صادرات نفت ایران با وجود ادامه تحریم ها افزایش پیدا کرد

صادرات نفت ایران با وجود ادامه تحریم ها افزایش پیدا کرد

وزیر امور اقتصاد و دارایی خبر داد: صادرات نفت ایران در شرایط فعلی و با وجود ادامه تحریم ها، در مقایسه با ۳ سال گذشته افزایش داشته است و در کنار آن عرضه داخلی نفت نیز در دستور کار قرار گرفته است. در ادامه این خبر با سامانه مناقصه و مزایده هزاره همراه شوید.

وضعیت صادرات نفت ایران با وجود تحریم

سید احسان خاندوزی روز شنبه، در آیین رونمایی از معاملات گواهی سپرده نفت و میعانات گازی در بورس انرژی، ضمن اشاره به این که نفت در قرن گذشته یکی از کلید واژه‌ های پر بسامد در اقتصاد ایران بوده است، افزود: از نقطه غرور انگیز ملی شدن صنعت نفت تا دشواری‌ های صادرات نفت به واسطه تحریم ‌ها در شرایط سیاسی و اقتصادی ایران، این موضوع بسیار موثر بوده است.

وی در ادامه گفت: در همه این ابعاد و زوایا یکی از گوشه ‌ها و نمونه ‌های مهم که تا سال های طولانی مشکل ساز بوده است، نحوه مشارکت بخش خصوصی در معاملات نفت بوده است.

علاوه بر این، خاندوزی تاکید کرد: بخشی از این مشکلات در دهه ۸۰ با اجرای سیاست ‌های اقتصاد مقاومتی حل شده است و بخش دیگر نیز به واسطه تحریم ‌ها و خنثی سازی آن محقق می‌ شود.

وی ضمن اشاره به این که پس از یک سال تلاش مشترک میان وزارت نفت و اقتصاد، گواهی سپرده نفت خام، منتشر خواهد شد، گفت: اگر این مسیر از سمت سیاست ‌گذاران ادامه پیدا کند و ابزارهای مالی و اقتصادی را تعریف کنیم تا بخشی از زنجیره نفت را توسعه دهیم، نقطه عطفی در مسیر اقتصاد انرژی ایران در سال ‌های آینده خواهد بود.


مقاله پیشنهادی: جایگاه نفت فلات قاره ایران در منطقه و جهان

وزیر اقتصاد همچنین خاطر نشان کرد: از نظر صادرات نفت نسبت به تمام ماه‌ های گذشته وضعیت بهتری داریم و هم ‌زمان با تلاش ‌هایی که در حوزه صادرات انجام می شود؛ مسیر فروش ریالی در داخل فراهم می ‌شود که ابزار جدید بر روی میز سرمایه‌ گذاران حرفه‌ای خواهد بود.

بر اساس اظهارات خاندوزی تلاش در دولت سیزدهم تا به امروز بر آن بوده است که به سمت رقابتی ‌تر و شفاف‌ تر شدن و حضور فعالان بخش غیر دولتی در عرضه گواهی نفت خام گام برداریم.

سید احسان خاندوزی با تاکید بر این که در اتاق شیشه ‌ای بورس انرژی، عرضه گواهی نفت خام آغاز می‌ شود، اضافه کرد: دغدغه اقتصاد کلان این مساله کمک به این بود که هدایت نقدینگی ‌های کشور به سمت فعالیت ‌های مولد انجام شود.

وزیر اقتصاد همچنین گفت: تنها معاملات کاغذی انجام نمی‌ شود و در ارتباط با معاملات فیزیکی نیز صحبت می ‌کنیم.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های نفت و گاز » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

همه چیز در مورد تعویض پلاک خودرو

همه چیز در مورد تعویض پلاک خودرو

در هنگام خرید و فروش خودرو باید یکسری مراحل متعدد اداری گذرانده شود که تعویض پلاک و انتقال اسناد و مدارک خودرو از مهم ‌ترین آنهاست. در این میان فروشنده و خریدار خودرو به عنوان