انواع ماشین آلات صنعتی، کاربرد و معاملات آنها

مناقصه اتوماسیون صنعتی

ماشین آلات صنعتی جزو آن دسته از دستاوردهای انسان هستند که بدون آنها چرخ بسیاری از صنایع و تولیدات نمی‌چرخد. طراحی ماشین آلات از زمان‌های دور توسط بشر صورت گرفته است. در حالت کلی ماشین آلات صنعتی به آن دسته از قطعه‌های فلزی بسیار بزرگی اطلاق می‌شود که در انواع متحرک و ایستا تولید می‌شوند. این ماشین‌ها دارای قطعات مختلفی هستند که برخی از آنها متحرک بوده و برخی ثابت هستند. منبع سوخت ماشین آلات صنعتی تنوع زیادی دارد و می‌تواند از سوخت‌های فسیلی، مکانیکی، الکتریکی و حتی هسته‌ای باشد.

با کمک این دسته از تجهیزات در صنعت از تعداد بالای نیروی انسانی کاسته شده و کیفیت و دقت در کار نیز افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این از دیگر مزایای استفاده از ماشین آلات صنعتی، افزایش سطح تولید است. این ماشین‌ها به تولید انبوه کمک می‌کنند و قابلیت تکرار تولیدات بدون نیاز به اعمال تغییرات در آنها وجود دارد. ایمنی افراد و کارمندان هم در هنگام استفاده از انواع ماشین آلات صنعتی تا حد بسیار زیادی بالا است. اما این ماشین‌ها دارای انواع مختلفی هستند که ما در مجله هزاره به آنها پرداخته و به سراغ معاملات آنها در بازار کسب و کار می‌رویم. پس ما را همراهی کنید.

انواع ماشین های صنعتی

با پیشرفت علم و فناوری تکنولوژی ماشین های صنعتی هم در حال توسعه است. در حال حاضر انواع مختلفی از ماشین‌های صنعتی وجود دارد که به صورت گسترده‌ای از آنها در صنعت استفاده می‌شود. ماشین آلات را می‌توان به دسته‌های زیر تقسیم کرد:

ماشین آلات عمودی

این دسته از ماشین آلات صنعتی شامل ماشین تراش معمولی، ماشین فرز، دستگاه حفاری، ماشین آلات برنامه ریزی، دستگاه خسته کننده و غیره می‌شوند که در نجاری و غیره کاربرد دارند.

ماشین آلات دقت

از جمله این ماشین‌ها به ماشین آلات پردازش دنده، ماشین سنگ زنی، ماشین آلات پردازش موضوع و غیره می‌توانیم اشاره کنیم. این دسته از ماشین‌ها برای کار با قطعات مختلفی کاربرد دارند.

ابزار دقیق دقت

دستگاه خسته کننده، چرخ دنده ماشین سنگ زنی، چرخ دنده موضوع از جمله این ماشین‌ها هستند که در زیر مجموعه ماشین آلات دقت قرار می‌گیرند.

ماشین آلات کنترل دیجیتال

این دسته از ماشین‌ها ابزارهایی اتوماتیک هستند که سیستم کنترل برنامه دارند. این سیستم‌ها می‌توانند با استفاده از سیستم کنترل منطقی خود پروسس‌هایی را کنترل و کدگذاری کنند و یا دیگر دستورالعمل‌های نمادین را پردازش کنند. رمز کشایی و پردازش قطعات نیز از جمله کاربردهای ماشین آلات دیجیتال است.

مناقصات ماشین آلات صنعتی

کاربرد ماشین آلات

این روزها اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق در پروسه‌های مختلفی وجود دارد. صنایع بزرگی مانند نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع غذایی و صنایع خودرو سازی  از ماشین آلات صنعتی و ابزار آلات بسیار دقیق استفاده می‌کنند. این ماشین‌ها به کنترل فرآیند و اندازه گیری پارامتر های مختلف صنعتی از قبیل فشار، دما و جریان و غیره کمک کرده و موجب افزایش کیفیت محصولات تولیده شده و کاهش هزینه‌های تولید، خواهند شد.

معاملات ماشین آلات صنعتی

با توجه به کاربرد گسترده‌ای که ماشین آلات در حرفه‌های مختلف دارد؛ بازار خوبی نیز در خرید و فروش انواع نو و دسته دوم دارد. بسیاری از شرکت‌ها در جریان مناقصات و مزایدات مختلف اقدام به خرید و فروش ماشین آلات می‌کنند. در بخش مناقصات شرکت‌هایی که نیازمند برخی از انواع ماشین آلات صنعتی باشند با انتشار یک آگهی از مناقصه گران دعوت به عمل می‌آورند تا ماشین و قیمت پیشنهادی خود را ارائه کنند و در صورت دارا بودن شرایط و قیمت مناسب، آنها اقدام به خرید این ماشین آلات می‌کنند.

در دسته مزایدات هم شرکت‌ها اقدام به فروش ماشین آلات صنعتی کرده و افرادی که آنها را به بالاترین قیمت خریداری کنند برنده مزایده خواهند شد. در جریان مزایدات اقلام صنعتی و شرایط آنها اعلام شده و فردی برنده مزایده خواهد شد که رقمی بیش از دیگران و بیش از مبلغ کارشناسی شده محصول را خریداری کند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های ماشین آلات صنایع غذایی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

لغو مناقصه در چه شرایطی انجام می شود؟

لغو مناقصه در چه شرایطی انجام می شود؟

در صورتی که هر یک از مواد قانون برگزاری مناقصات به درستی به اجرا درنیاید؛ با هدف رسیدگی به دعاوی میان مناقصه گر و مناقصه گزار یک هیات با نام “هیات رسیدگی به شکایات قانون