نوسازی شیراز در انتظار اجرا مناقصات شهرداری

مناقصه شیراز

یکی از شاخص های اساسی در ارتباط با رتبه بندی سطح رفاه اجتماعی در کشورهای مختلف، کیفیت فضاهای شهری است. درواقع شاخص‌های رفاه اجتماعی این روزها به تعریف فضاهای شهری اضافه شده‌اند و در حالت کلی دولت و شهرداری موظف هستند تا به توسعه فضاهای شهری کمک کرده و برای آن اقداماتی مانند قانون گذاری، ایجاد امنیت، ارتباطات صحیح، تفریحات، ورزش و آموزش را انجام دهند.

در ایران سابقه شهرداری به سال ۱۲۸۰ در شهر تهران برمی‌گردد که پس از آن دیگر شهرها مانند اصفهان،  شیراز، همدان، تبریز، آستارا، دزفول، کرمان و مراغه نیز دارای بلدیه یا همان شهرداری شدند. با گذشت زمان وظایف شهرداری‌های نیز تکامل یافته است که بخشی از آن توسعه فضاهای شهری است و برای اجرای طرح‌های مختلف در این زمینه، شهرداری اقدام به برگزاری مناقصات مختلفی می‌کند.

نیاز کلان شهرها به اجرای مناقصات

در تهران به عنوان بزرگترین کلان شهر و دیگر کلان شهرهای کشور مانند اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، اهواز و غیره شهرداری وظیفه دارد که به توسعه فضاهای شهری در حیطه‌های تعریف شده بپردازد. به عنوان مثال سازمان پارک‌ها و فضاهای سبز، وظیفه رسیدگی به پارک‌ها و بوستان‌ها و فضاهای سبز شهری، فضاهای تبلیغاتی شهری مانند بیلبوردها، المان های گرافیکی دو یا سه بعدی و غیره را دارد. برای انجام کارهایی در این حوزه نیاز به برون سپاری خدماتی مانند ساخت و ساز، مدیریت، حفظ و نگهداری؛ ارزیابی و نظارت است.

انجام مناقصات هم در راستای این برون سپاری انجام می‌شود که با  توجه به نوع فعالیت، اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند در آنها شرکت کرده و برای انجام کارها به بهترین شکل تضمین بدهند. برای شرکت در مناقصات کلان شهرها مانند انواع مناقصه شیراز، مناقصه اصفهان، تبریز و غیره شرایطی وجود دارد که از مهم‌ترین آنها رتبه بندی‌های مختلف، سوابق کاری، ماشین آلات و تجهیزات و نیروی انسانی است. برای اطلاع دقیق‌تر از آگهی این مناقصات می‌توانید از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد ایران) نیز اطلاعات خوبی به دست بیاورید.

فرایند توسعه فضا شهری

فرایند توسعه فضا شهری در سازمان زیباسازی با برگزاری مناقصات مختلف در ارتباط با ساخت و ساز و حفظ و نگهداری و مرمت به صورت مستمر انجام می‌گیرد. به عنوان مثال مرمت ابنیه و فضاهای تاریخی  یکی از گزینه‌های مناقصه شیراز یا کلان شهر اصفهان، است.

این سازمان در ارتباط با مزایدات نیز مانند مناقصات فعال است. مزایداتی مانند مزایدات خودرو، مزایده اموال و مزایدات بهره برداری مانند تبلیغات و … در قالب برگزاری مزایده منتشر شده و به اطلاع همه می‌رسد. حجم و اعتبار مناقصات و مزایدات در هر کدام از کلان شهرها با توجه به نوع و میزان خدمات متفاوت است. البته میزان خدمات و حجم ریالی مناقصات و مزایدات شهرداری با توجه به گستردگی فعالیت‌هایی که وجود دارد؛ بیشتر از دیگر سازمان‌ها است.

دریافت اطلاعات مناقصات شیراز

مناقصه گران می‌توانند با مراجعه به وب سایت هزاره به راحتی، انواع مناقصات و مزایدات مانند انواع مناقصه شیراز و دیگر کلان شهرها را  پیدا کنند و اطلاعات خوبی در ارتباط با حجم معاملات در این شهرها به دست بیاورند. با استفاده از سرویس‌های هزاره اطلاعات مزایدات و مناقصات مرتبط با هر سازمان  به راحتی قابل دسترس خواهد بود و شما با بررسی شرایط و تاریخ آنها می‌توانید در پروژه ها شرکت کنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «آرشیو مناقصات» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

شرایط اصلی شرکت در مناقصه

شرایط اصلی شرکت در مناقصه

مناقصه یک فرایند سالم رقابتی است که بین شرکت ها برگزار می شود. مراکز و ارگان های دولتی و خصوصی نیازهای خود را به صورت فراخوان به اطلاع عموم می رسانند. این نیازها می تواند