با سامانه مزایده الکترونیکی دولت بیشتر آشنا شوید

سامانه مزایدات الکترونیک دولت

سامانه توسعه تجارت الکترونیکی، یک موسسه دولتی مستقل زیر مجموعه ی وزارت صنعت، معدن و تجارت است که با نام سامانه تدارکات الکترونیکی دولت یا سامانه مزایده الکترونیکی دولت نیز شناخته می شود. اساسنامه مرکز بنا به پیشنهاد مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در تاریخ ۱۳۸۸/۰۶/۰۴ به تصویب هیأت وزیران رسیده و مورد تأیید شورای نگهبان بوده است.

این سامانه متولی توسعه فعالیت های معاملاتی و تدارکاتی در یک زمینه الکترونیکی است. در این زمینه کلیه آگهی های معاملاتی اعم از مناقصات و مزایدات به اطلاع عموم مردم رسانده می شود و انجام انواع مناقصات و مزایدات در آن به صورت غیر حضوری امکان پذیر است. شما در این سامانه می توانید به صورت غیر حضوری ثبت نام کرده و از مزایای آن بهره مند شوید. ما در ادامه به بررسی بیشتر این سامانه می پردازیم. پس با مجله هزاره همراه شوید.

معاملات در سامانه مزایده الکترونیکی دولت

در این سامانه انواع معاملات از طریق خدماتی که در سایت قابل ارائه هستند، انجام می شود. تا به امروز این سامانه پیشرفت های زیادی را تجربه کرده است و  بخش عمومی دولتی و غیر دولتی و فعالان بخش خصوصی اعم از تامین کنندگان کالا و تجهیزات و ارائه دهندگان خدمات وظیفه دارند تا در  سامانه مناقصات کشور ثبت نام کنند. پس از این مرحله، همه فرایند انجام معاملات بر اساس قانون برگزاری مناقصات در یک بستر اینترنتی صورت می گیرد. بنابراین انجام معاملات خارج از این سامانه برای دستگاه های اجرایی امکان پذیر نیست. به این صورت با عدم عضویت در این سامانه، امکان اعلام نیاز یا شرکت در معاملات و اعلام پیشنهاد برای شرکت ها امکان پذیر نخواهد بود.

همه مراحل این سامانه اعم از خرید جزئی و متوسط، مزایده ها و مناقصه ها، امضای الکترونیک این موارد، پرداخت، صدور حواله خروج و … در سامانه تدارکات ستاد ایران انجام خواهد شد. در حال حاضر، امکان استفاده از اشخاص حقیقی و حقوقی از خدمات مربوط به این سایت فراهم شده است، اما این افراد برای استفاده از خدمات اختصاصی این سامانه باید  حتما در آن ثبت نام کنند و سپس در صورت نیاز از هر یک از خدمات این سامانه استفاده کنند.

سرویس های اطلاعاتی این سامانه

۱- سرویس اطلاعات هویتی

۲- سرویس اطلاعات مربوط به نشانی از طریق استعلام کدپستی

۳- بررسی صحت یکسان بودن کد ملی صاحب شماره تلفن همراه با شماره ملی فرد مسئول

۴- بررسی صحت کد شناسه ملی حقوقی شرکت ها

۵- استعلام کد فراگیر مربوط به اتباع خارجی

۶- استعلام کد اقتصادی

مزایدات سامانه مزایده الکترونیکی دولت

شرکت های دولتی و غیر دولتی متعددی فرایند مزایدات و مناقصات خود را با استفاده از این سامانه انجام می دهند و برای این موضوع آگهی های اعلام شده و متقاضیان شرکت در این فرایندها با ارائه اسناد و مدارک وارد فرایند رقابتی می شوند. در مزایده شرکت کننده ای برنده خواهد بود که بیشترین قیمت پیشنهادی را برای خرید کالا یا خدمات ارائه کند. در این سامانه مزایدات مختلفی مانند مزایده فروش زمین، مزایده خودرو، فروش انواع قطعات و ابزارهای مختلف و غیره انجام می گیرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده های امروز » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

مناقصه شیرآلات صنعتی

اهمیت شیرآلات صنعتی در صنعت و معاملات این حوزه

در دهه‌های اخیر شیرآلات صنعتی، جایگاه مهم و ویژه‌ای را در صنعت به دست آورده‌اند و موجب پیشرفت‌های بسیاری نیز در این زمینه شده است. متخصصان نیز تلاش زیادی برای تولید انواع شیرآلات می‌کنند که