فضای سبز شهری و مناقصات در این حوزه

فضای سبز شهری و مناقصات در این حوزه

استفاده از فضای سبز در کشور قدمت چندین هزار ساله دارد اما وضعیت فضای سبز شهری در حال حاضر در حد مطلوب قرار ندارد. این در حالی است که با مدیریت فضای سبز شهری می توان هر شهری را بر اساس ظرفیت و پتانسیل موجود به خوبی مدیریت کرده و این امکان را برای فضاهای شهری به وجود آورد. در ادامه این مقاله با مجله هزاره همراه شوید.

 فضای سبز شهری چیست؟

فضا سبز شهری به منطقه پوشیده از گیاه در داخل و اطراف شهرها گفته می شود که دو کارکرد اساسی دارند: تعدیل دما، تلطیف هوا و زیبایی آفرینی. در واقع فضای سبز شهری فضاهای بازی هستند که در عرصه طبیعی یا مصنوعی و با استفاده از درختان ، گل ها ، چمن ها و سایر گیاهان مدیریت می شوند. این محیط های سبز می توانند یک مرکز تفریحی، فرهنگی و اجتماعی گسترده را ایجاد کنند که غنی از گونه های مختلف گیاهی باشد.

اصطلاح «جنگل شهری» اغلب برای توصیف فضای سبز استفاده می‌شود که تمام مزایای محیط طبیعی را به قلب جوامع شهری می‌آورد. در حالیکه در مناطق روستایی دسترسی به فضای سبز زیادی وجود دارد، در محیط های شهری این میزان کمتر دیده می شود و یا آنکه برای همه افراد در شهر فراهم نیست.

 فواید فضای سبز

– جلوگیری از آلودگی هوا

– زیبا سازی

– ایجاد محیطی به دور از آلودگی صوتی

– کاهش اثرات گرم شدن کره زمین

– بهبود عایق حرارتی ساختمان ‌ها

– راحتی اقلیمی و صوتی بیشتر

– بهبود کیفیت زندگی

– بهبود در مدیریت آب شهر

– تنوع زیستی بیشتر

مناقصات ساخت و نگهداری فضای سبز

در حوزه فضای سبز شهری و غیرشهری برای طراحی و ساخت و نگهداری این دست فضاها معاملات زیادی انجام می شود. برگزاری مناقصات در این زمینه بخشی از این فعالیت ها است. بسیاری از سازمان های دولتی و خصوصی برای طراحی و ساخت فضا سبز سازمان خود و یا تعمیر و نگهداری از آنها اقدام به برگزاری انواع مناقصه می کنند. برای انجام این فرایند یک فراخوان عمومی توسط سازمان مناقصه گزار اعلام شده و بر این اساس یک نسخه از این فراخوان در روزنامه های کثیر الانتشار منتشر شده و یا از طریق دیگر کانال های ارتباطی مانند وب سایت هایی همچون وب سایت هزاره اطلاع رسانی می شود.

در مرحله بعد شرکت هایی که قصد دارند وارد فرایند مناقصات این حوزه شوند اقدام به ارسال مدارک و اسناد خود کرده و در صورت دارا بودن شرایط مناقصه وارد فرایند رقابت می شوند. برنده مناقصه شرکتی خواهد بود که شرایط لازم را داشته و قیمت پیشنهادی او مناسب تر از دیگر رقبا باشد. سپس قراردادی ما بین دو طرف معامله منعقد می شود که بر این اساس زمان انجام پروژه و تعهدات هر دو طرف در آن به صورت دقیق قید می شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های فضای سبز » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

حد نصاب معاملات

معاملات 1400 و حد نصاب آنها

برای آنکه حد نصاب معاملات ۱۴۰۰ را بدانیم؛ ابتدا باید به تعریف حد نصاب در معاملات بپردازیم. بنابراین با این مقاله از مجله هزاره همراه شوید. حد نصاب معاملات در واقع به مبلغی گفته می‌شود