چگونه بهترین موتورسیکلت کارکرده را بخریم؟

خرید موتور سیکلت کارکرده

با افزایش روز افزون ترافیک در سطح شهر های بزرگ، خرید موتورسیکلت رونق فراوانی یافته است. از طرفی، وضع نامناسب اقتصادی، مردم را به سمت خرید موتورسیکلت کارکرده سوق می دهد. خرید موتور سیکلت کارکرده خیلی حساس و گاها پیچیده است. قبل از خرید حتماً باید یک سری نکته را رعایت کنید. از مدارک رسمی تا تمام بخش های فنی موتور، باید تحت بررسی و صحت سنجی قرار گیرند. ازین رو داشتن اطلاعات کافی برای خرید موتور سیکلت کارکرده بسیار ضروری است. در این مقاله از سایت ملی ماقصات و مزایدات هزاره ما برایتان هرآنچه شما باید در مورد خرید موتور سیکلت کارکرده بدانید گردآورده ایم.

مرکز فروش موتور سیکلت کارکرده

قبل از هر کاری باید به پیدا کردن مراکز معتبر و امن خرید و فروش موتور سیکلت کارکرده اقدام کرد. بهترین روش، پرسیدن از افرادی است که در حوزه موتور متخصص هستند. در شهر تهران، نظام‌آباد، گمرک و خیابان ۱۷ شهریور در این زمینه معروف هستند. البته با توجه به افزایش تعداد دلال ها و کلاهبرداران باید با شخصی که به طور کامل اطلاعات دارد به آنجا بروید. البته علاوه بر مراکزی که معروف هستند، شما می توانید از دیوار، شیپور و دیگر وبسایت ها اقدام به خرید کنید. خرید مستقیم از فروشنده خیلی به صرفه تر و امن تر از دلال ها است. اینکار احتمال کلاهبرداری را به حد بسیار زیادی کاهش می دهد.

خرید موتورسیکلت کارکرده از دیوار

سالانه هزاران عدد موتورسیکلت در سایت دیوار بفروش می رسد. نکته جذاب این است که موتور واقعاً به مصرف کننده می رسد. دلال ها وسایل نقلیه را می خرند، نگه میدارند تا گران شود، سپس می فروشند. اما فروشنده واقعی و مصرف کننده بدون هیچ بحث اضافی، بازارگرم کنی و… می توانند داد و ستد انجام دهند. شما می توانید با مراجعه به این وبسایت، از اقصی نقاط کشور یا محله های دیگر شهر خودتان وسیله نقلیه بخرید. دیوار برای شما شرایط خرید صدها موتور از همه برند ها به همراه جزئیات دیگر فراهم کرده است. البته برای خرید این وسائل، نکات فراوانی را باید رعایت کنید که در ادامه برای شما شرح داده ایم.

خرید موتور سیکلت کارکرده

قیمت موتور سیکلت کارکرده

قیمت یک موتورسیکلت کارکرده وابسته به میزان کارکرد، ظاهر، فنی و سال ساخت آن است. البته شرایط دیگری مانند فصل زمستان یا تابستان، افزای قیمت خودرو و میزان محبوبیت موتور در یک منطقه نیز موثرهستند. ارزان ترین موتورسیکلت کارکرده حال حاضر در ایران، هوندا ایرانی دست دوم است. این موتور با نام های مختلفی در بازار عرضه می شود. البته موتور هایی همچون باکسر، کی ال دی و… نیز برای کارهای داخل شهر بسیار مناسب هستند. از طرفی قیمت بسیار مناسبی هم دارند. البته اگر موتور ارزان قیمت تری میخواهید، میتوانید اقدام به خرید موتور های مزایده ای کنید. این موتورها بهترین قیمت را برای راه انداختن کار شما دارند.


مقاله پیشنهادی: نکات مهم در خرید موتور مزایده ای

کارشناسی موتورسیکلت کارکرده

بطور حتم بعد از یافتن موتورسیکلت کارکرده، شما باید با مشورت یک کارشناس خبره اقدام به خرید آن کنید. کارشناس، موتور را از لحاظ فنی و ظاهری بررسی می کند. قسمت هایی که بایدمورد توجه بیشتری قرار بگیرند عبارتند از:

  • بررسی بدنه برای پیدا کردن نقاط رنگ شدگی، تعویض یا غر شدن.
  • انجین
  • سیستم تعلیق
  • ترمز ها
  • چرخ ها و لاستیک ها
  • اگزوز
  • فرمان
  • مخزن سوخت و سیستم خنک کننده
  • باتری
  • چراغ های جلو و عقب همراه راهنما ها
خرید موتور سیکلت کارکرده

چگونه پلمب بودن یک موتورسیکلت را بررسی کنیم

اصلی ترین جز یک موتور سیکلت، انجین آن است. حتی اگر دیگر قسمت ها سالم باشند، ولی موتور خوب عمل نکند بطور حتم خرید خوبی نخواهد بود. این کار باید حتماً توسط متخصصین با تجربه صورت بگیرد. روش های بررسی پلمب بودن انجین موتورسیکلت عبارتند از:

  • خوردگی پیچ های سیلندر
  • تغییر رنگ انجین
  • آچار نخوردن سر سیلندر
  • واشر سر سیلندر
  • بررسی مدارک موتور سیکلت کارکرده و بستن قرارداد استاندارد

از دیگر نکات بسیار مهم هنگام خرید موتور سیکلت کارکرده، بررسی مدارک آن است. قبل از خرید برای خود یک چک لیست آماده کرده و تمام آنچه ازفروشنده دریافت می کنید را مقایسه کنید. در قرارداد قید کنید که انجین این موتور سیکلت دست نخورده است. البته شما می توانید آنچه فروشنده ادعا می کند و آنچه شما طلب دارید را در آن بنویسید. نکته اینجاست در صورت یادداشت کردن این موارد، در صورت کلاهبرداری، دست شما برای شکایت کردن  باز خواهد بود. شما نیز اگر نکته ای در رابطه با خرید موتور سیکلت دست دوم در سر دارید، با ما در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « موتور مزایده ای » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی