معرفی شرکت توانیر و مناقصات آن

مناقصه شرکت توانیر

شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی ایران یا همان توانیر شرکتی است زیر مجموعه وزارت نیروی ایران که مسئولیت توسعه تأسیسات تولید، انتقال و عمده‌فروشی برق را در کشور برعهده دارد. شرکت‌های زیر مجموعه توانیر شامل ۱۶ شرکت برق منطقه‌ای و ۳۹ شرکت توزیع برق هستند.

شرکت توانیر ایران در سال ۱۳۴۸ با هدف توسعه تأسیسات تولید، انتقال و عمده ‌فروشی برق تشکیل شد. پس از انقلاب هم با ایجاد تغییرات در ساختار صنعت برق، سرانجام «شرکت توانیر» در مهرماه سال ۱۳۷۴ به «سازمان مدیریت تولید و انتقال نیروی برق ایران (توانیر)» تبدیل شد. در نهایت در جلسه ۲۷ آذر سال ۱۳۸۱ هیئت وزیران تغییراتی در این سازمان و اساسنامه آن به نام شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) را تصویب کرد. اما شرکت توانیر چه مناقصاتی را پوشش می‌دهد؟ با مجله هزاره همراه شوید.

مناقصات شرکت توانیر ایران

شرکت توانیر به منظور حمایت از بخش خصوصی و غیردولتی فراخوان‌هایی را برای شناسایی مجموعه‌های توانمند در تامین تجهیزات برقی پربازده منتشر می‌کند. بر این اساس در سامانه تدارک الکترونیکی دولت و دیگر سامانه‌های اعلام مناقصات مانند وب سایت هزاره، این فراخوان منتشر شده و شرکت‌های توانمند و واجد شرایط مناقصه در آن شرکت داده خواهند شد. این فرایند یا به صورت فراخوان از طریق برگزاری مناقصه و مزایده عمومی یا محدود صورت می‌گیرد.

بر این اساس شرکت‌ کنندگان در مناقصه در صورت دارا بودن شرایط مورد نظر باید اقدام به ارسال مدارک مورد نیاز کرده و در صورتی که قیمت اعلامی آنها پایین‌تر از دیگر شرکت کنندگان باشد؛ برنده مناقصه اعلام می‌شوند. این مناقصات شامل انواع خدمات و سرویس برقی یا تعمیر و نگهداری تجهیزات و تاسیسات پستها و خطوط انتقال، تجهیزات سیستم مخابراتی، خرید انواع تجهیزات برقی، سرویس‌های نگهداری و تعمیرات تجهیزات و یا اصلاح و بهبود انواع تجهیزات و دستگاه‌های مرتبط با برق و غیره می‌شود.

 بنابراین کلیه معاملات شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) اعم از خرید، فروش‌، اجاره‌، استجاره‌، پیمانکاری‌، اجرت‌کار و غیره از طریق مناقصه (مزایده‌) انجام می‌گردد. به دنبال اجرای مناقصات، کمیسیون مناقصه در این سازمان وارد عمل شده و فرآیند برگزاری‌، تعیین برنده‌، اتخاذ تصمیم در خصوص تجدید و یا لغو مناقصه (مزایده‌) و سایر وظایف مقرر را برعهده می‌گیرد.

مناقصات توانیر

حدنصاب معاملات شرکت توانیر

معاملات شرکت توانیر ایران از نظر نصاب یا همان قیمت معامله به سه دسته تقسیم می‌شوند:

۱ ـ معاملات کوچک‌، معاملاتی است که مبلغ آن از بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال بیشتر نشود. نصاب ‌معاملات کوچک بر مبنای قیمت ثابت سال ۱۳۸۲ است و با تصویب مجمع عمومی تعدیل می‌شود.

۲ ـ معاملات متوسط ، معاملاتی است که مبلغ مورد معامله بیش از سقف مبلغ معاملات کوچک بوده و از ده ‌برابر سقف مبلغ معاملات کوچک تجاوز نکند.

۳ ـ معاملات بزرگ‌، معاملاتی است که مبلغ برآورد اولیه آنها در شرکت توانیر بیش از ده برابر سقف مبلغ معاملات کوچک باشد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های پیمانکاری مخابرات» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

عوارض خروج از کشور چیست؟

عوارض خروج از کشور چیست؟

برای سفرهای خارجی مانند سفرهای داخلی باید اقدام به پرداخت عوارض خروج از کشور کنید. اگر برای اولین بار قصد رفتن به یک سفر خارجی را دارید، قطعا سوالاتی از نحوه پرداخت عوارض خروج از