لغو ممنوعیت‌های واردات ایران از اوراسیا

استثنایی برای ممنوعیت های واردات ایران

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: با دریافت مصوبه سران قوا، ممنوعیت های واردات ایران در رابطه با کشورهای اوراسیا، لغو خواهد شد. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

یک استثا در ممنوعیت های واردات کشور

علیرضا پیمان پاک در نشست همکاری ‌های تجاری ایران و فدراسیون روسیه، ضمن اشاره به این که سطح مراوادات تجاری در مقایسه با ارتباطات سیاسی ایران و روسیه بسیار کم است، ادامه داد: در صورتی که بتوانیم بر روی نقاط مشترک کار کنیم و زیرساخت ‌ها را توسعه دهیم، پتانسیل‌ های خوبی برای همکاری وجود دارد. برای ما در حال حاضر مهم ‌ترین مساله، شناخت ظرفیت ‌ها و پتانسیل ‌های متقابل است.

پیمان پاک با اشاره به این که در گذشته صادارات ایران به روسیه تنها مربوط به محصولات کشاورزی بود، اضافه کرد: امروز، بیش از ۶۰ درصد مراوادت در حوزه کالاهای صنعتی است؛ چنانکه دارو از جمله داروهای ضد سرطان در فهرست کالاهای صادراتی به روسیه قرار گرفته و قرار است در حوزه صادرات توربین نیز قراردادهایی منعقد شود. در عین‌حال، قرار است این همکاری ‌ها به حوزه‌ های دیگر از قبیل تجهیزات صنعتی، صنعت هوایی و کشتی ‌سازی هم گسترش پیدا کند و در این زمینه توافقاتی نیز شکل گرفته است.

وی در ادامه به برگزاری یک رویداد تجاری در مسکو و با حضور قطعه سازان ایرانی اشاره کرد و تصریح کرد: در طول ۳ روز برگزاری این نمایشگاه به میزان ۷۰۰ میلیون یورو موافقت نامه ما بین فعالان اقتصادی ایران و روس به امضا رسیده است که اگر ۲۰ درصد از این رقم هم به قرارداد منجر شود، حدود دو برابر صادرات ایران در زمینه قطعه خواهد بود.

استثنایی برای ممنوعیت های واردات ایران

پیمان پاک همچنین عنوان کرد: برای آنکه همکاری‌ های اقتصادی شکل بگیرد، نیاز به توسعه زیرساخت‌ ها داریم. بر این اساس، یکی از اقدامات صورت گرفته، توافق برای پوشش بیمه ‌ای مراودات از طریق صندوق ضمانت صادرات ایران و صندوق اگزیار روسیه است. در این توافق بنا شده است که صندوق ضمانت صادرات، تاجر ایرانی را اعتبارسنجی کند و صندوق اگزیار نیز اعتبار تاجر روس را مورد ارزیابی قرار می‌ دهد و در مرحله بعد، قرارداد همکاری فعالان اقتصادی ایرانی و روسیه بیمه می‌ شود.

وی ایجاد کریدور سبز میان ایران و روسیه را از دیگر اقدامات زیر ساختی خواند و گفت: کریدور سبز به صورت پایلوت برای ارتباط گروه های بالغ ایجاد شده است تا با کمترین مدت زمان و ارائه کمترین اسناد بتوانند کالاهای خود را ترخیص کنند. از طرفی دیگر قرار است صندوق هایی ایجاد شوند که تسهیلاتی درحد یوزانس و سرمایه ‌گذاری، اعتبار خریدار و فروشنده و مشارکت در تولید ارائه کنند.

رئیس سازمان توسعه تجارت، برقراری تجارت آزاد میان ایران و کشورهای حوزه اوراسیا را نوید بخش آینده ‌ای روشن برای تجارت در این منطقه دانست و گفت: گروه‌ های کالایی برای قرارگرفتن در فهرست تجارت آزاد، تقریبا مشخص شده است و تصمیم بر آن است که ۹۰ درصد کد تعرفه ‌ها صفر شود. علاوه بر این، مصوبه ‌ای از سران قوا دریافت کرده ‌ایم که ممنوعیت ‌های وارداتی ایران برای اوراسیا لغو شود. به همین دلیل هم پیش بینی ‌می ‌شود که فهرست کالاهای مشمول تجارت آزاد میان ایران و اوراسیا اواخر آذرماه میان وزرای این کشورها به امضا برسد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های بین الملل » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

تورم نهاده‌های ساختمانی ۶ درصد کم شد

تورم نهاده‌های ساختمانی ۶ درصد کم شد

طبق اعلام مرکز آمار، در فصل پاییز ۱۴۰۲ تورم نقطه به نقطه نهاده‌های ساختمانی شهر تهران به ۴۱.۲ درصد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ۶.۱ درصد کاهش داشته است. لطفا تا انتها خبر از  پایگاه