چند ترفند مفید برای کاهش مصرف سوخت خودرو

چند ترفند مفید برای کاهش سوخت خودرو

این روزها از دغدغه های بزرگ رانندگان خودرو در کشور و حتی جهان به هزینه های بالای سوخت خودرو و رشد قیمت بنزین می توان اشاره کرد. این مساله با گذشت زمان هم تشدید شده و به همین دلیل هم کاهش مصرف بنزین اهمیت بیشتری پیدا کرده است. بنابراین استفاده بهینه از سوخت ماشین کمک بسیاری به رانندگان خودروها خواهد کرد. در این زمینه عوامل بسیاری در طراحی و تولید یک خودرو دخیل هستند که در میزان سوخت مصرفی آن تاثیر می گذارند. از سوی دیگر هم نوع رانندگی و نگهداری از ماشین هم می تواند بر این موضوع تاثیر گذار باشد. با ما در ادامه این مقاله از مجله هزاره و ترفندهای کاهش سوخت خودرو همراه باشید.

سرعت استاندارد در حرکت خودرو

یکی از مهم ترین روش های کاهش سوخت خودرو حرکت در اتوبان با سرعت استاندارد است. به ازای کاهش  هشت کیلومتر ساعت در سرعت خودرو مصرف بنزین تا هفت درصد کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین بهتر است با سرعت خیلی بالا در بزرگراه ها حرکت نکنید.

کارکرد موتور هنگام توقف

خاموش کردن خودرو در زمانی که ایستاده اید یکی دیگر از روش های کاهش سوخت خودرو شما است. بنابراین بهتر است در زمان توقف طولانی پشت چراغ قرمز، کنار خیابان یا زمانی که در انتظار کسی هستید، موتور را خاموش کنید. گرم کردن در جای موتور نیز بیشتر از یک دقیقه زمان نیاز ندارد و بیش از آن موجب هدر رفت بنزین خواهد شد. بسیاری از خودروهای جدید دارای سیستم Stop Start هستند که موتور را زمان توقف به صورت اتومات خاموش می ‌کنند.

استفاده از روغن موتور مناسب

روغن موتور مناسب نیز به کاهش دو تا سه درصدی مصرف سوخت خودرو کمک خواهد کرد. بهتر است به صورت مداوم میزان غلظت روغن موتور ماشین را بر اساس شرکت سازنده خودروی خود بررسی کنید تا در صورت کم یا زیاد بودن آن متوجه این موضوع شده و مقدار آن را تنظیم کنید.

قرار ندادن پا بر روی ترمز در هنگام ایست

یکی از بهترین راه ها برای کاهش مصرف سوخت آن است که پا را بر روی پدال ترمز خودرو در هنگام توقف قرار ندهید. این کار تا حدود ۳۵ درصد میزان مصرف سوخت خودرو  شما را افزایش می دهد. این عدد رقم بسیار زیادی است و علاوه بر این مساله منجر به فرسایش سریع لنت ترمز هم خواهد شد.

تنظیم موتور

مصرف بنزین در آن دسته از خودروهایی که موتورشان تنظیم نیست حدود چهار درصد بیشتر است. بنابراین بهتر است تمام پارامترهای کارکرد موتور و وضعیت سنسورهای بررسی شود و ایرادات موجود رفع شود تا مصرف سوخت کاهش پیدا کند.

کاهش مصرف سوخت خودرو

تنظیم فرمان

نامیزان شدن فرمان و چرخ های خودرو به دنبال عبور از چاله ها موجب می شود تا خودروی شما سوخت بسیاری برای حرکت نیاز داشته باشد. این افزایش حدود ۱۰ درصد بوده و همچنین آج لاستیک ها نیز با سرعت بیشتری دچار فرسایش می شوند.

فشار باد تایرها

مورد دیگری که بر میزان مصرف سوخت خودرو تاثیر می گذارد، تنظیم نادرست فشار باد لاستیک ها است. این موضوع موجب فرسایش سریع آج تایر نیز می شود. بنابراین بهتر است فشار باد تایر های خود را به صورت مرتب بررسی کرده و آن را همیشه در حالت استاندارد تنظیم کنید.

ترمز و شتاب گرفتن سریع

گرفتن شدید ترمز در سرعت های بالا و شتاب گرفتن زیاد در سرعت کم موجب می شود که به موتور شوک زیادی وارد شده و میزان مصرف سوخت نیز افزایش پیدا کند. در این شرایط به دلیل آن که سرعت پیشرانه یک مرتبه زیاد یا کم می شود موتور برای جبران، بنزین بیشتری را مصرف می کند تا دستورات یک مرتبه و سریع را انجام دهد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده های شرکت ایران خودرو دیزل » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی