مزایده املاک تهران به چه صورت برگزار می شود؟

مزایده املاک تهران

مزایده در حالت کلی به معنای فروش کالا به بالاترین قیمت پیشنهادی است و مزایده املاک به معنی به فروش گذاشتن یک ملک به صورتی است که با قیمت بالاتر از دیگر پیشنهادها انجام شود. بنابراین در مزایده املاک تهران یا دیگر شهرها فردی که بالاترین پیشنهاد را بدهد کالا به او فروخته خواهد شد. در مزایده املاک معامله ای صورت می گیرد که بر اساس آن اموال منقول و غیر منقول که از طریق اجرای احکام به فردی تعلق دارد و بر اساس قانون به فروش گذاشته می شود.

قبل از اجرایی شدن مزایده املاک، کارشناس منتخب دادگستری ملک، ملک را ارزیابی کرده و قیمت پایه فروش نیز بر اساس نظر او مشخص خواهد شد. سپس فردی که بالاترین قیمت را از قیمت پایه پیشنهاد بدهد، برنده مزایده اعلام شده و ملک به نام او منتقل خواهد شد. در ادامه این مقاله با مجله هزاره همراه شوید.

مزایده املاک تجاری تهران

اجرای مزایده املاک تهران

مزایده املاک تهران مانند دیگر شهرها است و همگی از یک قانون واحد در مزایده پیروی می کنند. برای اجرای مزایده املاک از آگهی و اعلام عمومی در خیابان های شلوغ یا روزنامه های کثیر الانتشار استفاده می شود. با این کار از مردم دعوت عمومی به عمل آورده می شود و برای دو طرف مزایده نیز یک ابلاغیه ارسال می شود. جلسه مزایده یک تاریخ و ساعت و محل مشخص دارد که در فراخوان مزایده قید می شود.

اگر در جلسه نخست مزایده املاک، ملک مورد نظر به فروش نرسد، این فرایند به جلسه دوم کشیده خواهد شد. اگر فردی که مزایده به نفع او است درخواست کند، می توان مال دیگری از محکوم علیه را معرفی و آن را توقیف کرد. اگر در جریان جلسه دوم مزایده املاک، ملک مورد نظر به فروش نرسد و یا محکوم له ملکی که توسط کارشناس قیمت گذاری شده را قبول نکند، ملک به فردی که مزایده علیه او است، برگردانده می شود و به این صورت او باید ملک خود را فروخته و طلب خود را پرداخت کند.

کاربرد مزایده املاک تهران

در تهران و دیگر شهرهای کوچک و بزرگ مزایده املاک دارای کاربردهای متفاوتی است. در قانون مدنی موارد خاصی برای مزایده املاک در نظر گرفته شده است. برای مثال در  مواد ۱۱۳ تا ۱۳۶ قانون اجرای احکام مدنی، شرایط انجام مزایده ذکر شده است. مزایده املاک بر اساس قانون در ارتباط با املاک شرطی و رهنی نیز کاربرد دارد. اگر بدهکاری برای پرداخت بدهی خود ملکی را به صورت رهن واگذار کرده باشد و در طول مدت تعیین شده نتواند بدهی خود را پرداخت کند، طلبکار می تواند برای فروش ملک به رهن گذاشته شده از طریق مزایده اقدام کند. در این زمینه هم نحوه فروش و شرایط اجرای مزایده املاک بر اساس آیین نامه اجرای مفاد رسمی تعیین شده است.

مزایده املاک موارد زیر را شامل می شود:

– درخواست مهریه از سمت زوجه

– ورشکستگی یک شرکت

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده های املاک با کاربری تولیدی صنعتی،» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

کارت سوخت خودرو صفر را چطور دریافت کنیم؟

کارت سوخت خودرو صفر را چطور دریافت کنیم؟

یکی از کارهای مهمی که شما بعد از خرید ماشین باید انجام دهید، پیگیری کارت سوخت خودرو صفر است. پیگیری کارت سوخت ماشین صفر برای خود مراحل مختلفی دارد که شما باید آنها را انجام دهید. معمولا