صادرات گاز ایران به ترکیه از 7 میلیارد متر مکعب گذشت

صادرات گاز به ترکیه

با فروش بیش از هفت میلیارد متر مکعب گاز کشور به ترکیه، تجارت با این کشور  به ۴٫۸ میلیارد دلار رسیده است. صادرات گاز ایران به ترکیه بخش بزرگی از صادرات به این کشور را شامل می شود. در ادامه این خب با مجله هزاره همراه باشید.

حجم صادرات گاز ایران به ترکیه

طی ۹ ماهه سال جاری میلادی، تجارت ایران و ترکیه با رشد ۲۶ درصدی به بیش از ۴.۸ میلیارد دلار رسیده است.  ایران در این مدت بیش از هفت میلیارد مترمکعب گاز به ترکیه صادر کرده است. آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان دهنده آن است که مبادلات تجاری ایران با این کشور در ۹ ماه نخست سال جاری میلادی رشد ۲۶ درصدری را تجربه کرده و به رقم چهار میلیارد و ۸۰۹ میلیون دلار رسیده است. این در حالی است که مبادلات تجاری دو کشور در مدت زمان مشابه سال قبل سه میلیارد و ۷۹۹ میلیون دلار بوده است.

این آمارها همچنین نشان می دهد که صادرات ترکیه به ایران در ماه‌ های ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۲ با رشد ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است و به ۲ میلیارد و ۲۱۳ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر سال قبل یک میلیارد و ۹۹۰ میلیون دلار صادرات کالا به ایران داشته است.

در ارتباط با واردات ترکیه نیز در ۹ ماه نخست سال جاری هم رشد ۴۳ درصدی را در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد هستیم و این میزان به به ۲ میلیارد و ۵۹۶ میلیون دلار رسیده است. کشور ترکیه طی ماه های ژانویه تا آوریل سال گذشته یک میلیارد و ۸۰۹ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده است.

آمارها همچنین حاکی از آن است که تراز تجاری دو کشور طی ۹ ماهه سال جاری میلادی به عدد ۳۸۳ میلیون دلار به سود ایران بوده است. علاوه بر این، پایگاه خبری کمیسیون اروپا (یورو استات) هم طی گزارشی خبر از صادرات بیش از هفت میلیارد مترمکعب گاز طبیعی ایران به ترکیه در ماه های ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۲ داده است.

این گزارش همچنین نشان می دهد که ایران در ۹ ماهه سال جاری میلادی هفت میلیارد و ۸۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی به ترکیه صادر کرده است. ایران در مدت زمان مشابه سال قبل هفت میلیارد و ۳۹۰ میلیون مترمکعب گاز به ترکیه صادر کرده بود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های بین الملل » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

قانون برگزاری مناقصه

آشنایی با قانون برگزاری مناقصات

پیش از اینکه با قانون برگزاری مناقصات در سایت ارتباط گستران هزاره آشنا شویم بهتر است با تعریف مناقصه و کاربرد آن آشنا شویم. همانگونه که می دانید مناقصه یک میدان رقابتی است که در