سامانه مزایده خودرو، روش جدید خودروسازان برای فروش

مزایده خودرو

همه مزایدات به دو صورت عمومی و خصوصی انجام می‌شوند و هر کدام از آنها قوانین خاص خود را دارند. مزایده خودرو نیز یکی از انواع مزایدات رایج است که این روزها در بیشتر استان‌های کشور در حال انجام است. برای اطلاع از آگهی مزایدات خودرو، اغلب افراد و شرکت‌ها از سامانه مزایده خودرو استفاده می‌کنند و با استفاده از این روش در بستر فناوری، کار مزایدات بسیار راحت‌تر شده است و فرایند آن سرعت بیشتری گرفته است.

در این میان، برخی از افرادی که توانایی بیشتری در تشخیص سالم بودن یک خودرو را دارند و در این زمینه تجربه بیشتری دارند با ورود به سامانه مزایده خودرو و شرکت در آن می‌توانند خودرو خریداری شده را تا ۳۵ درصد کمتر از قیمت آن در بازار آزاد معامله کنند. نباید این موضوع را فراموش کنیم که شرکت‌های خودروسازی هم همیشه خودروهای معیوب یا مشکل دار را وارد سامانه مزایده خودرو نمی‌کنند؛ بلکه خودروهای صفر کیلومتر نیز در این فرایند برای فروش حضور دارند. اما مزایده خودرو به چه روش‌هایی صورت می‌گیرد؟ با ما در ادامه این مقاله از مجله هزاره همراه شوید.

سامانه مزایده خودرو و ایجاد فضای رقابتی بیشتر

همانطور که می‌دانیم یکی از کانال‌های اصلی برای اعلام آگهی‌های مزایده اعم از مزایده خودرو، استفاده از روزنامه‌ها و جراید کثیرالانتشار است. این روش در کنار دیگر روش‌ها، درواقع از ابتدایی‌ترین روش‌های موجود به شمار می‌رود. بر اساس ماده ۱۱۸ قانون مدنی، استفاده از آگهی برای مزایده در روزنامه باید در یک نوبت صورت بگیرد. در برخی از موارد هم آگهی‌های مزایده در مراکز و معابر پرتردد مانند مترو و ایستگاه‌های اتوبوس و خیابان‌های شلوغ شهر و بر روی دیوار قرار داده می‌شوند.

مزایده خودرو

سامانه مزایده خودرو، اما نوع دیگری از انتشار آگهی مزایدات خودرویی است که این نوع آگهی فروش در کنار استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند بازدهی بیشتری در مقایسه با درج آگهی در روزنامه‌ها و یا پخش تراکت، داشته باشد. درواقع استفاده از بستر اینترنتی برای مزایده خودرو، گزینه بسیار مناسبی است و به این ترتیب افراد بیشتری از جریان مزایدات مطلع خواهند شد و همین موضوع بازار را رقابتی‌تر خواهد کرد و فروش خودرو به بالاترین قیمت ممکن انجام خواهد گرفت.

خودروهای موجود در سامانه مزایده خودرو

معمولا در سامانه مزایده خودرو، خودروهایی که به مزایدات وارد می‌شوند، یا به لحاظ ظاهری مشکل دارند و یا به لحاظ موتوری. درواقع این خودروها یا ظاهر سالمی داشته و مشکل موتوری دارند و یا موتور آنها سالم بوده و بدنه تصادفی آنها کاملا مشخص است. همچنین خودروهایی که دچار آتش سوزی شده باشند یا تصادف‌های شدیدی داشته‌اند وارد جریان مزایدات می‌شوند.

در این زمینه خودروهایی که دچار آتش سوزی یا تصادف شده‌اند و یا خودروهای صفری که هنوز از کارخانه بیرون نرفته‌اند و یا از سوی سازمانی برای آنها تصمیم بر فروش گرفته شده است؛ از روش مزایده عمومی به افراد واگذار می‌شوند. در طی مراحل مزایده این خودروها گاه با قیمت به صرفه فروخته می‌شوند اما در برخی از موارد هم قیمت این خودروها از خودرو صفر کارخانه هم بیشتر تمام می‌شود.

مزایده خودرو

در مزایداتی که در سامانه مزایده خودرو صورت می‌گیرد، دو دسته از افراد حضور دارند؛ یکی افرادی هستند که برای خرید یک خودرو دست دوم این کار را انجام می‌دهند و آن را می‌فروشند یا استفاده می‌کنند و دیگری افرادی هستند که از این طریق کسب درآمد می‌کنند.

موضوع قیمت هم در مزایدات خودرو با توجه به کیفیت کالا و به عنوان یک قیمت پایه توسط شرکت یا ارگان مزایده‌گزار تعیین می‌شود. در این میان شانس هم بسیار دخیل است. در برخی از مواقع قیمت خودروهای مزایده‌ای بسیار بالا تعیین می‌شود و این موضوع  با توجه به آنکه خودرو معیوب است و گارانتی ندارد؛ به صرفه نخواهد بود. اما در این میان خودروهایی هم وجود دارند که نقص کوچکی داشته اما شرایط خوبی برای مزایده دارند؛ در این صورت تعداد بیشتری از افراد از این مزایدات استقبال کرده و سود خوبی نیز در این فرایندها وجود دارد. این دسته از مزایدات بازار رقابتی بهتری دارند.

در مواردی که خودرو صفر است و از کارخانه بیرون نیامده است؛ خودرو بیمه و پلاک ندارد و بنابراین هزینه‌های مربوط به بیمه و پلاک و شماره گذاری، بر عهده فرد برنده مزایده است. در این دسته از مزایدات ریسک‌های بیشتری مانند پیدا شدن عیوب دیگر بعد از خرید و معامله خودرو نیز وجود دارد که افراد در این زمینه باید دقت بیشتری داشته باشند.

با توجه به سودآور بودن بازار مزایدات خودرویی و اختلاف قیمتی که با بازار آزاد دارد، می‌توانید با استفاده از آگهی‌های مختلف موجود در روزنامه‌ها و سامانه مزایده خودرو از آنها مطلع شوید و در این مزایدات شرکت کنید. اما قبل از انجام هر گونه معامله‌ای به نکات زیر دقت داشته باشید: نکته اول آنکه اگر خودروی مورد مزایده نیاز به انجام تعمیر دارد و بعد از خرید باید برای آن هزینه کنید؛ این مقدار را حتما در مبلغ پیشنهادی خود لحاظ کنید. نکته دوم آن است که هزینه‌هایی مانند هزینه‌های ثبت سند، خلافی و غیره را نیز اگر چه مبلغ زیادی نیستند؛ در نظر بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «آرشیو مزایده» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

قانون مناقصات چند ماده دارد؟

قانون مناقصات چند ماده دارد؟

قانون مناقصات چند ماده دارد و با هدف برگزاری هر چه بهتر فرایند مناقصات مشتمل بر سی ماده می شود. این قانون با هدف تعیین روش و مراحل برگزاری مناقصات نوشته شده است و کاربرد