناسب بوده به انتخابی جذاب تبدیل شده است. کشور ما پتانسیل بالایی برای استفاده از پیکاپ‌های دو دیفرانسیل دارد و