واگذاری هلدینگ خلیج فارس قطعی شد

واگذاری هلدینگ خلیج فارس قطعی شد

رئیس سازمان خصوصی سازی ضمن اعلام واریز بخش نقدی بزرگترین مزایده تاریخ یعنی بلوک ۱۲ درصدی هلدینگ خلیج فارس، از نهایی شدن این معامله خبر داده است. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

هلدینگ خلیج فارس و بزرگترین معامله خصوصی سازی

حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی اعلام کرده است: ۳۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بزرگترین معامله تاریخ خصوصی سازی توسط شرکت خریدار به حساب سپرده گذاری مرکزی واریز شده است و به این صورت معامله بلوک ۱۲ درصدی شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس قطعی شده است.

رئیس سازمان خصوصی سازی در ادامه اظهارات خود افزود: فروش این سهام در راستای تکالیف بند الف تبصره دو قانون بودجه ۱۴۰۱ است که وظیفه سازمان خصوصی سازی است.

قربانزاده اضافه کرد: البته همواره این دغدغه مورد توجه است که نباید در فروش سهام شرکت‌ های دولتی نگاه درآمدی صرف داشت و به همین دلیل هم در این مزایده ابتدا اهلیت و صلاحیت متقاضیان شرکت در مزایده یعنی پالایشگاه نفت تهران و شرکت اهداف در کارگروه پایش اهلیت بررسی و مورد تایید قرار گرفته است و در ضمن ملاحظات بازار سرمایه نیز در نظر گرفته شد چنانکه اتفاقا فروش بلوکی این سهام بیش از سه برابر قیمت تابلو، رونق را به بازار سرمایه برگرداند.

رئیس سازمان خصوصی سازی خاطر نشان کرد: خوشبختانه این تامین مالی غیرتورمی تنها محدود به سال جاری نیست و هر شش ماه یک بار تا چهار سال حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان از محل اقساط این معامله به حساب خزانه دولت واریز می‌ شود.


بیشتر بخوانید: ویژگی های مهم بزرگترین مزایده تاریخ ایران

در تاریخ نهم آبان ماه بلوک ۱۲ درصدی شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با قیمت پایه ۱,۳۹۷ تومان به ازای هر سهم، پس از سه روز رقابت نفس ‌گیر و ۲۷۰ مرتبه تغییر قیمت، در نهایت با قیمت ۱,۸۵۱ تومان به فروش رسید و ارزش کل شرکت از حدود ۸۲ هزار میلیارد تومان به حدود ۱۰۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان معادل ۲۰۰ درصد اضافه ارزش بلوکی بالغ شد و به این صورت، بزرگترین معامله تاریخ خصوصی ‌سازی کشور به ثبت رسید.

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، یک شرکت هلدینگ ایرانی است، که در زمینه سرمایه‌ گذاری و مدیریت بر پالایشگاه‌ ها، مجتمع‌ های پتروشیمی و کارخانجات شیمیایی، همچنین تولید فراورده ‌های نفتی، محصولات پتروشیمی، مواد شیمیایی و پلیمرها فعالیت می ‌کند. این شرکت در سال ۱۳۸۹ توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و با سرمایه ‌گذاری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان راه ‌اندازی شده است.

ارزش مالی این هلدینگ و زیر مجموعه ‌های آن در حدود ۱۲۰ میلیارد دلار است و این هلدینگ سهامدار ۴۵ درصدی شرکت بازرگانی پتروشیمی است. دفتر مرکزی این شرکت در تهران قرار دارد و بخشی از سهام آن، با نماد فارس در بازار بورس اوراق بهادار تهران معامله می ‌شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده های کارخانجات، واحدهای تولیدی، صنعتی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

بیمه عمر

همه چیز در مورد بیمه عمر

افراد در طول عمر خود در پی اطمینان خاطر مالی برای خود و عزیزانشان هستند. خرید بیمه عمر یکی از روش ‌های مطمئن جهت سرمایه‌گذاری با سود تضمینی به شمار می رود که به دنبال