تاریخچه و کاربردهای پلاستیک

مزایده پلاستیک

پلاستیک ماده‌ای است که با اهداف مختلفی تولید می‌شود. جنس این ماده می‌تواند نرم یا سخت باشد، شفاف یا مات باشد و غیره. با این توصیف در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ نوع پلاستیک مختلف وجود دارد که در مواد خام اولیه آن از نفت و گاز استفاده می‌شود. در این میان بسیاری از انواع پلاستیک‌ها قابلیت بازیافت دارند و برخی این قابلیت را ندارند؛ به همین دلیل هم بازار خرید و فروش پلاستیک نو و  دست دوم بازار پر سودی است.

بنابراین در تعریف پلاستیک باید بگوییم پلاستیک‌ها موادی مصنوعی و نیمه مصنوعی هستند که در فرایند شیمیایی از پلیمرها به دست می‌آیند. این مواد امروزه در صنایع کاربرد بسیاری دارند و یکی از مهم‌ترین مواد به شمار می‌روند. با ما در ادامه این مقاله از مجله هزاره همراه شوید تا با تاریخچه پلاستیک  و کاربردهای آن بیشتر آشنا شویم.

تاریخچه پلاستیک

انسان‌های اولیه با استفاده از پلیمرهای طبیعی برای خود ابزار زندگی و سلاح می‌ساختند. اما در اواخر قرن نوزدهم میلادی انسان توانست با تغییر شکل دادن پلیمر موفق به ساخت پلاستیک شود. اولین پلاستیک تجاری در سال ۱۸۷۰ با نام سلولوئید وارد بازار شد که ماده‌ای سفت، شفاف و قالب پذیر بود. از این ماده برای تهیه لوازمی مانند برس، شانه، لاک و غیره استفاده می‌شد.

ساخت پلاستیک به صورت سنتزی به سال ۱۹۰۸ بازمی‌گردد. از این ماده هم برای ساخت دستگاه‌های تلفن، عایق‌های الکتریکی و وسایل پخت و پز استفاده می‌شد. از این زمان به بعد پلاستیک‌ها کاربرد زیادی پیدا کردند و در سال ۱۹۲۰ مواد شیمایی درون آنها به شکل دقیق‌تری شناخته شد.

کاربرد پلاستیک

پلاستیک و پلیمر از زمانی که کشف و اختراع شدند در صنایع مختلف وارد شده و مورد استفاده قرار گرفتند. این مواد در صنایع و تولیدات مختلف نقش داشته که برخی از آنها عبارت است از:

 –  مصارف پلاستيک در ساختمان سازي مثل لوله آب فاضلاب، لايه‌هاي ضد رطوبت، کفپوش، عايق کاري، تزئين ديوار و غیره.

 – کاربرد پلاستيک در موارد بسته بندي مثل بطري، ظروف حمام و…

  – صنايع خودروسازي ( از مصرف کنندگان عمده پلاستیک) مانند باطري، سيم  نرم دو شاخه، سوئيچ برق، کلاهک تقسيم، لوازم چراغ، روکش صندلي، تودوزي و تزئين بدنه و ….

–  مبلمان و لوازم خانگي و اداري

–  وسايل حمل و نقل ترابري آبي و هوايي مثل قايق و هواپيماها

 – تجهيزات صنعتي مانند لوله‌هاي صنعتي، پمپ ها، – شير ها و …

–  صنايع عکاسی

–  تجهيزات پزشکي مانند سرنگ تزريق و ….

–  صنايع توليد کفش

– لباس های زمستانی

مناقصه پلاستیک

معاملات و مزایدات مواد پلاستیکی

بازار پلاستیک و خرید و فروش آن به دلیل آسیبی که برای محیط زیست دارد؛ بسیار پر رونق است. زیرا با بازیافت این مواد از رها شدن آن در محیط زیست جلوگیری شده و در هزینه‌های صنایع مختلف صرفه جویی بسیاری می‌شود. بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها مواد پلاستیکی خود مانند دستگاه‌های و نگهدارنده‌ها مثل گالن، ضایعات و مواد از کار افتاده خود را طی یک فرایند مزایده به اعلامیه عمومی می‌رسانند و شرکت‌های دیگر با خرید این مواد دسته دوم از آنها برای وارد کردن به چرخه مجدد بازیافتی استفاده می‌کنند.

در این صورت شرکت‌ها  باید شرایط آگهی اعلام شده را داشته باشند و با ارسال مدارک در مرحله بعدی، بتوانند با شرکت‌ کنندگان دیگر رقابت کرده و رقم اعلامی آنها  نیز عددی بالاتر از مبلغ کارشناسی شده و بالاتر از دیگر رقبا در ارتباط با مواد پلاستیکی باشد. در این صورت برنده مزایده اعلام شده و یک قرارداد میان دو طرف معامله امضا می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های مواد شیمیایی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

طرح زوج و فرد

برای ورود به طرح زوج و فرد چه باید کرد؟

شاید از خود بپرسید که طرح زوج و فرد چیست؟! و چرا این طرح گذاشته شده است. به علاوه امکان دارد از تغییرات جدیدی که در طرح مورد نظر ایجاد شده است اطلاع نداشته باشید.