خدمات بانک ملت را تا چه حد می شناسید؟

خدمات بانک ملت را تا چه حد می شناسید؟

بانک ملت یکی از صد شرکت برتر ایرانی از سوی سازمان مدیریت صنعتی است که در سال ۹۶ رتبه نخست بزرگترین شرکت خصوصی را کسب کرد. در حال حاضر این بانک با درآمد ۲۲ هزار میلیارد تومانی و مجموع دارایی ۷۲.۶ میلیارد دلار تا سال ۱۳۹۴ ، یکی از موفق ‌ترین بانک ‌های ایرانی است.

این بانک در سال ۱۳۵۹ از ادغام ۱۰ بانک عمران، داریوش، فرهنگیان، تهران، بیمه ایران، تجارت خارجی، اعتبارات تعاونی و توزیع، بین ‌المللی ایران، ایران و عرب و پارس با سرمایه اولیه ۵/۳۳میلیارد ریال و ۱۲۲۵ واحد بانکی و ۱۳۶۸۰نفر پرسنل در سطح کشور فعالیت خود را شروع کرد. شعبه مرکزی این بانک در تهران قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازار بورس تهران معامله می‌ شود. در ادامه این مقاله با سامانه مزایده و مناقصه هزاره همراه شوید.

تاریخچه بانک ملت

بر اساس ماده ۱۷ لایحه قانونی اداره امور بانک ها، بعد از انقلاب سال ۱۳۵۷ و به دنبال ملی شدن تمام بانک های کشور به وسیله شورای انقلاب، این بانک از ادغام چندین بانک و با سرمایه اولیه ۳۳ میلیارد ریال آغاز به کار کرد. در واقع بانک ملت بر اساس مصوبه مورخ ۲۹ آذر ۱۳۵۸ مجمع عمومی بانک ‌ها از ادغام۱۰ بانک تجاری کشور در تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۵۹ با سرمایه اولیه ۵/۳۳ میلیارد ریال تاسیس شد و در اداره ثبت شرکت ‌های تهران با شماره ۳۸۰۷۷ به ثبت رسید و عملیات اجرایی بانک نیز از همین تاریخ شروع شد.

بر اساس مجمع عمومی فوق العاده بانک ها و تصویب نامه هیات وزیران در سال ۱۳۸۶، شخصیت حقوقی این بانک به سهامی عام تغییر پیدا کرد. در حال حاضر شستا با ۱۵٪، صندوق بازنشستگی با ۵٪ و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح نیز با ۵٪، گروه صنایع غذایی شیرین عسل با ۳٪ و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ۵٪ نیز از مالکان اصلی آن به شمار می روند.

شعب بانک ملت

بانک ملت دارای چندین شعبه داخلی و خارجی است که در داخل کشور ۱۴۵۵ شعبه و همچنین در شهرهای مختلف جهان نیز دارای شعبات متعددی است. این شعبه ها در حال حاضر در کشورهایی مانند ترکیه (استانبول، ازمیر، آنکارا)، مالزی، ایروان، هامبورگ و کره جنوبی (سئول) و نیز دو بانک تابع به نام ملت بانک در ارمنستان و بانک بین المللی پرشیا در لندن است. علاوه بر این  30/26 درصد از سهام بانک تجارتی ایران و اروپا که در شهر هامبورگ قرار دارد؛ متعلق به بانک ملت است. هم اکنون با سرمایه ۴۰۰۰۰ میلیارد ریالی یکی از بزرگ ترین بانک ‌های کشور است.

خدمات بانک ملت

خدمات بانک ملت

بانک ملت خدمات مختلفی مانند سپرده و خدمات ریالی، تسهیلات ریالی، سپرده ها و خدمات ارزی و تسهیلات ارزی به مشتریان خود ارائه می دهد. به عنوان مثال سپرده ها و خدمات ریالی این بانک شامل موارد زیر می شود:

قرض الحسنه پس ‌انداز، قرض الحسنه ویژه جاری الکترونیک ملت (جام)، صدور دسته چک در تمام شعب، سرمایه‌ گذاری، اوج ملت، پرنیان پلاس (ویژه بانوان)، مهر ماندگار، احسان ملت، خدمات ویژه مشتریان مهان، خدمات پرداخت ویژه، محاسبه سود سپرده‌ ها، محاسبه شناسه حساب بانکی ایران (شبا)، صندوق امانات.

مزایده بانک ملت

بانک ملت، مانند دیگر نهادهای دولتی و خصوصی،  اقدام به برگزاری انواع مناقصات و مزایدات متنوع  می کند. این فرایندها با هدف همکاری بیشتر و بهتر با دیگر سازمان های دولتی و خصوصی و شفافیت مالی بیشتر در این سازمان ها انجام می گیرد. در فرایند مزایده یک فراخوان عمومی از سوی بانک اعلام شده و شرکت کنندگان با ارسال اسناد و مدارک وارد فرایند رقابتی می شوند و در مزایده این بانک، شرکت یا فردی که بیشترین قیمت را پیشنهاد کند، برنده است. مزایدات بانک، عمدتا در حوزه هایی مانند مزایده فروش ماشین آلات ساخت در و پنجره upvc، مزایده فروش کالاهای اسقاطی و مستعمل، مزایده فروش و امحاء اسناد بایگانی و کاغذ باطله، مزایده فروش چند دستگاه خودپرداز، مزایده فروش اموال مازاد و غیره برگزار می شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایدات بانک ملت » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

احداث نیروگاه با چه هدفی صورت می گیرد؟

احداث نیروگاه با چه هدفی صورت می گیرد؟

انرژی موضوعی است که نقش خاصی در رشد اقتصادی، رفاه اجتماعی، بهبود کیفیت زندگی و امنیت یک جامعه ایفا می‌ کند و به همین دلیل هم احداث نیروگاه های مختلف می تواند میزان مصرف انرژی