جلسه بازگشایی پاکات مناقصه به چه صورت برگزار می شود؟

جلسه بازگشایی پاکات مناقصه

در فرایند مناقصه بعد از آنکه شرکت کنندگان در مناقصه پیشنهادهای خود را که به صورت پاکت های  لاک و مهر شده است؛ به همراه تضمین پاکت (الف)، پیشنهاد فنی بازرگانی پاکت (ب) و سپس پیشنهاد قیمت پاکت (ج)، در یک لفاف مناسب و مهر شده به مناقصه گزار تحویل دادند، زمان و مکان جلسه بازگشایی پاکات مناقصه تعیین می شود. در ادامه این مقاله از مجله هزاره همراه ما باشید.

مراحل جلسه بازگشایی پاکات مناقصه

در طی جلسه بازگشایی پاکات مناقصه، بر اساس ماده ۱۸ قانون برگزاری مناقصات، مراحل بازگشایی پیشنهادات مناقصه گران به شکل زیر انجام خواهد شد:

۱ ـ تهیه‌ فهرست‌ اسامی‌ دریافت ‎کنندگان‌ اسناد، (پیشنهاد دهندگان‌)، حاضران‌ و شرکت‌کنندگان‌ در جلسه‌.

۲ ـ بازکردن‌ پاکت‌ تضمین‌ (پاکت‌ الف‌) و کنترل‌ آن‌.

۳ ـ بازکردن‌ پاکت‌ فنی‌ بازرگانی‌.

۴ ـ بازکردن‌ پیشنهاد قیمت‌ و کنترل‌ از نظر کامل‌ بودن‌ مدارک‌ و امضای‌ آنها و کنارگذاشتن‌ پیشنهادهای‌ غیرقابل‌ قبول‌ در مناقصات‌ یک‌ مرحله ‌ای‌.

۵ ـ تحویل‌ پاکت‌ های‌ فنی‌ بازرگانی‌ به‌ کمیته‌ فنی‌ بازرگانی‌ در مناقصات ‌دو مرحله‌ای‌.

۶ ـ تهیه‌ و تنظیم‌ و امضای‌ صورتجلسه گشایش‌ پیشنهادها توسط‌ کمیسیون‌ مناقصه‌.

۷ ـ تحویل‌ پاکت‌ های‌ قیمت‌ و پاکت‌ تضمین‌ پیشنهادهای‌ رد شده‌ به‌ مناقصه‌ گزار برای‌ استرداد به‌ ذی ‌نفع‌.

در این زمینه دستگاه‌ مناقصه ‌گزار وظیفه دارد که‌ از مناقصه‌ گران‌ یا نمایندگان‌ آنها برای‌ حضور در جلسه‌ گشایش‌ پیشنهادهای‌ مالی‌ دعوت‌ کند.


بیشتر بخوانید: قانون مناقصات کشور در بازگشایی پیشنهادات

ارزیابی فنی  بازرگانی پیشنهادات

در مناقصات دو مرحله ای مناقصه گزار وظیفه دارد که بر اساس معیارها و روش های اعلام شده در اسناد مناقصه ارزیابی فنی بازرگانی پیشنهادات را انجام دهد. در صورتی که بررسی فنی بازرگانی این پیشنهادات لازم باشد نتیجه این بررسی در طول مدت زمانی که کمیسیون مناقصه مشخص می کند به جلسه بعدی کمیسیون واگذار شده و پاکت افرادی که امتیاز فنی را کسب کرده اند باز می گردد.

ارزیابی های فنی و بازرگانی تنها پیش از گشودن پیشنهادات قیمت مجاز است. همچنین پاکت‌ پیشنهاد قیمت‌ مناقصه ‌گرانی‌ که‌ در ارزیابی ‌های‌ فنی‌ بازرگانی‌ پذیرفته ‌نشده‌ اند، باید بدون آن که باز شود، برگردانده شود.

ارزیابی مالی پیشنهادات

در هنگام ارزیابی مالی شرکت کننده ای که مناسب ترین قیمت را پیشنهاد داده باشد به عنوان برنده اول اعلام می شود و برنده دوم نیز در صورتی اعلام می شود که تفاوت‌قیمت‌ پیشنهادی‌ وی‌ با برنده‌ اول‌، کمتر از مبلغ‌ تضمین‌ باشد. روش‌ ارزیابی‌ مالی‌ باید دراسناد مناقصه‌ به‌صورت‌ کامل و با ذکر نحوه‌ تاثیرگذاری‌ ارزیابی‌ فنی‌ بازرگانی‌ بر قیمت ‌اعلام‌ شود.

بعد از باز کردن پاکت قیمت ها اگر بررسی قیمت ها و تجزیه و کنترل مبانی آنها لازم باشد کمیسیون مناقصه می تواند بررسی آن را به کمیته فنی بازرگانی ارجاع دهد و کمیته فنی بازرگانی در حداکثر دو هفته نتیجه را بررسی و به کمیسیون مناقصه اعلام کند.

باید دقت کنید که بعد از باز کردن پیشنهادات قیمتی تضمین برنده اول و دوم نزد مناقصه گزار نگهداری می شود و تضمین دیگر شرکت کنندگان برگردانده می شود. در مناقصات بین المللی مناقصه گران داخلی در مقایسه با مناقصه گران خارجی اولویت دارند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های امروز » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۴.۳/۵ - (۳ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی