عوارض ساخت و ساز تخفیف دار شد

عوارض ساخت و ساز تخفیف دار شد

بر اساس اعلام رئیس شورای شهر تهران، مطالبات حوزه شهرسازی مثل عوارض ساخت و ساز در شرایط نامناسب اقتصادی با تخفیف همراه می شود. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

جزئیات تخفیف عوارض ساخت و ساز

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و سومین  جلسه شورا ضمن اشاره به تشریح جزئیات تخفیف لایحه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری اظهار کرد: مبالغ تا یک میلیارد تومان از ۴۰ درصد تخفیف، از یک میلیارد تا ۲۵ میلیارد تومان ۳۸ درصد، از ۲۵ میلیارد تا ۵۰ میلیارد ۳۶ درصد و از ۵۰ میلیارد تومان به بالا ۳۴ درصد خواهد بود.

وی اضافه کرد: به هر میزان که مبلغ بالاتر باشد این تخفیف ها کمتر است و برای مبالغ پایین و همچنین شهروندانی که می خواهند ساخت و ساز کنند عوارض کمتر خواهد بود.

رئیس شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: در شرایط نامناسب اقتصادی این تخفیف در نظر گرفته شده تا کسانی که فیش دریافت کردند از فرصت استفاده کرده و هر چه سریع تر عوارض خود را بپردازند. در این صورت از تخفیف بیشتری بهره مند می شوند.

چمران ضمن اشاره به انتصابات در شهرداری تصریح کرد: ما در ارتباط با سرپرستان اعلام کردیم هر چه سریع ‌تر یا حکم همان سرپرست را تمدید کنند و یا تغییرات را انجام دهند.

علاوه بر این در جلسه امروز تصویب شد که ۳ درصد جایزه خوش حسابی از  ۱۵ آبان تا ۱۴ آذر، از ۱۵ آذر تا ۱۴ دی ماه ۳۶ درصد از ۱۵ بهمن تا ۲۰ اسفند ۳۴ درصد و از ۲۰ اسفند تا پایان سال ۲۰ درصد اعمال شود.

همچنین تخفیف عوارض برای قطع اشجار و ماده ۱۰۰ وجود نخواهد داشت و به دنبال این موضوع  تقسیط در پرداخت عوارض قطع درخت و ماده ۱۰۰ اعمال می شود.

عوارض ساخت و ساز

از سوی دیگر حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ضمن اشاره به تصویب “اصلاحیه مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران”، گفت: مدیریت شهری تهران با هدف ایجاد تعادل در قیمت مسکن، رونق ساخت و ساز و همچنین تشویق و تسهیل در وصول مطالبات ناشی از عوارض صدور پروانه ساختمانی و نظارت فنی، این لایحه را با در نظر گرفتن تخفیفات پلکانی به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کرده بود که با همراهی اکثریت قاطع اعضای شورای انقلابی شهر تهران به تصویب رسید و اکنون با تأیید فرمانداری محترم تهران برای اجراء، به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ شده است.

صارمی همچنین با اشاره به تحقق صدور یک هفته ای پروانه شهرسازی توسط مناطق افزود: براساس این مصوبه، متقاضیان پروانه و گواهی ساختمانی که دارای تسویه حساب قطعی و تأییدیه وصول عوارض سیستمی باشند، در صورت عدم تغییر در سطح و سطوح مورد درخواست، تا پایان سال ۱۴۰۲ نیز مشمول افزایش احتمالی عوارض نمی شوند.

وی همچنین در ارتباط با پاداش خوش حسابی در مصوبه جدید، خاطر نشان کرد: در صورتی که مؤدی یا متقاضی صدور پروانه، تمایل داشته باشد کل مبلغ عوارض شهرسازی را به صورت نقدی و یکجا از تاریخ ۲۰ آبان ماه تا ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۱ پرداخت کند، مشمول پاداش و جایزه خوش حسابی می شود.

در این مصوبه با هدف بهره مندی حداکثری مشمولان از این فرصت، میزان پاداش با توجه به مبلغ عوارض و زمان پرداخت، به صورت پلکانی حداکثر تا ۴۰ درصد تعیین شده است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های ابنیه و عمران » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی